Loialitatea faţă de mărcile de telefoane smart este incertă, arată cel mai recent studiu Teads. Majoritatea intenţionează să schimbe brandul. Care sunt motivele?
Un studiu privind intenţia de cumpărare a smartphone-urilor arată că 78% dintre utilizatorii globali şi-ar schimba marca de telefon. Iar românii se aliniază acestui trend, în proporţie de 68%.
De altfel, românii îşi înnoiesc telefoanele regulat, cel mai important criteriu de achiziţie fiind reputaţia mărcii. Astfel că, potrivit datelor publicate de The Global Media Platform, 42% dintre posesorii de smartphone-uri au un aparat cu o vechime mai mică de 1 an.
De asemenea, românii ţin cont de şi de hardware-ul inovator al aparatului, mai arată cel mai recent studiu pentru consumatori, realizat în parteneriat cu GWI.
Totodată, studiul global, cel mai mare de până acum realizat de Teads în 17 pieţe, printre care şi România, arată că producătorii de smartphone-uri vor fi nevoiţi să se adapteze la noi factori care impactează deciziile de cumpărare ale consumatorilor.
Chestionaţi cu privire la factorii care i-ar determina să achiziţioneze un nou smartphone, 51% dintre participanţi au afirmat că garanţia/ service-ul ulterior este un factor important, iar pentru 15%, acest factor contează cel mai mult.
Rezultatele arată că, indiferent de generaţie, consumatorii gândesc pe termen mai lung atunci când fac achiziţii de smartphone-uri.
Printre lucrurile care contează pentru ei se numără garanţia şi service-ul (atât cele oferite de producător, cât şi cele oferite de operatorii de reţea).
În continuare, inovaţia în hardware a fost al doilea factor de decizie ca importanţă (13%), urmat de cashback (12%), costul dispozitivului şi al abonamentului (10%), şi noile versiuni scoase pe piaţă (10%).
Interesant este că „versiunea cea mai nouă” reprezintă factorul care a înregistrat cea mai mare discrepanţă între generaţii: 13% dintre reprezentanţii Generaţiei Z declară că acesta este cel mai important factor în decizia de cumpărare, în comparaţie cu 9% dintre Millennials şi doar 7% dintre respondenţii din Generaţia X.
Cifrele studiului oferă o imagine pertinentă asupra pieţei smartphone-urilor, subliniind că cei care intenţionează să achiziţioneze telefoane mobile sunt încă influenţaţi de caracteristicile hardware-cheie.
România, în trendul global
Studiul a arătat în mod clar că oamenii îşi doresc în continuare să aibă cele mai recente versiuni de telefoane mobile inteligente. 15% dintre participanţi (18% în România) deţin dispozitive cu o vechime mai mică de 6 luni şi aproape jumătate (49%) deţin telefoane cu o vechime de mai puţin de un an (42% în România), în ciuda faptului că 77% se declară „foarte mulţumiţi” de telefoanele lor.
În plus, 68% dintre respondenţi au recunoscut că un telefon nu este doar un produs de tehnologie, ci este parte a identităţii/ imaginii lor (45% în România).
În mod interesant, consumatorii nu caută doar cel mai recent model al mărcii pe care o deţin. Un procent de 78% ar lua în considerare schimbarea mărcii actuale de telefon (68% în România). Generatia Z (80%) şi Millennials (79%) (64% în România) sunt cei mai predispuşi la schimbare, urmaţi de 74% (68% în România) din reprezentanţii Generaţiei X.
Bărbaţii sunt mai tentaţi să schimbe marca de telefon decât femeile (81% versus 74%), iar în România procentul este de 71% (barbaţi) la 64% (femei).
Sergiu Gruiţă, Industry Director Teads:
“Datele colectate din România au arătat că participanţii la studiu petrec în medie în jur de 3 ore şi 45 de minute online. Presa online joacă un rol cheie în procesul de căutare şi alegere a brandului potrivit. Ca tipuri de conţinut de media consumat online, Divertismentul, Ştirile şi Sănătatea îi atrag cel mai mult pe cei care îşi doresc să facă o schimbare a telefonului mobil”.
Ioanna Stagia, VP Global Client Partner Insights & Measurement:
“Este interesant să vedem că deciziile consumatorilor sunt îndreptate către zone unde mărcile pot face o diferenţă, mai ales în contextul în care comparaţiile între smartphone-uri bazate pe performanţă şi funcţii au devenit mai dificile în ultima perioadă.
Pe măsură ce consumatorii devin din ce în ce mai preocupaţi de mediu, capacitatea producătorilor de a repara cu uşurinţă dispozitivele pentru a le creşte ciclul de viaţă şi a reduce impactul asupra planetei va deveni şi mai importantă. Prin urmare, este la latitudinea operatorilor de telefonie mobilă şi a producătorilor modul în care vor aborda aceste decizii şi vor comunica actualizările publicului.”
James Aylott, SVP Strategic Accounts:
“Luna ianuarie a anului 2022 a reprezentat un moment determinant pentru piaţa smartphone-urilor la nivel global, deoarece penetrarea vânzărilor de smartphone-uri compatibile cu reţeaua 5G a atins 51%, depăşind-o în premieră pe cea a smartphone-urilor 4G.
Cercetarea noastră demonstrează o dorinţă clară a publicului de a-şi actualiza dispozitivele, iar cele mai recente versiuni ale smartphone-urilor vor fi cu siguranţă luate în considerare, dar poate cel mai interesant este faptul că utilizatorii ar putea fi mai dispuşi ca niciodată să ia în considerare trecerea la o nouă marcă de smartphone-uri.
Având în vedere o asemenea varietate de factori care influenţează decizia de achiziţie a următorului smartphone, studiul arată că publicitatea poate avea un rol substanţial în comunicarea către consumatori a caracteristicilor şi beneficiilor-cheie.”
Au fost chestionate 7.785 de persoane, cu vârste cuprinse între 18-54 de ani, care şi-au exprimat intenţia de a achiziţiona un smartphone (achiziţionare sau upgradare) în următoarele 12 luni.
Rezultatele au fost sincronizate cu GWI Core pentru a oferi informaţii pentru publicul interesat de telefonie mobilă în peste 40.000 de puncte.
Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
Comentarii
Apple e praf, pământ de flori.