Skip to main content

Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă suspendă licitaţia pentru o campanie în care ar fi dorit şi vloggeri ca Selly sau Dorian Popa

 
Sursa foto: Youtube Selly
Sursa foto: Youtube Selly

SUSPENDARE. O licitaţie pentru o campanie în care Agenţia Naţională a Forţei de Muncă i-ar fi dorit pe influenceri ca Selly, Dorian Popa şi Diana Condurache sau artişti ca Alex Velea şi Nicole Cherry a fost suspendată.

Publicitate

Licitaţia a fost suspendată la doar câteva zile după ce anunţul a apărut pe site-ul e-licitaţii şi la mai puţin de o zi după ce site-ul G4Media.ro a scris despre intenţia ANOFM.

Ieri, G4Media a scris că Agenţia de ocupare a forţei de muncă cheltuieşte 1,4 milioane de euro din fonduri UE pentru ”informare şi publicitate”.

Azi, ANOFM a replicat printr-o poziţie în care a spus că “urmare a noului context din domeniul sănătăţii, ANOFM a dispus suspendarea procedurilor de achiziţie şi anularea achizitiei”

Cum de a apărut totuşi anunţul pe e-licitaţie?

ANOFM: “calendarul de activităţi a fost aprobat înainte de începerea crizei din domeniul sănătăţii.”

Detalii despre licitaţia ANOFM, anulată la o zi după publicarea articolului pe G4, în continuare:

Este tânăr, provine din familie cu posibilităţi modeste şi a făcut public acest lucru” (despre Alex Velea). “Un model la care mulţi băieţi aspiră” (Despre Dorian Popa). “Provine dintr-o familie modestă, de etnie romă” (despre Connect-R).

Sunt câteva argumente pentru care Agenţia Naţională a Forţei de Muncă îi recomanda pe mai mulţi influenceri ca posibili vectori pentru o nouă campanie.

Mai erau pe lista de recomandări Selly, Gami, Diana Condurache, Dragoş Bucur, Nicole Cherry, Aylin Cadir şi Macanache (fiecare cu argumentaţia de rigoare).

Ce trebuiau să facă ei?

Să îi convingă pe tinerii care nu sunt încadraţi profesional şi nu urmează niciun program educaţional sau de formare (aşa numiţii “NEETs”) să se înscrie în Evidenţele Serviciului Public de Ocupare şi să vadă ce opţiuni au pe piaţa muncii.

Cât ar fi fost partea influencerilor aleşi: 400.000 de lei (undeva pe la 85.000 de euro), dintr-o campanie totală de 6,7 milioane de lei (din care alţi 85.000 de euro se duc pe agende şi pliante). Cei mai mulţi bani erau pentru televiziune.

Pe scurt: era o campanie de “informare şi conştientizare”, cu patru componente: Asociere imagine persoane publice (unde sunt propuşi influencerii), media (spoturi radio şi TV deja făcute), online şi producţie – afişe, agende pliante.

De notat numărul mare de afişe A3: 250.000, adică 2.000 de bucăţi pentru fiecare centru ANOFM din ţară şi 4.000 pentru Bucureşti. Erau proape 400.000 de euro daţi numai pe afişe.

De ce îi dorea Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă pe influenceri.

1. Selly – vlogger – este tânăr (de vârsta celor din categoria NEETs( şi este foarte urmărit în mediul online

2. Gami – vlogger - este tânăr şi este foarte urmărit în mediul online

3. Alex Velea – cântăreţ - tânăr, provine din familie cu posibilităţi modeste (şi a făcut public acest lucru), urmărit de tineri

4. Diana Condurache – influencer – este tânără şi foarte urmărită în mediul online (mai ales de publicul feminin)

5. Dorian Popa – actor şi prezentator de televiziune şi dansator – este tânăr, un model la care mulţi băieţi aspiră şi foarte urmărit în massmedia

6. Dragoş Bucur – actor – s-a asociat cu imaginea unei persoane care se implică să-I ajute pe cei nevoiaşi/aflţi într-o situaţie grea

7. Nicole Cherry – cântăreaţă – este tânără, de etnie română – romă, foarte ascultată în rândul tinerilor

8. Connect-R – cântăreţ - este tânăr, provine dintr-o familie modestă, de etnie romă şi este urmărit de tineri

9. Aylin Cadir – actriţă şi cântăreaţă – este tânără, de etnie turcă, ambassador Dobrogea în campania Dor de românesc

10. Macanache – MC, hip-hoper – este foarte îndrăgit de tineri, provine dintr-un cartier obişnuit din Bucureşti (Titan), a avut un parcurs interesant în carieră, care poate folosi ca exemplu că “Se poate”

De ce făcea ANOFM această campanie? Pentru că risca să piardă bani.

