Skip to main content

BILANŢ. Ce venituri a avut grupul Pro TV la şase luni. 23 de milioane de dolari a luat doar de la cablişti

 
Aleksandra Cesnavicius, directorul general al Pro TV
Aleksandra Cesnavicius, directorul general al Pro TV

Afacerile Pro TV, în România, s-au ridicat în primele şase luni ale anului la 95,5 milioane de dolari. Cifrele reies din raportul financiar publicat de compania-mamă Central European Media Enterprises (CME), listată la bursă.

Publicitate

Compania a avut şi un profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) de 43 de milioane de dolari.

Dacă în primele trei luni compania a pornit bine, în al doilea trimestru al anului cifrele au stagnat şi pe alocuri au scăzut.

Chiar în raportul financiar extins al CME se menţionează că în al doilea trimestru al acestui an, lunile aprilie - iunie, veniturile din publicitate ale operaţiunile din România s-au diminuat după ce posturile grupului au livrat mai puţine GRP-uri (Gross Rating Point) din cauza ratingurilor scăzute.

Amintim că în prima parte a acestui an, Pro TV a avut de suferit la capitolul audienţe cinci seri din şapte, când pe Kanal D era Exatlon. Totodată şi Chefi la cuţite, difuzat de Antena 1 luni şi marţi, a ţinut piept Pro TV-ului.

În raport, se mai menţionează că declinul din audienţe a fost parţial compensat de creşterea tarifelor de publicitate, creştere anunţată de conducerea Pro TV încă din vara lui 2017 şi operată din acest an (detalii, AICI).

Paginademedia.ro prezintă în continuare structura veniturilor grupului Pro, care operează Pro TV, Pro Cinema, Pro 2, Pro X, Pro Gold, Pro TV International, dar şi Pro TV Chişinău:

  • Veniturile totale în perioada ianuarie - iunie s-au ridicat la 95,5 milioane de dolari, în timp ce în aceeaşi perioadă a anului 2017 grupul media câştiga 87,5 milioane de dolari.
  • Grosul veniturilor Pro TV au venit, ca de obicei, din publicitate: 70,2 milioane de dolari.
  • De la cablişti, grupul Pro TV a atras venituri de 23,3 milioane de dolari.
  • 1,9 milioane de dolari reprezintă „alte venituri”

Bilanţul CME în cele patru ţări în care este prezentă

Compania CME are operaţiuni în patru ţări, Bulgaria, Cehia, România şi Slovacia, după ce a anunţat vânzarea televiziunilor din Croaţia şi Slovenia. Compania menţionează în raportul financiar că se aşteaptă ca la data de 31 iulie să se finalizeze vânzarea din Croaţia a operaţiunilor media, către Slovenia Broadband.

Per total, în cele patru ţări în care mai are activitate, grupul a raportat venituri de aproape 300 de milioane de dolari în prima jumătate a lui 2018, în creştere cu 16% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2017. Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare s-a ridicat în cele patru ţări la 86,3 milioane de dolari.

Veniturile din fiecare ţară în care este prezentă Central European Media Enterprises în perioada ianuarie - iunie 2018 (dolari):

Tara Venituri ian - iun 2018 Venituri ian - iun 2017
1 Bulgaria 42.860.000 36.079.000
2 Cehia 112.562.000 92.845.000
3 Romania 95.555.000 87.514.000
4 Slovacia 49.723.000 42.964.000

Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) din fiecare ţară în care este prezentă Central European Media Enterprises în perioada ianaurie - iunie 2018 (dolari):

Tara OIBDA ian - iunie 2018 OIBDA ian - iunie 2017
1 Bulgaria 8.603.000 4.243.000
2 Cehia 43.621.000 36.124.000
3 Romania 43.089.000 36.531.000
4 Slovacia 5.009.000 8.157.000


Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Mile Mile
    Marean, cu buget dublu ca antena ha ha
  • marian marian
    Mile deocamdata pro este lider pe comercial ,te rog sa te uiti pe thematic chanel si vezi cat face pro si cat face antenuta ta , pe deasupra pro 2 urca vertiginos in audienta mult trambitatul happy chanel nici in primi 20 nu este asa ca nu mai comenta
  • Mile Mile
    Totusi e diferenta mare ca populație F, inseamna ca in cehia posturile prind mai bine sau in romania sunt mai multe tv si au share mai mare in cehia
  • F F
    Mile, așa limitat ești ca nu înțelegi ca numărul de locuitori nu contează, ci piața de publicitate? :)) Dacă gândești înainte sa lași comentariile astea, mai bine mai ia-ți puțin timp înainte sa te faci de ras.
  • Doru Doru
    "mile", "Pro TV" e interesat sa scoata profit in Romania fata de celelalte posturi TV. Cum a zis "F":
    "Cred ca profitul este mai mare decât al tuturor celorlalte televiziuni din România la un loc"
  • mile mile
    cehia peste ei , cu 10 milioane de locuitori , nu e in regula sau nu e bun pro tv
  • Doru Doru
    "mihai01", care "emisunile penibile" ? Daca "rerereredifuzeaza" filme, castiga mult mai mult decat diferite emisiuni.
  • F F
    Prea mare profit. Cred ca profitul este mai mare decât al tuturor celorlalte televiziuni din România la un loc?
  • mihai01 mihai01
    Au bani in plus pt emisunile penibile

Trimite un comentariu

sus