În doar trei ani, începând din 2021, PSD şi PNL au plătit peste 257 de milioane de lei pentru ştiri pozitive în mass-media. Adică aproape 52 de milioane de euro. Cu un milion mai mult decât a costat construcţia spitalului „Dăruieşte viaţă”, dedicat copiilor bolnavi de cancer, făcut din donaţii de la oameni şi firme.
Citeşte întreaga ştire: PSD şi PNL au cumpărat ştiri pozitive cu o sumă egală cu cât a costat construcţia spitalului „Dăruieşte viaţă”. Plăţile au crescut, în secret, de la 60 de milioane de lei pe an la peste 100 de milioane de lei, dezvăluie ziarul Libertatea, sub semnătura jurnalistului Cristian Andrei care urmăreşte de ani buni modul în care partidele „aruncă” cu bani în presă chiar şi în afara campaniei electorale.
Analiza sumelor plătite de PSD şi PNL în ultimii trei ani, în care nu au existat campanii electorale, dezvăluie o creştere spectaculoasă a banilor utilizaţi pentru presă şi propagandă. Fără să prezinte informaţii concrete unde ajung banii publici, PSD şi PNL au profitat de subvenţia încasată, potrivit datelor raportate la Autoritatea Electorală Permanentă şi consultate de Libertatea. Beneficiarii reali, site-urile care au avut contracte cu partidele, nu sunt prezentaţi de partide. Nici articolele nu sunt marcate ca publicitate politică.
Cum au arătat cheltuielile partidelor în ultimii ani, neelectorali:
- 2021 - PSD şi PNL au cheltuit împreună 60 de milioane de lei pentru presă şi propagandă
- 2022 - Aceleaşi două partide au plătit pentru promovare - 94 de milioane de lei
- 2023 - A fost înregistrat un nou record, scrie Libertatea. PSD şi PNL au avut împreună la dispoziţie un buget total de 100 de milioane de lei
Toţi banii sunt publici, încasaţi de la contribuabilii care plătesc taxe şi impozite.
Tot Libertatea a dezvăluit că PNL plăteşte pentru a promova pe site-urile unor televiziuni precum Antena 2, RTV sau Realitatea Plus, dar şi pentru site-urile d eştiri stiripesurse.ro, Newsweek sau DC News. De menţionat că televiziunile nu au voie să ia bani de la partide în afara campaniilor electorale, potrivit legii audioviuzale, aşa că partidele au găsit această „portiţă”: dau bani sitr-urilor.
PSD a plătit pentru promovare site-urilor televiziunilor Antena 3, Romania TV, B1 TV, Digi24 şi Realitatea Plus, potrivit Libertatea, care citează surse din partid.