Scădere a numărului de abonaţi la serviciile de televiziune în ultimul trimestru al anului trecut, anunţă Telekom.
Potrivit companiei de telecomunicaţii, segmentul de televiziune al Telekom a scăzut cu 8% în ultimele trei luni din 2019, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018.
În cifre absolute, au rămas abonaţi la serviciile TV un număr de 1,3 milioane de utilizatori la finalul anului trecut, adică mai puţin cu aproximativ 100.000-110.000 de abonaţi.
De ce această scădere?
Compania explică faptul că variaţia a fost determinată "în special de scăderea numărului de utilizatori de tehnologie DTH" (televiziune prin satelit, cu ajutorul unei antene "farfurie").
Numărul de abonaţi a scăzut, dar nu şi veniturile, punctează Telekom, datorită pacheteleor de servicii per abonat.
"Creşterea veniturilor pe abonat şi a numărului de utilizatori de pachete cu conţinut diversificat, a contracarat scăderea numărului de utilizatori de servicii TV şi a menţinut veniturile stabile", spun oficialii Telekom.
În acelaşi raport, Telekom vorbeşte despre datele generale ale companiei:
- venituri de 980 de milioane de euro (+5%)
- evoluţia numărului de angajaţi full-time: 5.029 în 2019, faţă de 6.356 în 2018 (-21%)
Scăderi mici după scoaterea Eurosport din grilă
Chiar în ultimele zile din 2019 (pe 27 decembrie, mai exact), Telekom a anunţat că scoate din grila de programe posturile Discovery/Eurosport.
Oficialii Telekom spun că ieşirea canalelor Discovery/Eurosport din grila de programe a avut un impact mic în numărul de abonaţi.
"Procentual, vorbim de o scăderea foarte puţin sesizabilă. Cred că 0,05%. În număr de abonaţi, vorbim de câteva sute", a răspuns Andreas Elsner, Director Executiv Comercial, Segment Rezidenţial Telekom Romania, la întrebarea Paginademedia.ro.
Comentarii