Skip to main content

Cât a câştigat Pro TV din publicitate în şase luni? Dar de la cablişti? România, singura ţară CME cu profit în scădere

 
Cât a câştigat Pro TV din publicitate în şase luni? Dar de la cablişti? România, singura ţară CME cu profit în scădere

RAPORT. Care au fost veniturile Pro TV după primele şase luni ale acestui an? Cât a venit din publicitate? Dar de la cablişti

Publicitate

Paginademedia.ro vă prezintă cifrele, aşa cum apar în raportul companiei care deţine Pro TV - CME, adică Central European Media Enterprises.

După încasările în dolari, vorbim de sume mai mici pentru Pro TV pe primele şase luni ale anului. Vinovată ar fi Ordonanţa 114, care a tăiat avântul băncilor, companiilor telekom şi a celor din energie în a cheltui bani pe publicitate.

Scăderea se vede şi în profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare, adică OIBDA: România este singura ţară CME pe minus, după cifra în dolari.

Capitolele, luate pe rând, cu explicaţii

Înainte, cifrele seci:

Cifrele CME pentru România, pe primele şase luni din 2019 şi 2018

PRO TV ian-iun 2018 ian-iun 2019 Variatie USD Variatie lei
Publicitate TV 70.227.000 63.103.000 -10% -2%
Cablisti 23.384.000 22.183.000 -5.10% 3.30%
Other Revenues 1.944.000 1.886.000 -3% 5.10%
Venituri totale 95.555.000 87.172.000 -8.80% -0.60%
OIBDA 43.089.000 42.776.000 -0.70% 8.10%

1. Mai puţină publicitate. Ordonanţa 114 a domolit telekomul, băncile şi energia

Pro TV a încasat din publicitate, în primele şase luni, 63 de milioane de dolari. Anul trecut, pe aceeaşi perioadă, în vistieria postului de televiziune intrau 70,2 milioane de dolari.

După suma în dolari, scăderea este de peste 10%. Dacă luăm în calcul evoluţia cursului, cu alte cuvinte, după încasările în lei, scăderea este de 2% (lei mulţi în faţa unui dolar "mai scump").

De unde acest minus?

Câteva domenii au fost afectate de Ordonanţa 114 (care prevedea, printre altele, o taxă 3% din cifra de afaceri pe anumite activităţi). Băncile, telecomunicaţiile şi enerigia au redus motoarele în materie de investiţii.

Raportul CME explică:

"Piaţa de publicitate din România a scăzut cu 2% în primele şase luni din 2019, comparativ cu prima jumătate a anului precedent.

Scăderea pieţei vine după impactul reglementărilor fiscale asupra unor domenii, precum telecomunicaţiile şi băncile."

Evoluţia veniturilor de publicitate a fost diferită în primul şi în al doilea trimestru. Scăderea a fost mai mare în primele trei luni din 2019. Atunci s-a văzut puternic impactul Ordonanţei 114. În aprilie-iunie, Pro TV a recuperat. De ce?

"Creşterea investiţiilor în publicitate în apropierea sărbătorilor de Paşte şi creşterea preţului reclamelor TV." Raportul vorbeşte de o "creştere semnificativă" a preţului reclamelor.

Estimările CME sunt optimiste:

"Investiţiile în publicitate în domeniile afectate de taxe au început să îşi revină în cel de-al doilea trimestru din 2019. Estimăm că trendul va fi acelaşi şi în a doua jumătate a anului.

Estimăm că scăderea din prima jumătate de an va fi contracarată de revenirea clienţilor afectaţi de taxă, dar şi de investiţiile companiilor din alte domenii de publicitate."

2. Banii de la cablişti: peste 22 de milioane de dolari

Pro TV a încasat de la cablişti, în prima jumătate a anului, peste 22 de milioane de dolari. Anul trecut erau 23,3 milioane de dolari.

În dolari, este o scădere de 5%. Dacă luăm în calcul cursul valutar şi ne raportăm la încasările în lei, este chiar un plus (de 3,3%). Diferenţa vine din creşterea puterii dolarului în raport cu Leul românesc.

De ce este acest plus, în lei?

