STUDIU. Au românii încredere să-şi ia informaţii despre Covid-19 din online? Dar din TV? O întrebare şi un studiu care arată câtă importanţă dau prietenilor şi cât iau în seamă ce văd la TV.
Românii spun că au mai multă încredere în discuţiile cu familia sau cu colegii, faţă de informaţiile pe care le primesc de la celebrităţi, vloggeri, bloggeri sau din social media şi TV, arată un studiu publicat de compania Novel Research şi Provident.
Datele arată că televiziunea clasică se numără printre sursele în care oamenii au cea mai puţină încredere, pe subiectul Coronavirusului, alături de social media şi informaţiile de la vloggeri, bloggeri şi celebrităţi.
Televiziunea, aflată în coada încrederii când e vorba de informaţiile despre COVID, ia cea mai mare parte din campania guvernamentală de prevenire a răspândirii virusului: 20 de milioane de euro a fost bugetul maxim alocat de Guvern (buget din care se cheltuie în funcţie de audienţa staţiilor)
Câteva dintre concluzii, pe scurt:
- Întrebaţi despre încrederea pe care o au în sursele de informare, majoritatea românilor spun că au încredere în discuţiile cu prietenii şi familia (56,5%)
- Apoi au încredere în discuţiile cu colegii (37.9%) sau în comunicatele Guvernului (36,2%).
- Românii manifestă cea mai mare lipsă de încredere în ce priveşte informaţiile de la celebrităţi, vloggeri sau bloggeri (43,5), social media (32,5%) şi TV (28,5%).
Studiul a măsurat şi percepţia românilor cu privire la existenţa noului coronavirus. Astfel, 55% dintre români cred în existenţa noului coronavirus, în timp ce 33% au dubii cu privire la existenta acestuia şi 12% cred că este o invenţie, arată datele Novel Research.
La oraşe, procentul celor care cred că virusul este o invenţie este de puţin peste 7%, în mediul rural procentul este dublu, de peste 16%.
Metodologie
Eşantionul de 1.003 persoane a fost selectat aleatoriu din rândul populaţiei adulte din România (18 ani+), folosind cote, cu o marjă de eroare de ± 3%. Studiul a fost bazat pe chestionar structurat, iar perioada de colectare a fost 15-22 iulie.
Televiziunea, în coada încrederii, prima la banii de la Guvern
Posturile de televiziune iau cea mai mare parte din "felia" campaniei guvernamentale de prevenire a COVID.
Guvernul a alocat un buget maxim de 20 de milioane de euro posturilor de televiziune pentru această campanie (din bugetul total de 40 de milioane de euro).
Într-o primă fază, cele mai mari bugete (vorbim de suma maximă, în cazul în care îşi ating ţintele de audienţă) le-au obţinut Antenele (1,7 milioane de euro), Pro TV (1,5 milioane de euro), Kanal D (1,3 milioane de euro) şi România TV (900.000 de euro).
Comentarii
Deci acest studiu este de “băgare în seamă”