În 2017, ANOFM şi Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene au încheiat contractul de finanţare pentru Proiectul INTESPO – Înregistrarea Tinerilor în Evidenţele Serviciului Public de Ocupare, astfel că, din septembrie 2017, priectul INTESPO se află în implementare.

Rezultatele au dus şi la campania pentru care se făcea acum licitaţia. Din caietul de sarcini:

Obiectivul: “nerealizarea indicatorilor proiectului, respective contactarea a 200.000 de tineri NEETs şi înregistrarea în evidenţele ANOFM a 160.000 de tineri, ceea ce presupune penalizarea financiară

Public ţintă al campaniei de informare:
-public ţintă tineri – campanie preponderant online
-public ţintă adult (părinţi, rude ale tinerilor) – campanie preponderant afişaj/pliante, broşuri
-public ţintă general – campanie preponderant afişaj, pliante

Cele patru loturi ale campaniei suspendate:

1. Influenceri (asociere imagine persoane publice): 400.000 de lei (85.000 de euro)

2. Radio şi TV (spoturile sunt făcute deja)

Media TV: 2,6 milioane lei (550.000 de euro)

-opt spoturi TV, care se vor difuza de 1344 de ori, timp de 16 săptămâni în total

Media Radio: 236.000 lei (50.000 de euro)
-patru spoturi radio, timp de opt săptămâni (aici se specifică şi preţul – 154 de lei pe spot)

3. Online - campanie promovare pe 3 site-uri online (bannere 300x250 şi 300x600) şi pe Google Adwords

Google AdWords: 42.700 lei (9.000 de euro)

Ads Online – 18.000 lei (3.800 de euro)

4. Agende, pliante, pixuri, afişe. Buget consistent pentru acest capitol: 2,2 milioane lei (470.000 de euro).

Cei mai mulţi erau pentru 250.000 de afişe, care să ajungă în toată ţara: câte 2.000 de bucăţi la fiecare centru ANOFM şi 4.000 pentru sediul din Bucureşti.

- 5.000 de agende (165.000 de lei – 35.000 de euro)
- 252.000 de pliante (252.000 de lei – 53.000 de euro)
- 100.000 de afişe (1,8 milioane de lei, adică 380.000 de euro).

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Celsium Celsium
    Ce tot atata vloggeri? Sa se laude iarasi in melodiile lor mediocre despre cum fac ei "easy money, nu muncesc"? Prea li s-a urcat la cap totul. Apropo, NU AM VAZUT unul sa doneze ceva in perioada asta. Astia sunt ei, de fapt, si sper sa dispara toti. Nu stiu cum, dar sper.
  • Viorel Viorel
    mile e din categoria celor fara clase ca sellytul asta
  • jk jk
    3 dintre "vedetele" de la "trupa" cu cei 5 tipi adorati 99% de copii, hmm depinde de ce target s-au gandit
  • piticu sub acoperire piticu sub acoperire
    Nu mai bine le da niste bani direct doar ca exista? Ca sa aiba papa bun ca si ei e oameni...influensari de-astia. Mai mult magicieni ca fac bani din nimic si bravo lor.
  • geo geo
    Ce model poate fi Selly pentru cei care trebuie convinsi sa se inscrie intr-un program educațional sau de formare ...ca si-a cumparat bolid de lux de 70.000 euro pentru chestiile pe care le face ? Si ca se pot castiga bani multi usor si fara prea multa munca ?
  • ion din balon ion din balon
    mare *** e lucian...cunoscatorii stiu care lucian, acum mare lipitoare la stat cu vedetele lui, nu mai scapi de el, de COVID19 mai scapi dar de lucian n-ai cum :))
  • Călin Călin
    De acord cu Adrian. Cum tu, o instituție a statului, pentru campanii de informare alegi niște nimeni, care nu sunt urmăriți de publicul țintă(adică persoanele care își caută un loc de muncă)?
  • adrian adrian
    Poate ca după aceasta criză naprasnică se mai schimbă scara de valori, ca prea s-a umplut ecranul cu mediocri pe post de modele care au doar meritul de a se fi supra-expus in mediul online. Fara talent, fara idei, fara minte. Daca acestea sunt modelele pe care trebuie sa le păromoveze o agentie a statului, suntem pierduti. Pentru totdeauna.

Trimite un comentariu

sus