Operaţiunile Pro TV în România au adus companiei CME venituri de 81 de milioane de dolari în primele şase luni ale anului. Din aceşti bani, aproape 50 de milioane au fost obţinuţi în ultimele trei luni, potrivit raportului Central European Media Enterprises (CME), compania-mamă a Pro TV.
Datele detaliate, în continuare:
CME a avut în cel de-al doilea trimestru al acestui an venituri totale de 175,2 milioane de dolari în cele şase ţări în care este prezentă. Din aceştia, aproximativ 49 de milioane de dolari au provenit din operaţiunile Pro TV în ultimele trei luni din România.
În topul ţărilor care au adus cele mai mari venituri companiei CME, România se află pe locul doi după Cehia (puţin peste 50 de milioane de euro în trimestrul doi al acestui an).
Cum au evoluat veniturile?
La nivelul întregii companii, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, compania a raportat cifre mai mari. Veniturile totale în trimestrul al doilea au crescut cu peste 8,3 milioane de dolari, de la 166,8 milioane, cât a obţinut CME în lunile aprilie-iunie 2015, la 175 de milioane în aceeaşi perioadă a anului curent.
Şi în privinţa operaţiunilor Pro din România se observă o creştere semnificativă a veniturilor. Afacerile CME din România au generat în trimestrul doi venituri cu aproape 5 milioane de dolari mai mult decât aceeaşi perioadă a anului trecut (44 de milioane de dolari au înregistrat afacerile CME din România în T2 2015).
Potrivit documentului, profitul operaţional înregistrat de operaţiunile Pro TV în România a avut cea mai importantă creştere între cele şase ţări în care CME este prezentă. Astfel, OIBDA a crescut de la 15,4 milioane de dolari (în perioada aprilie - iunie 2015), la peste 22,9 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a acestui an.
Veniturile CME pe ţări în cel de-al doilea trimestru din 2016 şi 2015 (milioane de dolari)
Venituri 2016 (apr - iun) | Venituri 2015 (apr - iun) | OIBDA* 2016 (apr - iun) | OIBDA 2015 (apr - iun) | |
---|---|---|---|---|
Bulgaria | 20.455 | 19.420 | 5.954 | 4.045 |
Croatia | 16.559 | 16.242 | 4.501 | 4.972 |
Czech Republic | 50.919 | 52.131 | 23.099 | 24.238 |
Romania | 48.929 | 44.034 | 22.962 | 15.419 |
Slovak Republic | 22.540 | 20.236 | 3.158 | 3.627 |
Slovenia | 16.116 | 15.063 | 1.624 | 963 |
*OIBDA: Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare
Michael Del Nin, Co-Chief Executive Officer, a declarat:
"Performanţa obţinută în trimestrul doi, marcată de creşterea OIBDA (profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare), a depăşit cu mult aşteptările noastre şi a contribuit la consolidarea veniturilor din prima jumătate a acestui an. Rămânem optimişti cu privire la perspectivele noastre de creştere şi pentru perioada următoare şi se aşteaptă progrese în privinţa reducerii datoriillor."
Christoph Mainusch, Co-Chief Executive Officer, a adăugat:
"Cota noastră de piaţă a continuat să crească şi în trimestrul doi în toate cele şase ţări în care avem operaţiuni. Am investit în conţinutul local care este pe placul audienţei, reducând în acelaşi timp costurile globale ale companiei pentru a maximiza profitul."
Veniturile CME pe ţări în primele şase luni din 2016 şi 2015 (milioane de dolari)
Venituri 2016 (ian-iun) | Venituri 2015 (ian-iun) | OIBDA* 2016 (ian - iun) | OIBDA* 2015 (ian - iun) | |
---|---|---|---|---|
Bulgaria | 36.314 | 36.204 | 7.023 | 6.243 |
Croatia | 28.204 | 28.235 | 5.902 | 6.834 |
Czech Republic | 89.527 | 87.096 | 33.173 | 34.329 |
Romania | 81.299 | 77.556 | 32.424 | 18.780 |
Slovak Republic | 41.602 | 37.774 | 5.551 | 3.482 |
Slovenia | 27.769 | 26.543 | 916 | 1.323 |
*OIBDA: Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare
Central European Media Enterprises operează 36 de televiziuni în şase ţări:
- Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady si Ring.bg),
- Croaţia (Nova TV, Doma, Nova World and MiniTV),
- Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Fanda, Smichov and Telka),
- România (PRO TV, PRO TV International, Acasa, Acasa Gold, PRO Cinema, Sport.ro, MTV Romania, PRO TV Chisinau şi Acasa in Moldova),
- Slovacia (TV Markíza, Markíza International, Doma şi Dajto),
- Slovenia (POP TV, Kanal A, Brio, Oto and Kino).
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu