VIDEO. Un actor în dialog cu un actor, azi, la Întrebarea zilei. Şi câteva sfaturi de la un actor, pentru actori:
"Dragi colegi, apucaţi-vă şi învăţaţi de toate! Învăţaţi şi partea de video, să puteţi să susţineţi un podcast, să editaţi nişte poze, filmuleţe, trailere! Să ne apucăm să mai învăţăm o campanie pe Facebook, sunt lucruri care ne sunt de folos.
Va fi o perioadă în care toată lumea susţine adaptarea, se cere în orice proiect şi să ai posibilitatea de streaming."
Cel care răspunde este Alexandru Nagy, actor absolvent de UNATC, acum masterand la Canto şi asistent de regie la Opera Naţională din Bucureşti.
Nagy are zeci de piese în portofoliu, ca actor şi regizor al unor piese pe texte de Matei Vişniec, Eugene Ionescu şi Samuel Beckett, dar şi rolul de asistent de regie pe lângă nume ca Horaţiu Mălăele, Victor Ioan Frunză sau Anthony Clark. Este născut în aceeşi zi cu Al Pacino, actor pe care, mărturiseşte, ar dori să-l întâlnească. Aveţi la final tot CV-ul lui.
Ce i-a răspuns Alexandru Nagy lui Gabriel Costan la Întrebarea zilei, proiect în parteneriat cu Paginademedia.ro:
"Toată lumea dă spectacole în online. Vorbesc de accesibilizare şi de trecerea asta în online. Trebuie să vedem ce putem să facem bine din treaba asta, pentru că merită să te zbaţi în continuare. Merită pentru aceste mii de oameni care vor să participe online şi care ar fi şi dispuşi să plătească.
Trebuie să ne facem statul nostru paralel, al nostru, al artiştilor. E statusul ăsta online, un pic controversat. Să o luăm uşor şi să nu ne mai panicăm. Să vedem cum putem integra online. Vecinii noştri din Europa au reuşit acest lucru."
Despre reţelele sociale:
„Sunt multe documentare pe tema asta, chiar acum unul este pe Netflix: „Social Dilemma”. Facebook a devenit oglinda elevului, acum trebuie să ştie lumea ce faci. Şi directorii de casting se uită pe facebook şi instagram să vadă despre cine e vorba şi multe contracte de muncă se pot desface pe tema asta.
Oamenii se promovează pe canalele acestea şi e un deficit de imagine dacă faci porcării pe canalele astea.”
Noi trebuie să ne dovedim utilitatea şi adaptabilitatea. Asta e cel mai important. Adaptabilitatea e cea mai mare calitatea pe care o poate avea un actor. Trebuie să ne menţinem într-o relaţie bună cu publicul nostru.
Teatrul nu moare, el se îmbunătăţeşte şi el se face în continuare, pe zoom, cu holograme. ”
Despre teatru, despre online, dar şi despre Alexandru Nagy - omul - în interviul luat de Gabriel Costan.
Care este filmul românesc pe care l-ai revedea oricând?
Nagy: „Filantropica. Balanţa. Ticăloşii. Multe filme româneşti aş revedea oricând. Îmi plac filmele şi produsele româneşti.”
Care a fost prima carte care a schimbat ceva în conştiinţa ta?
Nagy: „Fram, ursul polar. Sau Legendele Olimpului. Cea cu Fram a fost o carte care m-a emoţionat extraordinar de mult. Ne obligau să citim foarte mult şi nici nu prea aveam altceva de făcut. Fram, ursul polar e o carte pe care o recomandă cu căldură.”
Ce te face să-ţi placă o reclamă şi ce te face să-ţi displacă o reclamă?
Nagy: „Dacă are umor, devine mai suportabil să îl văd de 150 de ori pe zi. Dacă are o umbră de umor, de naturaleţe, de situaţie, un personaj, ceva să fie deosebit, trebuie să fie special, încât să nu îl înnebuneşti.
Într-un fel îmi displac reclamele care sunt doar traduse şi care sunt făcute cu actori străini şi se pun doar vocile românilor pe ei. Îmi displace că nu s-a făcut şi varianta românească.
Îmi plac astea de la noi, cât mai autohtone, mai personalizate, cât mai vesele şi creative.”
VIDEO. Întrebarea zilei, cu Gabriel Costan şi Alexandru Nagy
Alexandru Nagy, carte de vizită:
- Absolvent al secţiei de Actorie din cadrul Facultăţii de Teatru a U.N.A.T.C „I.L. Caragiale” Bucureşti şi al programului de master din Marea Britanie – Theatre Directing – East 15 Acting School, London – University of Essex.
- Ca actor joacă în “10 pentru New York”, ”Peretele” şi ”Două liniuţe” de Lia Bugnar , regia Lia Bugnar şi ”Konkurs” de Alexander Galin , regia Emanuel Pârvu la Teatrul Metropolis din Bucureşti dar şi în producţi ile Teatrului Independenţilor Profesionişti la Godot Cafe-Teatru: ”Buzunarul cu pâine” de Matei Vişniec , regia Alexandru Bogdan şi ”Aeroport” de Ştefan Caraman. ”Dona Juana” de Anca Vizdei, regia Radu Gheorghe la Teatrul Dramaturgilor Români.
- A fost asistentul de regie al lui Horaţiu Mãlãele, Victor Ioan Frunzã, Anthony Clark, David Gothard, Mick Davis, Giancarlo del Monaco, Mario de Carlo.
- Director Artistic Fondator al Teatrului Independentilor Profesionişti din 2011.
- A regizat mai multe producţii de teatru, printre care: “Body of a woman as a battlefield in The Bosnian War”; “Omul Pubelã”; “Cabaretul Cuvintelor”; “Sobolanul Rege”; “În doi”; “Teatru Vag” de Matei Vişniec, “Tabloul” de Eugène Ionesco, “Proştii sub clar de lunã” de Teodor Mazilu, “Aşteptându-l pe Godot” de Samuel Beckett, “Malaga” de Lukas Bärfuss, “Starshitting” de Jean-Lorin Sterian, “Fapte Bune S.R.L.” de Sebastian Ungureanu.
- Este cel mai tânăr regizor de operă din România prin montarea “Il Tabarro” de Giacomo Puccini la Opera din Braşov în 2013.
- Distins în 2019 cu Premiul Preşedintelui Uniunii Cineaştilor din România pentru performanţa actoricească din filmul “Moon Hotel Kabul”. Nominalizat pentru Menţiunea Specială din cadrul Bursei Alex. Leo Şerban la Transilvania International Film Festival 2019.
- Din 2018 este Asistent de Regie la Opera Naţionalã din Bucureşti.
Citeşte şi: NOU pe Paginademedia. Un actor cu zeci de reclame la activ pune Întrebarea Zilei
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Trimite un comentariu