Consiliul Naţional al Audiovizualului va analiza cu celeritate modul în acre televiziunile au prezentat pe 9 martie aşa-zisa scumpire a carbunaţilor, cu 10 lei.
În urma informaţiilor apărute în online şi ulterior rostogolite de televiziuni, românii s-au îngrămădit în benzinării şi au creat cozi interminabile pentru a-şi alimenta autoturismele.
Forul a anunţat că s-a autosesizat „în legătură cu situaţia creată de informaţiile privind mărirea preţurilor la benzină şi motorină şi cu modul în care acestea au fost reflectate în cadrul emisiunilor de ştiri şi dezbateri.” CNA a anunţat că va analiza cu celeritate rapoartele de monitorizare de îndată ce vor fi gata.
În plus, CNA le-a reamintit televiziunilor că au obligaţia „să respecte cu stricteţe prevederile legislaţiei audiovizualului referitoare la informarea corectă, pentru a nu induce panica în rândul populaţiei şi că orice informaţie trebuie verificată din surse oficiale şi prezentată cu bună-credinţă.”
Comunicat de presă
Ref. la informaţiile apărute în spaţiul audiovizual privind majorarea preţurilor la benzină şi motorină
Consiliul Naţional al Audiovizualului, în calitatea sa de garant al interesului public în domeniul comunicării audiovizuale, s-a autosesizat în legătură cu situaţia creată de informaţiile privind mărirea preţurilor la benzină şi motorină şi cu modul în care acestea au fost reflectate în cadrul emisiunilor de ştiri şi dezbateri.
Consiliul atenţionează radiodifuzorii că au obligaţia să respecte cu stricteţe prevederile legislaţiei audiovizualului referitoare la informarea corectă, pentru a nu induce panica în rândul populaţiei şi că orice informaţie trebuie verificată din surse oficiale şi prezentată cu bună-credinţă.
Precizăm că CNA va monitoriza modul în care au fost prezentate la posturile centrale de televiziune aceste informaţii, urmând ca rapoartele de monitorizare aferente să fie analizate cu celeritate în şedinţă publică.
Reamintim dispoziţii ale legislaţiei audiovizualului cu privire la informarea corectă:
Art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 „Toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor”.
Art. 64 alin. (1) din Decizia CNA nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual „În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: a) asigurarea unei distincţii clare între fapte şi opinii; b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă. (2) În cazul în care informaţiile prezentate se dovedesc a fi eronate în mod semnificativ, furnizorul de servicii media audiovizuale trebuie să aducă rectificările necesare în cel mai scurt timp şi în condiţii similare de difuzare.”
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii