Raluca Turcan spune că va începe "probabil într-o lună" dezbateri publice pentru un nou proiect de lege menit să ducă la depolitizarea societăţilor publice de radio şi televiziune.
Publicitate "Nu mă pot gândi la aceeaşi formulă, pentru că mi-am dat seama de un lucru - că toate partidele susţin depolitizarea, dar niciunul nu o doreşte cu adevărat", a spus Turcan, în studioul HotNews. (Foto: Mediafax Foto)
Turcan: "Voi ceda la componenţa consiliului de administraţie. Nu pot să nu mai pretind partidelor politice să facă propuneri în consiliile de administraţie, atât timp cât societatea civilă, care a fost chemată să facă propuneri, nu s-a putut hotărî la formula cea mai potrivită pentru ei de data aceasta, ca să aibă reprezentanţi în consiliile de administraţie. De aici voi ceda. Voi pune foarte mult la criteriile de competenţă, criteriile de performanţă pentru componenţa consiliilor."
Deputatul Silviu Prigoană doreşte, potrivit unei iniţiative legislative depuse la Cameră, trecerea TVR Internaţional în subordinea Ministerului Afacerilor Externe. MAE ar urma să stabilească politica editorială şi să asigure finanţarea acestui post, scrie HotNews,, care citează Agerpres. De asemenea, MAE ar putea solicita gratuit producţiile televiziunii publice şi prelua în direct emisiunile informative. Conform aceleiaşi iniţiative, SRTV ar urma să administreze TVR 1, TVR 2, TVR Cultural şi cinci posturi teritoriale - Iaşi, Cluj, Craiova, Timişoara şi Târgu Mureş. Alexandru Lăzescu, preşedinte-director general SRTv, arată că una este finanţarea de la bugetul statului, cu totul altceva sunt formula instituţională şi strategia editorială, care sunt gestionale la nivelul serviciului public.
Siviu Prigoană propune trecerea TVR Internaţional în administrarea MAE. Lăzescu, SRTv: Finanţarea de la buget e un lucru, strategia editorială e un alt lucru
Jurnalistul Ioan T. Morar a confirmat, marţi, că a fost propus de ministrul de Externe, Teodor Baconschi, pentru postul de consul general la Marsilia, precizând că este "onorant" pentru el să accepte o astfel de propunere, scrie Mediafax. "Nu stiu cand se va întampla. Actele le semnează primul-ministru. Sigur că voi accepta. Nu e ceva ruşinos, e ceva onorant pentru mine. Într-un fel, pare demodat, dar îmi voi face datoria faţă de ţară. Eu am lucrat în mediul privat din 1990, deci nu e ca şi când aş lua acum bani publici, mai ales ca s-au şi redus salariile. Doresc să marchez o etapă noua în viaţa mea. Sper să ajung acolo şi să demonstrez că nu a fost o alegere hazardată din partea celor care m-au propus", a spus Ioan T. Morar.
Ioan T.Morar: Ministrul de Externe m-a propus consul general la Marsilia, este onorant să accept
România este pe ultimul loc din punct de vedere al cheltuielilor de publicitate online în 2009, în rândul celor 23 de pieţe europene evaluate în cel mai nou raport AdEx, realizat de IAB Europe, organizaţie ce reprezintă industria de profil din Europa, scrie HotNews.ro. Potrivit raportului complet, dat publicităţii luna aceasta, cheltuielile de publicitate online din Croaţia, România şi Slovacia au scăzut anul trecut, comparativ cu 2008, în timp ce piaţa europeană a crescut cu 4,5%, până la 14,7 miliarde de euro.
