Cazul Elena Udrea însărcinată pe coperta revistei Viva, explicat de Mihnea Vasiliu, director general al Ringier România, compania care editează revista.
"A fost un demers jurnalistic, nu aveam voie ca institutie de media sa ne autocenzuram pe un subiect de mare interes public", spune Mihnea Vasiliu, pentru Paginademedia.ro. "Da, am gresit forma de impachetare, recunosc, si ne meritam injuraturile de rigoare. Dar pe forma, nu pe fond...", continuă el.
"Nu am avut intentia sa ii spalam imaginea in nicun fel. Tonul mai “moale” a fost cauzat de linia generala a revistei Viva care ramane totusi in zona de lifestyle", spune şeful Ringier.
Urmare a cazului Udrea, două evenimente ale revistei au fost anulate:
"Pe fondul acestei controverse, este mai indicat să amânăm aceste evenimente şi să ne concentrăm pe a încheia subiectul Elena Udrea. Este vorba de doua evenimente, Viva Influencers Party si Viva Shopping with Stars care se vor intampla in Octombrie (iniţial, erau programate în septembrie n. red), in aceleasi locatii", a declarat Mihnea Vasiliu.
Şeful Ringier declară că, iniţial, Viva avea pregătită o altă copertă dar, pentru că revista a intrat în posesia fotografiilor cu Elena Udrea, s-a luat decizia "din scurt".
"Acesta e si motivul pentru care nu am anuntat publicitarii din numarul respectiv, nu mai era efectiv timp sa schimbam ceva si ne era frica sa nu trimita (Udrea) pozele si altor grupuri de presa."
Despre relaţia cu publicitarii?
Mihnea Vasiliu, pentru Paginademedia.ro:
"Eu afirm aici ca nu am avut timp sa ii anuntam, ceea ce chiar e adevarat, dar se pune problema: chiar trebuie sa anuntam genul asta de subiect si el sa ne fie “aprobat” de catre clientii de publicitate? Unde o sa ajungem?
O sa cerem voie publicitarilor sau, mai rau, nu stiu carei institutii guvernamentale etc sa publicam stiri, materiale cu x sau cu y? O sa le trimitem textele dinainte ca pe vremea Suzanei Gâdea ca sa ni le aprobe, sa ne spuna ca sunt prea moi sau prea tari, să le editeze?"
Din declaraţiile lui Mihnea Vasiliu pentru Paginademedia.ro:
- Nu am avut intentia sa ii spalam imaginea in nicun fel. Tonul mai “moale” a fost cauzat de linia generala a revistei Viva care ramane totusi in zona de lifestyle. Dar admit ca a fost o greseala pe care am reparat-o atat prin scuze publice cat si prin adaugarea la textele publicate in on line a unor precizari/reamintiri legate de starea de condamnata, fugara etc a Elenei Udrea.
Dar de aici pana la a sugera, cum vad ca o fac multi “deontologi”, ca nu ar fi trebuit sa dam nimic, ca ar fi trebuit sa aruncam pozele la gunoi, sa ignoram subiectul, e cale lunga.
- A fost un demers jurnalistic, nu aveam voie ca institutie de media sa ne autocenzuram pe un subiect de mare interes public.
Da, am gresit forma de impachetare, recunosc, si ne meritam injuraturile de rigoare. Dar pe forma, nu pe fond...
Publicitarii şi coperta:
- Eu am aflat de pictorial cu o săptămână înainte. Da, ştiam că Dana Enache discută de mai mult timp să obţină pozele cu Elena Udrea, dar nu ştiam când se va întâmpla. Coperta Viva era iniţial alta, a fost schimbată cu o zi înainte de predare.
Acesta e si motivul pentru care nu am anuntat publicitarii din numarul respectiv, nu mai era efectiv timp sa schimbam ceva si ne era frica sa nu trimita (Udrea) pozele si altor grupuri de presa.
- Revenind la publicitari: eu afirm aici ca nu am avut timp sa ii anuntam, ceea ce chiar e adevarat, dar se pune problema: chiar trebuie sa anuntam genul asta de subiect si el sa ne fie “aprobat” de catre clientii de publicitate? Unde o sa ajungem?
- O sa cerem voie publicitarilor sau, mai rau, nu stiu carei institutii guvernamentale etc sa publicam stiri, materiale cu x sau cu y? O sa le trimitem textele dinainte ca pe vremea Suzanei Gadea ca sa ni le aprobe, sa ne spuna ca sunt prea moi sau prea tari, sa le editeze?
