Skip to main content

Concurs pentru jurnalişti. Tema: Concurenţa dintre companii: preţuri, calitate şi ofertă variată. Consiliul Concurenţei şi CJI, organizatori

 
Concurs pentru jurnalişti. Tema: Concurenţa dintre companii: preţuri, calitate şi ofertă variată. Consiliul Concurenţei şi CJI, organizatori

Consiliul Concurenţei, în parteneriat cu Centrul pentru Jurnalism Independent, lansează o nouă ediţie a concursului: „Concurenţa - cheia dezvoltării economice şi bunăstării consumatorului”.

Publicitate

Tema concursului urmăreşte informarea publicului cu privire la beneficiile unei concurenţe reale între companii: preţuri mai mici, calitate mai bună a produselor şi serviciilor, oferta variată, menţionează reprezentanţii competiţiei.

Pot participa jurnalişti din presa scrisă, online sau audiovizuală, precum şi jurnalişti independenţi.

În concurs se pot înscrie articole, investigaţii, reportaje, filme documentare sau orice altă formă de produs editorial,care abordează probleme legate de concurenţă, ajutor de stat şi/sau concurenţă neloială.

De menţionat că materialele trebuie să fie realizate anul acesta şi publicate în presa scrisă, online sau difuzate la radio sau la televiziune pe parcursul anului 2019.

De asemenea, fiecare concurent (echipă) poate participa cu un singur material.

„Materiale realizate de către o echipă, cu condiţia ca toate persoanele care au avut o contribuţie majoră (jurnalişti, cameramani, editori) să fie menţionate în dosarul de înscriere şi ca echipa să fie formată din maximum cinci persoane”, subliniază regulamentul.

Selecţia va fi făcută de un juriu specializat, format atât din persoane cu experienţă în mass-media, care vor evalua tehnica jurnalistică, cât şi din experţi în economie/concurenţă, care vor verifica corectitudinea şi calitatea informaţiilor de specialitate prezente în materiale, notează aceeaşi sursă.

Termenul limită pentru primirea materialelor este 15 Septembrie 2019.

Textele vor fi evaluate după mai multe criterii, printre care:

  • Corectitudinea şi calitatea informaţiilor de specialitate prezente în materiale.
  • Obiectivitate, grad de independenţă şi respectul faţă de principiile etice ale jurnalismului (expertiza, rigoare şi impartialitate)
  • Originalitate şi prezentarea creativă a informaţiei
  • Munca de cercetare necesară colectării informaţiilor, resursele
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus