Interviurile Paginademedia. Acum 20 de ani, calul de publicitate era mult mai intersant, spune Mihai Gongu, şeful creativilor de la agenţia Cheil Centrade, la Interviurile Paginademedia.ro.
Cum vede publicitatea de acum faţă de cea din anii 2000?
„Mi se pare că atunci cei care erau în industrie, erau mai pasionaţi pentru job-ul ăsta. Tot timpul te uitai la ce mai făceau şi alte agenţii, erai invidios, dar era o invidie constructivă. Concurenţa era încinsă atunci, în anii 2000, cam până la criza din 2009, să zicem.
Cred că atunci calupul era mai interesant decât acum", spune creativul, care a intrat în publicitate acum aproape 20 de ani, la Leo Burnett, după ce a câştigat un concurs la emisiunea lui Andi Moisescu. Între timp, a condus echipe de creaţie în România şi în afară, la agenţii ca Graffiti, GMP şi Cheil.
Acum, situaţia este alta, iar pandemia a accentuat-o şi mai mult.
Cum se realizează o reclamă în pandemie? Ce vor clienţii?
„Clienţii vor să fie şi mai ”safe”. Pe unele proiecte nu mai este loc de umor sau de a avea un unghi mai ”crazy”. Totul trebuie să fie cât mai corect şi estetic”, susţine Gongu.
"Însă reclamele trebuie să fie puţin ieşite din context pentru a avea vizibilitate", punctează el.
„Într-un moment în care toţi au acelaşi discurs corect, cuminte, nu te mai vezi deloc. Trebuie să fii mai îndrăzneţ”, susţine Gongu.
Partea plină a paharului?
"Digitalul a crescut foarte mult, acolo vedem multe lucruri faine. Sunt în general un tip optimist, cred că lucrurile bune de acum încolo vor veni”, a mai spus Gongu.
Reclama First Bank trebuia filmată într-un mall, dar pandemia a schimbat planul
Gongu a coordonat şi noua reclamă First Bank cu Paul Ipate. Trebuia filmată iniţial într-un mall, dar pandemia le-a dat planurile peste cap şi au filmat afară.
Povestea reclamei:
Mihai Gongu:
„Povestea e interesantă: e un proiect care a început înainte de pandemie. Prezentarea a fost în ultima zi în care noi, agenţia şi clientul, mai eram la office. Apoi, toată lumea a plecat acasă şi apoi am făcut work from home. Am aflat online că am câştigat pitch-ul şi am continuat campania.
Au avut nevoie de o relansare în România. De fiecare îţi trebuie o tensiune de brand puternică şi să îi faci pe oameni să fie atenţi. Am zis că, de fapt, multe chestii par americane, dar nu sunt invenţii americane, dar americanii sunt cei care au dat magie şi au dus la cel mai tare nivel. Acela a fost gândul despre bancă şi pur şi simplu despre invenţiile, că nu sunt ale lor, dar ei le-au popularizat”, povesteşte Gongu.
„Mă cheamă First, dar nu sunt eu primul care a facut ceva, dar eu fac diferenţa. Asta a fost logica. Le-a placut tocmai tensiunea, am avut în faţă nişte oameni inteligenţi - să ai curajul să îţi recunoşti imperfecţiunea”, a concluzionat el.
Trimite un comentariu