Piaţa de advertising şi media din UK este pentru mine benchmark-ul de eficienţă al industriei, spune Dan Petre. Sociologul de la D&D Research scrie pe platforma Phoenix Media despre cum se fac măsurătorile în Marea Britanie.
Un material pe care Dan Petre l-a sintetizat dintr-o prezentarea a unor specialişti britanici din industrie: enise Turner, Chief Executive Route Research şi Mark Flood, Global Head of OOH Ipsos.
Câteva dintre idei:
- pentru a avea o reprezentare fidelă a audienţelor expuse la indoor/OOH, acestea trebuie măsurate constant şi pe termen lung, la aceleaşi intervale de timp – determinate de regulă de vreme/anotimpuri. În cazul UK, de patru ori pe an.
- eşantioanele din Marea Britanie: 11k în mall-uri, 1.2k în aeroporturi şi 90k metrou şi tren.
- viteza de deplasare e luată în considerare. oamenii (pietoni dacă vorbim de outdoor sau vizitatori dacă vorbim de indoor) care se deplasează mai încet petrec mai mult timp în zonele cu vizibilitate bună, ceea ce creşte nivelul de implicit valoarea acelei audienţe şi a panoului
- datele de audienţă privind traseele pietonilor şi automobilelor provenite de la companiile de telecom (fie din GPS, fie din aplicaţiile de trafic) nu sunt suficient de robuste şi de stabile pentru a fi utilizate de sine stătător pentru măsurarea audienţelor OOH.
Calibrarea datelor din telecom cu cele obţinute din măsurarea cu camere (counting) este critică. Dar, în ceea ce priveşte acest subiect, pentru România nu prea avem cum să ne îngrijorăm de această ”first world problem” pentru că pe piaţa din România nu pot fi folosite (încă) datele de la operatorii telecom.
Concluzia mea este că piata de DOOH din România stă mai bine decât credem, spune Dan Petre, de vreme ce avem în acest moment soluţii funcţionale şi validate de către clienţi de măsurare a audienţelor de trafic în timp real, prin tehnologie/camere.