Este vorba de o "Creştere a numărului de abonaţi", precizează raportul CME. Plusul de abonaţi vine din noile cartiere rezidenţiale.

3. Alte venituri, care includ şi încasările online

Raportul CME vorbeşte de încasări de 1,88 milioane de dolari la capitolul Other Revenues (capitol care include şi încasările din publicitate online). Anul trecut, în primele şase luni erau 1,94 milioane.

În dolari, este o scădere de 3%. Luând în calcul cursul de schimb şi evoluţia după încasările în lei, este un plus de 5,1%. (după cum am explicat, diferenţa vine din puterea dolarului - sunt mai mulţi lei, dar dolarul este mai "scump").

4. OIBDA

Trăgând linie, Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare, adică OIBDA, a fost, în România, pe primele şase luni din 2019, de 42,8 milioane de dolari, faţă de 43,1 pe prima jumătate a anului trecut.

O uşoară scădere, în dolari (0,7%), dar un plus, după valoarea OIBDA în lei (8,15%).

Raportul explică:

"Costurile legate de conţinut au scăzut cu 6%, datorită unei politici de programare cost-effective în Bulgaria, România şi Slovacia.

În România şi Cehia, punctează raportul, au scăzut costurile legate de conţinut, dar au existat creşteri ale altor costuri, care nu au fost detaliate în raport.

Veniturile CME, pe ţări (în dolari):

ian-iun 2018 ian-iun 2019
Bulgaria 42.860.000 41.900.000
Cehia 112.562.000 114.695.000
Romania 95.555.000 87.172.000
Slovacia 49.723.000 48.645.000
Slovenia 39.897.000 40.126.000

Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare OIBDA, pe ţări (în dolari):

ian-iun 2018 ian-iun 2019
Bulgaria 8.603.000 14.009.000
Cehia 43.621.000 47.240.000
Romania 43.089.000 42.776.000
Slovacia 5.009.000 10.284.000
Slovenia 9.852.000 11.144.000

Vezi Raportul CME pe primele trei luni din 2019, aici


Vezi Raportul CME pe tot anul 2018, aici

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • marian marian
    Au aparut imagini din serialul care incepe in toamna la canalul turcesc ,ca si antenuta copiaza Las Fierbinti , au si ei primarul politistul preotul ,dascalul, etc si se numeste Moldovenii ,
  • Doar unul ... Doar unul ...
    Sunt curios ... cat din toate sumele astea sunt doar de la PRO TV. Restul canalelor sunt doar sa para multe si parte a unui mare trust media.
  • D D
    Exact cum "Antena 1" face serialul "Sacrificiu" "din banii de la guvernul PSD Dancila - Dragnea!". Nu, postacule antenist "Mihai" ? Sau sa iti zic "mile", "Putina", "R", "Razvan", "Mile" sau ce alt nume mai folosesti pe aici...
  • Mihai Mihai
    Oricum, PRO PSD TV este sustinuta de PSD inca de pe vremea lui Adrian Nastase care a sters 3 milioane de euro datorii la stat, asa ca banii din publicitate sunt pentru apa si covrigi. Si mai nou se fac seriale ca Vlad din banii de la guvernul PSD Dancila - Dragnea!
  • D D
    Si, "paginademedia", audientele "Pro TV" in perioada aprilie-iunie 2019 unde sunt ?
    Unde a avut un record de audienta: "cea bună din ultimii 7 ani comparativ cu aceeași perioadă din anii precedenți, atât pe parcursul întregii zile, cât și în prime time. În prime time, grupul PRO TV a obținut o medie de 9.2 puncte de rating și 29.9% share, în timp ce grupul media de pe locul secund a înregistrat o medie de 6.1 puncte de rating și 20.0% share.

    Pana si pe site-ul "radar" a aparut respectiva stire. Aici, nimic ?
  • marian marian
    Am inteles ca profitul este pe minus dar ca au avut record de audiente ,aprilie -iunie ,record atat ziua cat si in prime-time in ultimi sapte ani asta nu scrieti numai stiri negative au dat un comunicat dar decand nu mai sunteti invitati la o cupa de sampanie doar cei negativ da-ti .

Trimite un comentariu

sus