Skip to main content

INTERVIU. Un român la TikTok: Alex Victoriu. „Marea majoritate a utilizatorilor TikTok din România sunt 18 plus". Pariuri şi pharma interzise pe TikTok? Ce sfaturi ar da noilor creatori de conţinut?

 
INTERVIU. Un român la TikTok: Alex Victoriu. „Marea majoritate a utilizatorilor TikTok din România sunt 18 plus". Pariuri şi pharma interzise pe TikTok? Ce sfaturi ar da noilor creatori de conţinut?

INTERVIU. Într-un dialog cu Pagina de media, Alex Victoriu (ex-Google), Partnerships Lead al TikTok pentru Europa Centrală şi de Est, dezvăluie una dintre principalele percepţii greşite pe care oamenii le au referitoare la TikTok, vorbeşte despre industriile interzise de pe platformă şi oferă sfaturi de creştere creatorilor de conţinut de pe platformă.

Publicitate

TikTok, utilizat „numai de copii”? Care e structura utilizatorilor români de pe platformă 

„Percepţia generală pe care au avut-o (multe companii, n.red) la început pe Tiktok, e că Tiktok <<este pentru copii>> şi <<este o platformă folosită numai de către cei foarte, foarte tineri>>. Aici, evident că platforma a avut o evoluţie în ultimii ani şi, odată cu creşterea numărului de utilizatori, bineînţeles că am ajuns şi în categorii de vârstă relevante pentru pentru advertiseri: categorii de 24-35+, 45+ chiar. Aici, TikTok este o platformă dinamică, care creşte foarte repede, şi care nu este numai pentru copii.

Marea majoritate a utilizatorilor din România sunt 18 plus, evident, şi cea mai mare pondere o au cei din categoriile 18-24 şi 25-34, dar după cum spuneam, există un procent din ce în ce mai mare de utilizatori din categoriile de vârstă 35+ sau 45+, care îmbrăţişează trendul cultural şi tehnologic care este Tiktok, şi atunci vin şi consumă content în platformă şi sunt utilizatori activi şi, unii dintre ei, chiar şi creatori”, a detaliat Partnerships Lead-ul TikTok.

Potrivit lui Alex Victoriu, publicul minor este „foarte, foarte mic”.

„(Publicul minor, n.red.) este foarte, foarte mic. Copiii între 13-17 ani reprezintă un procent mic (din totalul utilizatorilor de TikTok, n.red). Nu aş putea să spun exact cifrele, nu le am la îndemână, dar marea majoritate a utilizatorilor sunt 18 plus”, dă asigurări acesta.

Permise pe TV, interzise pe TikTok: Pariurile şi pharma

În ceea ce priveşte industriile restricţionate „deocamdată” pe TikTok, Victoriu motivează că platforma pune pe primul loc „siguranţa utilizatorilor” şi a comunităţii, în timp ce se aliniază legislaţiilor în vigoare. 

„Industrii restricţionate sunt cele de sports betting, de gambling, jocuri de noroc, tutun, alcool, pharma, farmaceutice şi aşa mai departe. Aceste decizii (de a interzice industriile mentioante anterior, n.red.) au fost politicile companiei din perspectiva de terms & conditions, trust & safety. [...] Acestea sunt industriile restricţionate pe Tiktok la nivel global, cu diferenţe pe ţări în funcţie, în primul rând, de legislaţia ţării respective - deci practic TikTok tot se aliniază la legislaţia României când vine vorba de politici - şi, de asemenea, este şi ceva ce bineînţeles punem în aplicare la recomandările Comisiei Europene, pentru că România este în Uniunea Europeană, şi atunci ne aliniem acelei legislaţii. [...]

TV-ul are o altă politică din punct de vedere advertising faţă de platformele digitale: platformele digitale sunt mai restrictive. Noi punem pe primul loc siguranţa utilizatorilor, a utilizatorilor de tiktok şi a comunităţii noastre. Şi atunci, deocamdată, aceste industrii despre care menţionaţi sunt interzise”, explică Partnerships Lead-ul TikTok.

„Credem într-un viitor puternic pentru TikTok în România”

Întrebat dacă într-o bună zi TikTok ar putea deschide un birou în România, Victoriu a declarat că „nu crede că ne-am gândit deocamdată” la o astfel de decizie, dar subliniază totuşi că Tiktok vede „potenţial” în piaţa din ţara noastră

„Suntem totuşi foarte, foarte la început şi vedem potenţialul în piaţă şi credem într-un viitor puternic pentru Tiktok în România. [...] Nu cred că ne-am gândit deocamdată la un moment zero în care, dacă îl atingem, să spunem ok (deschidem un birou, n.red. Deciziile de deschidere a unui birou sunt complexe. [...]

