ÎN LUCRU. O singură lege care să conţină toate prevederile legate de publicitate, răspândite în prezent în mai multe acte normative. Proiectul ar urma să fie gata până la sfârşitul anului, după cum a declarat pentru Paginademedia.ro Lucian Romaşcanu, preşedintele Comisiei pentru Cultură şi MassMedia din Senat.
Lucian Romaşcanu, pentru Paginademedia.ro:
“Intenţionăm să adunăm reglementările legate din publicitate, care acum sunt prezente în mai multe legi, într-un singur act normativ, denumit generic Codul publicităţii.
Referiri la publicitate sunt, în prezent, printre altele, în Legea audiovizualului, în Legea privind jocurile de noroc, în Legea publicităţii sau în Legea publicităţii înşelătoare. Sunt 6-7 acte normative diferite care au şi prevederi despre publicitate. Intenţia noastră este de a le aduna sub aceeaşi normă legislativă."
Ieri, Parlamentul a abrogat şi ultimele “rămăşite” din celebra Ordonanţa Anti Rebate. În formula din lege, scoasă ieri, se spunea că "Orice achiziţionare de spaţiu publicitar televizat nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final al publicităţii televizate."
Va fi în noul Cod al publicităţii vreo referire la cumpărarea de media?
“Ne vom consulta cu industria şi, dacă se vor dovedi necesare, vom lua în calcul asemenea prevederi, care să se refere la toate canalele media - nu la unul singur (televiziunea) cum era în paragraful abrogat - şi care să fie în concordanţă cu legislaţia europeană.”
În ce stadiu este acest cod:
“În acest moment, suntem prinşi în elaborarea noii forme a Legii 41, de funcţionare a serviciilor publice de radio şi televiziune, dar estimez că, imediat după, dar în cursul acestui an, să venim cu o formă”, a precizat Romaşcanu.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Trimite un comentariu