Cheltuielile de publicitate online în Europa: 20 de pieţe au crescut, România, Croaţia şi Slovacia au înregistrat scăderi în 2009
Lucian Mîndruţă vorbeşte cu umor despre "Nimic important", noua lui emisiune de la Antena 2, într-un interviu acordat Jurnalul Naţional. La întrebarea de ce nu şi-a anunţat din timp revenirea pe TV, Lucian Mândruţă, fostul prezentator al emisiunii de divertisment "Pâine şi Circ" a răspuns:” Păi nici n-am ştiut sigur până acum o săptămână. Şi-apoi am preferat să încerc o altă metodă decât aceea a declaraţiilor megalomaniace şi goale din promo-uri şi articole publicitare, după care nu urmează nimic deosebit. Eu am zis să încep de jos, unde am şi ajuns. N-am pretenţii mari, emisiunea e mică, eu de asemenea!”. Cât priveşte show-ul “Pâine şi circ”, Mândruţă recunoaşte că nu prea îl prindea formatul. “ Păi eu n-am mers, că nu mă simţeam în largul meu, emisiunea n-a mers, că nici ea nu era mulţumită, şi aşa mai departe. Data viitoare să pună un actor talentat la aşa ceva, nu pe mine, de la ştiri!”
Lucian Mîndruţă: "Am zis să încep de jos, unde am şi ajuns”
Organizaţia Reporteri Fără Frontiere (RFF) a denunţat asasinarea altor opt ziarişti în Irak, considerând războiul din această ţară drept "cea mai mare hecatombă pentru presă", unde, până în acest moment, şi-au pierdut viaţa 230 de reporteri şi colaboratori ai presei, scrie România liberă, care citează Agerpres. În raportul dat publicităţii ieri, RFF subliniază că majoritatea ziariştilor morţi au fost bărbaţi (93 la sută), iar 87 la sută din cei asasinaţi erau de cetăţenie irakiană.
Reporteri fără frontiere: 230 de ziarişti, victime ale războiului din Irak
Parlamentul Republicii Moldova ar putea adopta în sesiunea de toamnă-iarnă un set de legi prin care să fie sancţionate instituţiile media ce vor dezinforma cetăţenii, au declarat liderii Alianţei pentru Integrare Europeană de la Chişinău, într-o emisiune la postul de televiziune Moldova 1, scrie România liberă, care citează Newsin. "Noi ne-am pierdut în această libertate deplină pe care ne-am dorit-o şi ea este utilizată foarte cinic de anumite instituţii media. Vom discuta şi vom veni cu anumite reglementări în măsura în care cetăţeanul să nu fie de dimineaţă până în seara minţit cu televizorul", a declarat premierul Vlad Filat, citat de NewsIn.
Chişinău: AIE va pedepsi presa pentru dezinformare
Claudiu Tudose, fostul Advertising Sales Manager în cadrul Medien Holding, a fost numit Director de Distribuţie şi Vânzări al grupului, scrie România liberă. Noul director are o experienţă de peste patru ani în business-ul media, acumulată în timpul activităţii desfăşurate în cadrul companiilor Domus Magazin, Hiparion Magazines şi Grupul de Presă Român. În calitate de Advertising Sales Manager, Claudiu Tudose a menţinut şi extins portofoliul de clienţi, a coordonat activităţi redacţionale, a întocmai raportări financiare şi a dezvoltat noi proiecte editoriale. Portofoliul Medien Holding include: cotidianul România Liberă, www.romanialibera.ro, Media Gamma Publishers (revistele Hiparion „Caminul", „Casa Mea", „Domus" şi „Planul Casei Mele", revistă de B2B „Unelte şi echipamente", site-ul www.casamea.ro), tipografia United Print şi Corporate Media Publishing, agenţia de comunicare, branding şi corporate media.
Medien Holding are un nou director de Distribuţie şi Vânzări
Mitropolia Moldovei şi Bucovinei, condusă de IPS Teofan, încearcă să obţină o licenţă radio la Paşcani, însă tentativă sa trezeşte "surprinderea" Patriarhiei conduse de Preafericitul Părinte Daniel şi care deţine reţeaua naţională Trinitas, scrie HotNews.ro. Neînţelegerile au ajuns, marţi, pe masa CNA, for căruia Mitropolia i-a solicitat avizul pentru preluarea licenţei radio pentru Paşcani de la Vox T Radio şi redenumirea postului în radio Doxologia. CNA a decis să mai aştepte, cerând părţilor să încerce să rezolve problema în interiorul BOR, după cum au spus pentru HotNews.ro membri ai Consiliului.
