Grupul telecom Vodafone a anuntat, marti, o serie de masuri pe care le va aplica la nivel global, prin care urmareste sa previna afisarea reclamelor la produsele si serviciile sale in media care promoveaza discursul urii si stirile false, scrie HotNews.ro.
Decizia Vodafone este explicata de CEO-ul grupului, Vittorio Colao: "Discursul urii si stirile false ameninta sa submineze principiile respectului si increderii pe baza carora comunitatile se incheaga. (...) Nu vom tolera ca brandul nostru sa fie asociat cu un astfel de continut abuziv si daunator".
Cum vor functiona noile masuri ale companiei? Intrucat aceasta are deja reguli ce o impiedica sa conditioneze livrarea de reclama de continutul editorial, indeosebi de cel referitor la produsele si serviciile sale, ea a optat la solutia unei abordari pe baza de media "aprobate". Astfel, reclamele Vodafone vor fi livrate doar pe site-uri si in alte media cu un continut ce nu contravine, in majoritatea covarsitoare a cazurilor, regulilor companiei privind discursul urii si stirile false, canale media incluse pe o "lista alba" implementata de reteaua globala de media a Vodafone (condusa de conglomaratul WPP), Google si Facebook.
Vodafone publica in anuntul oficial si propriile definitii pentru discursul urii si stirile false si mentioneaza ca regulile sale se aplica tuturor media - site-uri, social media, aplicatii, programe radio-tv etc..
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii