O nouă divergenţă pe tema drepturilor de difuzare pentru meciurile de la Euro 2016. Telekom România, care deţine pachetul Euro 2016 şi difuzează meciurile pe Dolce Sport, reclamă faptul că partidele se pot vede pe UPC pe două canale nemţeşti, fără drepturi pe România.
Telekom România va depune plângere împotriva UPC la Consiliul Naţional al Audiovizualului pentru că operatorul de cablu are în grila sa canalele Das Erste şi ZDf, care transmit toate meciurile de la Campionatul European, scrie Ziarul Financiar care citează surse din piaţa de comunicaţii.
În România drepturile de difuzare sunt deţinute de Telekom (întregul pachet de 51 de meciuri) şi de Pro TV (23 de partide). Cele două pachete însumează aproximativ 7 milioane de euro, notează ZF. Din informaţiile Paginademedia.ro, Pro TV a plătit pentru meciuri în jur de două milioane de euro.
“Telekom va depune plângere la CNA în condiţiile în care meciurile sunt difuzate fără licenţă, afectând investiţiile companiei în difuzarea meciurilor”, a declarat pentru ZF o sursă familiară cu situaţia. Afirmaţiile sunt susţinute de sursa menţionată cu o serie de capturi foto / video după transmisiunea live a unor meciuri de la Euro 2016 de pe posturile Das Erste şi ZDF, care par a fi difuzate de compania de cablu UPC România.
Situaţia are precedent în România
Astfel de situaţii nu sunt o premieră în România.
În luna martie a acestui an RCS&RDS a introdus în grila sa postul unguresc M4 Sport care difuza meciuri de la UEFA Champions Legue, competiţie pentru care drepturile de difuzare au fost cumpărate în exclusivitate de Dolce Sport şi, pentru o opţiune, de Pro TV, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.
La momentul respectiv, reprezentanţii RCS au spus că televiziunea de sport a intrat în pachetul digital al cablistului, oferit minorităţilor şi că era disponibil în zonele precum Braşov, Harghita sau Covasna.
Un caz asemănător s-a întâmplat tot cablistului RCS&RDS în 2013, când difuza pe teritoriul României varianta ungurească a canalului Digi Sport, care avea drepturi pentru Premier League pentru ţări din regiune, dar nu şi pentru România. În aceeaşi perioadă, drepturile exclusive pentru România ale campionatului englezesc erau la Eurosport. Ulterior, postul a fost codat.
Citeşte şi:
-
Programul complet al meciurilor de la Euro2016, AICI
-
EXCLUSIV. Cât vor costa reclamele la meciurile Euro 2016 de pe Pro TV. Preţurile pot ajunge şi la 25.000 de euro pe o reclamă
-
Cine vor fi comentatorii Pro TV de la Euro2016, AICI
-
Cine vor fi comentatorii Dolce Sport de la Euro2016
-
Dolce Sport: Meciurile de la Euro, pe mobil, tablete şi Smart TV. Cât costă abonamentul
-
CNA: Cât pot prelua televiziunile de la Pro TV şi Dolce din meciurile Euro 2016
-
EURO 2016. Audienţele tuturor meciurilor de pe Pro TV şi Dolce Sport
Comentarii
Primul meci - 400.000-450.000
http://www.paginademedia.ro/2016/06/audiente-mari-bani-pe-masura-pro-tv-sute-de-mii-de-euro-din-reclamele-de-la-franta---romania