Trinitas vs. Doxologia: Mitropolia Moldovei vrea propriul radio. Patriarhia contraatacă prin predici la CNA
CNA a acordat, ieri, o licenţă audiovizuală societăţii Digital Infochannel SRL pentru postul TV City care va emite în următoarele luni în Bucureşti şi va difuza informaţii utilitare şi despre evenimentele culturale, dar şi reportaje şi interviuri de interes pentru bucureşteni, scrie Mediafax. Acţionarii Digital Infochannel SRL sunt Adrian Cojocaru (70%) şi Diana Cojocaru (30%).
Televiziunea generalistă de informaţii TV City, care va emite în Bucureşti, a fost licenţiată de CNA
Adriana Muraru, Mihai Constantin, Teodora Popa şi Malvina Cervenschi se numără printre vedetele TVR care îşi vor „schimba“ pupitrele între ele. În grila de toamnă a postului public de televiziune vor apărea mai multe mutări ale prezentatorilor buletinelor de ştiri, în încercarea TVR de a-şi reîmprospăta jurnalele. Potrivit informaţiilor Adevărul, printre cei care vor fi schimbaţi sunt vizaţi Adriana Muraru, care se va muta de la Telejurnalul orei 20.00 de la TVR1 la cel de la ora 14.00.
La TVR se face rotaţia prezentatorilor
Filmele de la TVR se adresează publicului generalist, cele de la Pro TV bărbaţilor, Pro Cinema vizează un număr mare de cinefili, iar Antena 1 ţine cont de story în eterna dispută pentru audienţă, scrie Evenimentul Zilei. TVR 1 se adresează publicului generalist, matur, căruia îi oferă programe accesibile, spune Luminiţei Boerescu, cel mai vechi consilier pentru achiziţia de filme din TVR. "TVR 1 este locomotiva în structura noastră. TVR 2 se adresează publicului tânăr, din mediul urban, iar filmele de seară mizează în special pe doamnele tinere", adaugă selecţionerul. Pentru Antena 1 nu filmele artistice de seară sunt punctul forte, televiziunea mizând pe producţiile de divertisment pentru a-şi asigura audienţa. Pentru Pro TV, consumatorul de film provine din mediul urban, dar vârsta lui este cuprinsă între 18 si 49 de ani şi de multe ori publicul e format mai mult din bărbaţi. Între titlurile noi din această toamnă, Pro TV programează "300", "Spider-man 3", "Codul lui Da Vinci", "Rush Hour 3", "Superman se întoarce". Acasă TV este un canal ce se adresează în specal femeilor, aşa că acest post alege filmele artistice din categoriile "romance", "family" sau "comedy- romance".
Unde ne poartă telecomanda
În 2009, agenţia de media Initiative, parte a grupului Lowe, înregistra venituri de aproximativ 36 de milioane de euro, iar pentru anul acesta Steve Dallas, Managing Director Iniţiative, speră să obţină un rezultat cât mai apropiat de cel de anul trecut, în condiţiile în care piaţa de publicitate scade cu până la 15%. Totuşi, spune Steve Dallas, online-ul este singurul mediu de la care aşteaptă creştere în acest an, nivelul estimat al pieţei fiind de 18 milioane de euro. "Ca mai toţi colegii noştri de breaslă am început acest an animaţi de dorinţa de a ne creşte afacerile. Având în vedere faptul că piaţa în ansamblu scade, menţinerea rezultatelor financiare la nivelul celor din 2009 ar fi un rezultat pozitiv”, a declarate Steve Dallas într-un interviu pentru Financiarul.
Steve Dallas, Iniţiative: Publicitatea online creşte cu 15%, până la 18 mil. de euro
Săptămâna Financiară şi Capital, publicaţii săptămânale, lideri de vânzări pe segmentul în care activează, şi-au diminuat vânzările cu 45%, respectiv 37% în trimestrul doi al anului, faţă de T2 2009, scrie DailyBusiness.ro, care citează cel mai recent raport al BRAT. Săptămâna Financiară, cel mai vândut săptămânal de afaceri din România, a raportat vânzări medii de circa 18.000 exemplare per apariţie în trimestrul doi al anului, cu 45% mai mici faţă de perioada similară a lui 2009.