S-a consultat cu Tolontan?
- Da, ne-am consultat şi toată lumea a fost de părere că demersul jurnalistic se justifică. Nimeni nu a pus în discuţie oportunitatea.
- Nu am gandit meschin cum sugereaza unii: hai ca publicam pozele astea si o sa ne umplem de bani de la tirajul suplimentar al revistei etc. E iar ridicol: revista a tiparit doar cateva mii de exemplare in plus iar castigul este de cateva mii de euro. Cine ar fi nebun sa riste brandul pentru cateva mii de euro?
Răspunsurile lui Mihnea Vasiliu pentru Paginademedia.ro, pe larg:
Despre cele două evenimente VIVA care se amână pentru luna octombrie:
Mihnea Vasiliu: Pe fondul acestei controverse, este mai indicat să amânăm aceste evenimente şi să ne concentrăm pe a încheia subiectul Elena Udrea. Este vorba de doua evenimente, Viva Influencers Party si Viva Shopping with Stars care se vor intampla in Octombrie, in aceleasi locatii.
Despre decizia de a publica coperta cu Udrea:
- Subiectul Elena Udrea însărcinată este un demers pur jurnalistic. Am facut, e adevarat , si noi niste greseli : am folosit cuvantul “exil” care a fost complet ne la locul lui. Poate ca si tonul general al articolului a fost prea “moale”.
Dar pentru asta ne cerem scuze publicului, au fost simple greseli nu manifestari ale vreunui presupus sprijin pentru Udrea.
- Nu am avut intentia sa ii spalam imaginea in nicun fel. Tonul mai “moale” a fost cauzat de linia generala a revistei Viva care ramane totusi in zona de lifestyle. Dar admit ca a fost o greseala pe care am reparat-o atat prin scuze publice cat si prin adaugarea la textele publicate in on line a unor precizari/reamintiri legate de starea de condamnata, fugara etc a Elenei Udrea.
Dar de aici pana la a sugera, cum vad ca o fac multi “deontologi”, ca nu ar fi trebuit sa dam nimic, ca ar fi trebuit sa aruncam pozele la gunoi, sa ignoram subiectul, e cale lunga.
- Indraznesc sa provoc orice critic al publicarii acestui material sa spuna, dar nu din spatele confortabilului anonimat cum se intampla in comentariile de pe net, ca el, ca redactor sef al unei publicatii de celebritati s-ar fi autocenzurat si ar fi aruncat pozele la gunoi.
Ringier este un trust care tine enorm la a promova un jurnalism obiectiv, neimplicat politic si nu cred ca acest grup a fost vreodata legat de vreun scandal, acuzat de partinire politica etc.
- Bunaoara, in cazul Bute imi amintesc ca Elena Udrea folosea alte media de la noi ca sa isi faca PR pe bani si Ringier nu apare pe lista aia, care e publica de altfel. Unele din acele media sunt acum varful de lance al deontologiei in Romania.Bravo lor, sa le fie metamorfoza usoara.
Mai vad persoane care asemanator perioadei de dupa Revolutie incearca sa arate ca au fost dizidende si eventual sa capitalizeze putina imagine din aceast scandal.
- Chiar aici pe paginademedia o citati pe Dna Cristina Stanciulescu, fost Redactor Sef la Viva acum multi ani, care sugereaza ca cineva ii impunea sa o publice pe Udrea pe coperta iar ea, vezi bine, a rezistat eroic si din cauza asta a fost ulterior ostracizata. E de ras, efectiv.
Si totusi, pe Cristina Stanciulescu o vom da in judecata pentru aceasta insinuare pentru ca atinge un principiu la care noi tinem foarte mult la Ringier: independenta jurnalistica, lipsa cenzurii si eliminarea “şmenurilor” de tot felul, mai pe romaneste.
Provoc pe oricine sa afirme public, dar asumandu-si cu nume si prenume, cand vreodata a fost cenzurat la Ringier sau a sesizat ca grupul sustine o anumita grupare politica, protejeaza pe cineva etc
Despre reacţia publicitarilor:
- Mihnea Vasiliu: Eu am aflat de pictorial cu o săptămână înainte. Da, ştiam că Dana Enache discută de mai mult timp să obţină pozele cu Elena Udrea, dar nu ştiam când se va întâmpla. Coperta Viva era alta, a fost schimbată cu o zi înainte de predare.
