RAPORT. Care au fost veniturile Pro TV după primele şase luni ale acestui an? Cât a venit din publicitate? Dar de la cablişti
Paginademedia.ro vă prezintă cifrele, aşa cum apar în raportul companiei care deţine Pro TV - CME, adică Central European Media Enterprises.
După încasările în dolari, vorbim de sume mai mici pentru Pro TV pe primele şase luni ale anului. Vinovată ar fi Ordonanţa 114, care a tăiat avântul băncilor, companiilor telekom şi a celor din energie în a cheltui bani pe publicitate.
Scăderea se vede şi în profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare, adică OIBDA: România este singura ţară CME pe minus, după cifra în dolari.
Capitolele, luate pe rând, cu explicaţii
Înainte, cifrele seci:
Cifrele CME pentru România, pe primele şase luni din 2019 şi 2018
PRO TV | ian-iun 2018 | ian-iun 2019 | Variatie USD | Variatie lei |
---|---|---|---|---|
Publicitate TV | 70.227.000 | 63.103.000 | -10% | -2% |
Cablisti | 23.384.000 | 22.183.000 | -5.10% | 3.30% |
Other Revenues | 1.944.000 | 1.886.000 | -3% | 5.10% |
Venituri totale | 95.555.000 | 87.172.000 | -8.80% | -0.60% |
OIBDA | 43.089.000 | 42.776.000 | -0.70% | 8.10% |
1. Mai puţină publicitate. Ordonanţa 114 a domolit telekomul, băncile şi energia
Pro TV a încasat din publicitate, în primele şase luni, 63 de milioane de dolari. Anul trecut, pe aceeaşi perioadă, în vistieria postului de televiziune intrau 70,2 milioane de dolari.
După suma în dolari, scăderea este de peste 10%. Dacă luăm în calcul evoluţia cursului, cu alte cuvinte, după încasările în lei, scăderea este de 2% (lei mulţi în faţa unui dolar "mai scump").
De unde acest minus?
Câteva domenii au fost afectate de Ordonanţa 114 (care prevedea, printre altele, o taxă 3% din cifra de afaceri pe anumite activităţi). Băncile, telecomunicaţiile şi enerigia au redus motoarele în materie de investiţii.
Raportul CME explică:
"Piaţa de publicitate din România a scăzut cu 2% în primele şase luni din 2019, comparativ cu prima jumătate a anului precedent.
Scăderea pieţei vine după impactul reglementărilor fiscale asupra unor domenii, precum telecomunicaţiile şi băncile."
Evoluţia veniturilor de publicitate a fost diferită în primul şi în al doilea trimestru. Scăderea a fost mai mare în primele trei luni din 2019. Atunci s-a văzut puternic impactul Ordonanţei 114. În aprilie-iunie, Pro TV a recuperat. De ce?
"Creşterea investiţiilor în publicitate în apropierea sărbătorilor de Paşte şi creşterea preţului reclamelor TV." Raportul vorbeşte de o "creştere semnificativă" a preţului reclamelor.
Estimările CME sunt optimiste:
"Investiţiile în publicitate în domeniile afectate de taxe au început să îşi revină în cel de-al doilea trimestru din 2019. Estimăm că trendul va fi acelaşi şi în a doua jumătate a anului.
Estimăm că scăderea din prima jumătate de an va fi contracarată de revenirea clienţilor afectaţi de taxă, dar şi de investiţiile companiilor din alte domenii de publicitate."
2. Banii de la cablişti: peste 22 de milioane de dolari
Pro TV a încasat de la cablişti, în prima jumătate a anului, peste 22 de milioane de dolari. Anul trecut erau 23,3 milioane de dolari.
În dolari, este o scădere de 5%. Dacă luăm în calcul cursul valutar şi ne raportăm la încasările în lei, este chiar un plus (de 3,3%). Diferenţa vine din creşterea puterii dolarului în raport cu Leul românesc.
De ce este acest plus, în lei?
Este vorba de o "Creştere a numărului de abonaţi", precizează raportul CME. Plusul de abonaţi vine din noile cartiere rezidenţiale.
3. Alte venituri, care includ şi încasările online
Raportul CME vorbeşte de încasări de 1,88 milioane de dolari la capitolul Other Revenues (capitol care include şi încasările din publicitate online). Anul trecut, în primele şase luni erau 1,94 milioane.
În dolari, este o scădere de 3%. Luând în calcul cursul de schimb şi evoluţia după încasările în lei, este un plus de 5,1%. (după cum am explicat, diferenţa vine din puterea dolarului - sunt mai mulţi lei, dar dolarul este mai "scump").
4. OIBDA
Trăgând linie, Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare, adică OIBDA, a fost, în România, pe primele şase luni din 2019, de 42,8 milioane de dolari, faţă de 43,1 pe prima jumătate a anului trecut.
O uşoară scădere, în dolari (0,7%), dar un plus, după valoarea OIBDA în lei (8,15%).
Raportul explică:
"Costurile legate de conţinut au scăzut cu 6%, datorită unei politici de programare cost-effective în Bulgaria, România şi Slovacia.
În România şi Cehia, punctează raportul, au scăzut costurile legate de conţinut, dar au existat creşteri ale altor costuri, care nu au fost detaliate în raport.
Veniturile CME, pe ţări (în dolari):
ian-iun 2018 | ian-iun 2019 | |
---|---|---|
Bulgaria | 42.860.000 | 41.900.000 |
Cehia | 112.562.000 | 114.695.000 |
Romania | 95.555.000 | 87.172.000 |
Slovacia | 49.723.000 | 48.645.000 |
Slovenia | 39.897.000 | 40.126.000 |
Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare OIBDA, pe ţări (în dolari):
ian-iun 2018 | ian-iun 2019 | |
---|---|---|
Bulgaria | 8.603.000 | 14.009.000 |
Cehia | 43.621.000 | 47.240.000 |
Romania | 43.089.000 | 42.776.000 |
Slovacia | 5.009.000 | 10.284.000 |
Slovenia | 9.852.000 | 11.144.000 |
Vezi Raportul CME pe primele trei luni din 2019, aici
Vezi Raportul CME pe tot anul 2018, aici
Citeşte şi:
- BILANŢ. Pro TV, venituri în scădere în primul trimestru. Cum explică oficialii încasările mai scăzute
- BILANŢ. Grupul Pro în 2018: venituri de peste 200 de milioane de dolari
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Unde a avut un record de audienta: "cea bună din ultimii 7 ani comparativ cu aceeași perioadă din anii precedenți, atât pe parcursul întregii zile, cât și în prime time. În prime time, grupul PRO TV a obținut o medie de 9.2 puncte de rating și 29.9% share, în timp ce grupul media de pe locul secund a înregistrat o medie de 6.1 puncte de rating și 20.0% share.
Pana si pe site-ul "radar" a aparut respectiva stire. Aici, nimic ?