INVESTIGAŢIE LIBERTATEA. Firma a două foste colege din marketingul Studiourilor Buftea este în spatele unui transport de 2,2 milioane de măşti din China.
Libertatea arată, într-o investigaţie, cum au trecut cele două de la marketing la Studiourile Buftea, la o afacere de modă şi, mai nou, la comerţul cu produse sanitare.
Mai exact măşti de protecţie care au ajuns la Unifarm şi în spitale la preţ dublu.
Camelia Sas şi Roxana Murgu sunt cele două. Deţin firma Pop-Up.
- Roxana Murgu a fost PR Manager la Media Pro Pictures, între 2006 şi 2011. Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, potrivit LinkedIn.
- Camelia Sas a lucrat aproape opt ani la Studiourile Buftea. Timp de cinci ani, între 2008 şi 2013, a fost Marketing Manager, iar înainte a fost Feature Films Brand Manager.
Camelia Sas este căsătorită cu Alexandru Sas, fost ofiţer SRI, dat afară din structura Serviciului Român de Informaţii, scrie Libertatea. Sas, nepot al fostului ministru PSD Ioan Mircea Pascu, a fost trecut în rezervă în 2012. Ar fi existat “legături puternice între Sas şi Iulian Dascălu, patronul Iulius Mall din Iaşi”.
Ce a făcut firma celor două foste colege de la MediaPro, Pop-Up Shop Band?
Potrivit informaţiilor Libertatea, firma de modă a Roxanei Murgu şi a Cameliei Sas a asigurat importul către Unifarm a 2,2 milioane de măşti de protecţie împotriva Covid.
Buticul online de modă nu a avut contracte câştigate cu statul. Din momentul declarării Stării de Urgenţă, firma a început să aducă materiale sanitare.
Pop-Up Shop Band SRL a achitat puţin peste 600.000 de dolari ca să importe cele 2,2 milioane de măşti în China (1,26 de lei pe bucată). Preţul final la spitale a ajuns dublu: 2,6 lei.
Firma celor două a importat cele 2,2 milioane de măşti, dar contractul cu Unifarm l-a făcut o altă companie, Med Healthcare Project SRL, intermediar între firma de modă şi compania Ministerului Sănătăţii.
”Afacerea a fost gândită de fostul comandorul SRI Alexandru Sas”, a explicat pentru Libertatea o sursă care cunoaşte toate datele financiare ale tranzacţiei.
Firma intermediară între Pop-Up Shop şi Unifarm, - Med Healthcare – a avut, înainte de 2020, şi alte contracte pe zona de sănătate, cu mai multe spitale din Bucureşti. Îi aparţine lui Alexandru Cristian Toader, care mai deţine jumătate dintr-o cofetărie.
Acum, firma a mai livrat măşti de protecţie către Ministerul Educaţiei (la 3,98 lei bucata) şi către Consiliul Judeţean Călăraşi.
Din momentul intrării în ţară şi până au ajuns în spitale, preţul celer 2,2 milioane de măşti s-a dublat, mai scrie investigaţia semnaţă dă Răzvan Luţac şi Cătălin Tolontan.
Citeşte ancheta, integral, pe Libertatea.ro
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Catati pe Facebook!
Sunt în formă băieţii, nu le scapă nicio ocazie. Patria a priori, nu-i aşa?