Afacerile Pro TV, în România, s-au ridicat în primele şase luni ale anului la 95,5 milioane de dolari. Cifrele reies din raportul financiar publicat de compania-mamă Central European Media Enterprises (CME), listată la bursă.
Compania a avut şi un profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) de 43 de milioane de dolari.
Dacă în primele trei luni compania a pornit bine, în al doilea trimestru al anului cifrele au stagnat şi pe alocuri au scăzut.
Chiar în raportul financiar extins al CME se menţionează că în al doilea trimestru al acestui an, lunile aprilie - iunie, veniturile din publicitate ale operaţiunile din România s-au diminuat după ce posturile grupului au livrat mai puţine GRP-uri (Gross Rating Point) din cauza ratingurilor scăzute.
Amintim că în prima parte a acestui an, Pro TV a avut de suferit la capitolul audienţe cinci seri din şapte, când pe Kanal D era Exatlon. Totodată şi Chefi la cuţite, difuzat de Antena 1 luni şi marţi, a ţinut piept Pro TV-ului.
În raport, se mai menţionează că declinul din audienţe a fost parţial compensat de creşterea tarifelor de publicitate, creştere anunţată de conducerea Pro TV încă din vara lui 2017 şi operată din acest an (detalii, AICI).
Paginademedia.ro prezintă în continuare structura veniturilor grupului Pro, care operează Pro TV, Pro Cinema, Pro 2, Pro X, Pro Gold, Pro TV International, dar şi Pro TV Chişinău:
- Veniturile totale în perioada ianuarie - iunie s-au ridicat la 95,5 milioane de dolari, în timp ce în aceeaşi perioadă a anului 2017 grupul media câştiga 87,5 milioane de dolari.
- Grosul veniturilor Pro TV au venit, ca de obicei, din publicitate: 70,2 milioane de dolari.
- De la cablişti, grupul Pro TV a atras venituri de 23,3 milioane de dolari.
- 1,9 milioane de dolari reprezintă „alte venituri”
Bilanţul CME în cele patru ţări în care este prezentă
Compania CME are operaţiuni în patru ţări, Bulgaria, Cehia, România şi Slovacia, după ce a anunţat vânzarea televiziunilor din Croaţia şi Slovenia. Compania menţionează în raportul financiar că se aşteaptă ca la data de 31 iulie să se finalizeze vânzarea din Croaţia a operaţiunilor media, către Slovenia Broadband.
Per total, în cele patru ţări în care mai are activitate, grupul a raportat venituri de aproape 300 de milioane de dolari în prima jumătate a lui 2018, în creştere cu 16% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2017. Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare s-a ridicat în cele patru ţări la 86,3 milioane de dolari.
Veniturile din fiecare ţară în care este prezentă Central European Media Enterprises în perioada ianuarie - iunie 2018 (dolari):
Tara | Venituri ian - iun 2018 | Venituri ian - iun 2017 | |
---|---|---|---|
1 | Bulgaria | 42.860.000 | 36.079.000 |
2 | Cehia | 112.562.000 | 92.845.000 |
3 | Romania | 95.555.000 | 87.514.000 |
4 | Slovacia | 49.723.000 | 42.964.000 |
Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) din fiecare ţară în care este prezentă Central European Media Enterprises în perioada ianaurie - iunie 2018 (dolari):
Tara | OIBDA ian - iunie 2018 | OIBDA ian - iunie 2017 | |
---|---|---|---|
1 | Bulgaria | 8.603.000 | 4.243.000 |
2 | Cehia | 43.621.000 | 36.124.000 |
3 | Romania | 43.089.000 | 36.531.000 |
4 | Slovacia | 5.009.000 | 8.157.000 |
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
"Cred ca profitul este mai mare decât al tuturor celorlalte televiziuni din România la un loc"