Cu siguranţă există o posibilitate în viitor să deschidem un birou, dar momentan nu ne-am gândit la asta. Este mult prea devreme”, a detaliat acesta.

Lipsa educaţiei din piaţă, cea mai mare provocare

„Cred că cea mai mare provocare pe care am avut-o la Tiktok până acum a fost educaţia în piaţă, educaţia advertiserilor şi agenţiilor în legătură cu ceea ce este posibil pe Tiktok, cum se poziţionează platforma ca un canal media, un canal de advertising, educaţia lor în ceea ce priveşte crearea de conţinut relevant”, afirmă Alex Victoriu.

Potrivit acestuia, el şi echipa lui au organizat în ultimii 2 ani o serie de evenimente educaţionale în acest sens destinate companiilor, pentru a le ajuta „să se familiarizeze cu platforma, cu posibilităţile şi cu specificul ei”.

„Crearea de conţinut relevant şi potrivit pentru Tiktok este un element important”

În ceea ce priveşte strategiile de creştere pe TikTok care poate sunt, adesea, ignorate de către creatorii de conţinut, Partnerships Lead-ul TikTok afirmă importanţa focusării pe crearea de conţinut care „prinde”: original, amuzant şi care e în pas cu trendurile platformei.

„Am observat că ajută (ca) contentul să fie relevant şi de calitate, să fie fun. Adică amuzant. Pentru că asta, ca să folosesc un termen, asta <<prinde>>. În general, consumatorul din România vine pe Tiktok pentru entertainment în jur de 75% dintre ei. Astea le sunt aşteptările.

În momentul în care intră pe platformă contentul să fie entertaining şi relevant şi atunci recomandarea, dacă pot să dau, o dau către creatorii de conţinut este să creeze acest conţinut original, entertaining şi de asemenea în trendurile actuale tiktok.

Tiktok este o platformă foarte dinamică, trendurile vin şi pleacă şi atunci există o fereastră de o oportunitate, să o numesc aşa, în care un creator poate să creeze un cont în relevant pe un trend anume, care atunci este popular în platformă”, a îndemnat Alex Victoriu.

În ceea ce priveşte creatorii de conţinut care încă sunt sceptici alăturării pe TikTok, acesta îi îndeamnă pur şi simplu „să intre pe platformă şi să o încerce”. 

„Pe toţi (creatorii de conţinut din România care încă nu sunt pe TikTok, n.red.) i-aş sfătui pur şi simplu să intre pe platformă şi să o încerce. Există o perioadă de acomodare cu Tiktok, ca cu orice altă platformă. Există o perioadă de testare şi de a vedea ce funcţionează, ce nu funcţionează, cum să-ţi adaptezi crearea de conţinut şi comunicarea. [...] Recomandarea mea pentru creatorii de conţinut care încă nu sunt prezenţi pe Tiktok, dar iau în considerare să fie, este să înceapă cu paşi mici, dar siguri şi să testeze platforma în consecinţă”, a declarat Alex Victoriu.

Ce spune despre incidentul Fane Văncică

Cât despre cazul Fane Văncică, personajul controversat implicat în mai multe scandaluri care a publicat pe TikTok în luna august o filmare în care lovea o femeie, Alex Victoriu afirmă că TikTok dezavuează astfel de comportamente.

„Dezaprobăm în mod clar, ca poziţia noastră (a TikTok, n.red.), comportamentul agresiv. Nu sunt foarte familiarizat, ştiu de evenimentul pe care l-aţi menţionat, dar nu sunt familiarizat cu conţinutul.

Conţinutul pe Tiktok este moderat de către echipele noastre şi este eliminat în momentul în care se observă că încalcă regulile comunităţii şi termenii şi condiţiile de utilizare ale platformei şi, bineînţeles, politicile noastre sunt aliniate la legislaţia locală şi europeană în ceea ce priveşte conţinutul care este postat pe platforme, şi bineînţeles că astfel de conţinut este înlăturat, iar la abateri repetate contul respectivului utilizator este chiar suspendat de pe Tiktok”, a precizat acesta.

R: La câte abateri?

Alex Victoriu: Asta depinde în funcţie de gravitatea evenimentului respectiv. Există suspendări care se întâmplă imediat în cazul unor abateri grave, ca Fane Văncică ,care este suspendat după prima astfel de abatere, există alte abateri care sunt considerate mai puţin severe şi atunci există un sistem de avertizare întâi, care la abateri repetate, poate duce la suspendarea permanentă a contului.

Autor: Alexandru Aruşilor alexandru.arusilorpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus