“Vrem să dublăm audienţa emisiunii Starea Naţiei în noul sezon”, a declarat realizatorul Dragoş Pătraru, la interviul online Adevărul Live.
În interviu, Pătraru a spus că noua oră – 22.00 – avantajează emisiunea şi că a fost de acord cu noul interval încă de la finalul sezonului trecut al emisiunii. Totodată, el a declarat că echipa de producţie trebuie să găsească publicitate pentru emisiune.
Dragoş Pătraru, la Adevărul Live:
- Eu la TVR am avut o libertate totală, ne-am asumat misiunea TVR şi am considerat că e cel mai bun mediu să face această emisiune. Am vrut să rămânem. Ni s-a spus că se vrea emisiunea asta, mai ales că se fac cifre de audienţă de zece ori mai mare ca înainte. Dar ni s-a mai zis „O vindeţi voi“. În loc să primesc bani din ce se încasează din această emisiune, eu trebuie mă plătesc pe mine şi echipa. Nu trebuie să fac eu asta. Eu lucrez 14 ore pe zi la emisiune, când să mai lucrez şi pentru banii ăştia?
- Eu cred că ne avantajează ora 22:00. La ora 23:00, TVR poate să aducă maxim un milion de oameni. De la ora 22:00, consumul fiind foarte mare, eu pot să am o „ţeavă dublă“. Ar trebui, matematic, să ne dublăm audienţa.
- Am fost de acord de la finalul sezonul trecut cu ora asta. Nu am venit în locul lui Moise Guran. El trebuia să rămână la ora 23:00 sau să revină la ora 19:00, cum a mai făcut. El a spus că era bine să intrăm de la ora 22:00. Moise are o nişă mică, noi ne adresăm unui public mult mai larg.
- O să avem o ediţie şi duminica. Telespectatorii ne spuneau să nu mai dăm best-off-ul de duminică. Suntem puţini oameni care lucrează la emisiunea asta. Publicul spunea că nu se mai uită la best-off. Am zis, „OK, vă furnizăm o ediţie duminică“.
- Nu pot să compar emisiunile de acest fel, cele a lui Radu Banciu şi Mircea Badea. Eu cred că nicio emisiune nu e pamflet, ambalăm subiectele serioase cu umor. CNA a contribuit în timp la confuzie. Noi ne-am încadrat la divertisment, că aşa a zis TVR, nu la infotainment cum voiam.
- Dacă facem o comparaţie, TVR are în acest moment 135 de emisiuni. În condiţiile în care bagi 5% din venituri în producţie poţi să faci 135 de emisiuni de calitate? Legea trebuie schimbată.
- TVR, dacă nu ajunge la lume, nu îşi îndeplineşte misiunea. Există această discriminare că televiziunea primeşte taxă. S-a spus că aveam voie doar 8 minute de publicitate, nu avem voie să intrerupem producţiile. Eu o să spun la final de-acum: „Să vă uitaţi la ultimele trei minute de publicitate că altfel nu mâncăm“.
- Aş vrea să fiu plătit din taxele oamenilor, mai ales dacă livrez un produs performant. Acum trebuie să alerg să plătesc bani. Eu, anul trecut, nu am ştiut cine a cerut publicitate în emisiune. Nu e treaba mea. Sper să dăm aceste minute la o agenţie.
- Guvernul şi Parlamentul trebuie să rezolve situaţia TVR. Stelian Tănase le-a scris ăstora cam târziu. Se ştia că se va ajunge aici. Totul este politic. A ajuns să fie cearta între Ponta şi Tănase? Ce are televiziune publică cu cearta a doua partide sau a unor oameni puşi de nişte partide? Omorâţi instituţia asta pe o luptă politică.
- Noi suntem obligaţi acum să facem cu costuri mici producţia asta. Costurile sunt prea mari ca să fim în direct.
- Vrem să dublăm audienţa sezonul ăsta. Semnelele pe care le avem din piaţă sunt bune. Depinde de noi cum vom ambala produsul ca să fie echilibrat. Vrem să introducem mai multe lucruri noi. Le vom băga mai mult în ediţia de duminică.
Transcrierea detaliată a interviului de la Adevărul Live, aici
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
,numai ciutati pe aici.
Cum sa razi de Patraru daca ar fi prea destept ?
Mai era o emisiune la TVR cu unul de la Cluj la pescuit.Ce sa zic,dadea cultura p'afara din el,nu alta.Dar era una din putinele emisiuni la care se uitau unii prieteni de ai mei,facea audienta, erau niste peisaje frumoase filmate in HD,etc.Filosofie de BBC,unde emisiunile culturale,documentarele,etc sunt produse ca sa faca audienta nu sa plictiseasca cu invitati gen Plesu sau altii de adoarme lumea in 2 minute.
- Producătorul cheltuie atât pentru crearea emisiunii și plătește o taxă către televiziune pentru difuzarea emisiunii. În această categorie intră emisiunile Teleshop care promovează diverse produse și emisiunile pe care diverse culte le produc pentru a promova credința lor (emisiuni care au fost găzduite în principal de B1, Nașul TV etc.).
- Al doilea tip de contract este cel de care s-a bucurat Moise Guran și de care se va bucura și Dragoș Pătraru în continuare: producătorului emisiunii îi este pus la dispoziție un spațiu de emisie generos la o oră de maximă audiență (prime-time), iar producătorul are misiunea de a valorifica minutele de publicitate aferente acestui spațiu de emisie, dacă dorește să rămână pe cel mai important canal al televiziunii române, Dragoș Pătraru trebuie să învețe să se vândă.
(În TVR există un conflict permanent între oamenii care sunt angajați TVR și nu prea au activitate și cei producătorii independenți care în opinia primilor vin și le iau pâinea de la gură, de-asta nici Moise Guran nu a mai avut loc în TVR, și de-asta Dragoș Pătraru are contractul pe care îl are).
Tipul acesta de contract este frecvent și la alte stații TV, nu doar la TVR.
- În sfârșit cele mai multe producții sunt plătite de postul TV, iar postul TV gestionează publicitatea vândută în timpul emisiunii.