Criza "muşca" şi din presa de business : Liderii ziarelor de afaceri au pierdut până la 45% din vânzări
Sindicatele şi patronatele au ajuns la un acord cu reprezentanţii Ministerului Muncii, potrivit căruia persoanele plătite pe drepturi de autor potrivit Legii 8/1996, respectiv cele care fac muncă de creaţie, să nu mai plătească CAS, aşteptând acordul ministrului Muncii, Ioan Botiş, în acest sens, scrie Mediafax.
Patronatele şi sindicatele vor CAS doar la cei cu venituri din DDA, dar care nu fac muncă de creaţie
Preşedintele Federaţiei MediaSind, Cristian Godinac, a declarat, ieri, că i-a cerut ministrului Muncii să amâne măcar o săptămână adoptarea OUG privind dublarea contribuţiilor din drepturi de autor, precizând că federaţia a făcut deja demersurile pentru a da Guvernul în judecată, scrie Mediafax. Cristian Godinac a spus, la finalul discuţiilor cu Ioan Botiş, la care au participat reprezentanţi ai sindicatelor şi patronatelor, că în urma negocierilor cu fostul ministrul al Muncii Mihai Şeitan s-a stabilit ca aceste contribuţii să fie plătite doar de cei care nu au un contract individual de muncă, deoarece nu este normal ca artiştii, jurnaliştii să plătească dublu aceleaşi contribuţii sociale pentru aceleaşi servicii.
MediaSind: Am cerut ministrului Muncii să amâne aprobarea OUG privind dublarea contribuţiilor din DDA
Cea de-a patra ediţie a Congresului Naţional de Istorie a Presei va avea loc în perioada 14-16 aprilie 2011 şi va avea ca temă "Presa romană interbelică - între mitologizare şi recuperare critică", notează HotNews.ro, care citează un anunţ al organizatorilor. Înscrierile la congres se fac până în data de 10 martie 2011. Congresul se va desfăşura în cadrul Universităţii Ovidius, Constanţa. Comunicările selectate vor fi publicate în volumul Congresului, editat de Universitatea Ovidius, precum şi în Revista romană de istorie a presei.
Următorul Congres Naţional de Istorie a Presei va fi dedicat presei interbelice
Monica Jitariuc, senior PR coordinator al Friends Advertising, este, începând de săptămâna aceasta, noul online PR director al agenţiei de relaţii publice The Practice, scrie DailyBusiness.ro. Jitariuc s-a ocupat de PR-ul Friends Advertising din februarie 2008.
Monica Jitariuc a lăsat "prietenii" ca să fie online cu The Practice
Începând cu această vară, OgilvyOne, parte a Ogilvy Group România, a fost desemnată agenţia de comunicare a companiei Adrem Invest, specializată în automatizări industriale şi în proiecte de eficientizare energetică, notează Wall-Street.ro şi DailyBusiness.ro. Cu o experienţă de 18 ani pe piaţa din România, Adrem Invest activează în domeniul aplicaţiilor industriale şi este specializată în ingineria de proces. Adrem Invest este un jucător prezent pe piaţă internaţională, cu clienţi de pe trei continente.
Eric Schmidt, CEO al Google, a declarat, marţi, că platforma de televiziune a grupului, Google TV, se va lansa la nivel global anul viitor, notează Mediafax şi Hotnews. Potrivit lui Schmidt, Google TV ar trebui să fie lansat chiar toamna aceasta în Statele Unite ale Americii şi mai târziu la nivel global, fără îndoială în 2011. Google TV permite telespectatorilor să acceseze internetul pe ecranele TV, de exemplu, să descarce filme sau să vadă fotografii.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roRadiodifuzorul public britanic BBC se confruntă cu probleme legate de conţinuturile sale editoriale, după ce, în contextul vizitei papei Benedict al XVI-lea în Marea Britanie, un arhiepiscop catolic a acuzat corporaţia de neprofesionalism şi orientări anti-creştine, scrie Mediafax, care citează Brand Republic. Arhiepiscopul catolic de St. Andrews şi Edinburgh Keith O'Brien a declarat că actualele conţinuturi ale BBC sunt lipsite de profesionalism şi echidistanţă. Declaraţia sa a venit după ce Mark Thompson, director general al BBC, a declarat, săptămâna trecută, că, mult timp, BBC a avut o orientare de stânga.
BBC, acuzat de orientări anti-creştine, înainte de vizita papei în Marea Britanie
Trimite un comentariu