Acesta e si motivul pentru care nu am anuntat publicitarii din numarul respectiv, nu mai era efectiv timp sa schimbam ceva si ne era frica sa nu trimita (Udrea) pozele si altor grupuri de presa.
Pentru ca, sa fim cinstiti, toti de pe piata jurnalistica din Romania au incercat sa obtina aceste poze…
- Revenind la publicitari: eu afirm aici ca nu am avut timp sa ii anuntam, ceea ce chiar e adevarat, dar se pune problema : chiar trebuie sa anuntam genul asta de subiect si el sa ne fie “aprobat” de catre clientii de publicitate? Unde o sa ajungem?
O sa cerem voie publicitarilor sau, mai rau, nu stiu carei institutii guvernamentale etc sa publicam stiri, materiale cu x sau cu y? O sa le trimitem textele dinainte ca pe vremea Suzanei Gadea ca sa ni le aprobe, sa ne spuna ca sunt prea moi sau prea tari, sa le editeze?
Eu cred ca interesul public primeaza si cred ca oamenii sunt interesati de genul asta de subiect, ca proba ca traficul site-urilor a crescut etc
S-a consultat cu Cătălin Tolontan?
Mihnea Vasiliu: Da, ne-am consultat şi toată lumea a fost de părere că demersul jurnalistic se justifică. Nimeni nu a pus în discuţie oportunitatea.
Revista a tiparit doar cateva mii de exemplare in plus. Cine ar fi nebun sa riste brandul pentru cateva mii de euro?
- Asa cum am spus actul a fost pur jurnalistic. Nu a avut nimic de-a face cu aşa zisa susţinere sau spălare a imaginii Elenei Udrea. Aşa cum nu am fost plătiţi de Elena Udrea si nici nu am dat bani pentru aceste poze.
Si nici nu am gandit meschin cum sugereaza unii: hai ca publicam pozele astea si o sa ne umplem de bani de la tirajul suplimentar al revistei etc.
Cu alte cuvine, hai sa ne asumam ca suntem imorali dar macar castigam bani din asta.
- E iar ridicol: revista a tiparit doar cateva mii de exemplare in plus iar castigul este de cateva mii de euro. Cine ar fi nebun sa riste brandul pentru cateva mii de euro?
O spun din nou: a fost un demers jurnalistic, nu aveam voie ca institutie de media sa ne auto cenzuram pe un subiect de mare interes public.
Da, am gresit forma de impachetare, recunosc, si ne meritam injuraturile de rigoare. Dar pe forma, nu pe fond…
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
"Mile", si nu a fost peste "Antena 1" pe comercial ? Inseamna ca postul "Kanal D" este multumit.
"fractul oprit 8 rating , asa se intampla cand te grabesti , nu are legatura"
Pai nu are legatura penibilule... Vorbesti de zile diferite ? Inseamna ca peste 2-3 luni iar ne spui de audienta "fractul oprit", cand "Antena 1" iar o sa fie catastrofa pe comercial. Ca in ziua meciului "FCSB"... "Pro TV" 12 rating, iar "Antena 1" 2.8. Jenant...
"Film prost vrei sa zici , bune nu fac rating"
De aceea a fost pe primul loc pe comercial. Nu "Mile" ? Si "Pro TV" da filme care au succes la Box Office. Filmele care aduc bani multi...
VIVA baga la greu articole cu Ileana Badiu, nu doar pictorialul "de la 40 de ani".
Ci si asta. Cand era ea muza.
https://www.viva.ro/flash-news/muza-designer-ileana-badiu-stephan-pelger-interviu-2326811
Misto, nu? Cand Badiu aea 40 de ani, sefa la VIVA Cristina Stanciulescu.
Ambele au sarit ca pictorialul cu Udrea nu e de interes public, e cah. Pai fata de articolele de mare interes public cu muza Badiu, normal ca nimic cu Udrea nu e de interes. #tare
pentru ca vreau mai multe stiri,si sunt prea putine!
Chiar, VIVA e o revista nashpa, zice dna Badiu, cand apare pictorial cu Elena Udrea, dar cand apare cu Elena Badiu e de bine :-) :-) :-)
https://www.viva.ro/flash-news/ileana-badiu-despre-viata-la-40-de-ani-2377982
Asta pictorial de personalitate publica, nu cel al lui Udrea!