Skip to main content

Telekom face plângere la CNA: UPC are în grilă posturi nemţeşti care dau Euro 2016

 
Telekom face plângere la CNA: UPC are în grilă posturi nemţeşti care dau Euro 2016

O nouă divergenţă pe tema drepturilor de difuzare pentru meciurile de la Euro 2016. Telekom România, care deţine pachetul Euro 2016 şi difuzează meciurile pe Dolce Sport, reclamă faptul că partidele se pot vede pe UPC pe două canale nemţeşti, fără drepturi pe România.

Publicitate

Telekom România va depune plângere împotriva UPC la Consiliul Naţional al Audiovizualului pentru că operatorul de cablu are în grila sa canalele Das Erste şi ZDf, care transmit toate meciurile de la Campionatul European, scrie Ziarul Financiar care citează surse din piaţa de comunicaţii.

În România drepturile de difuzare sunt deţinute de Telekom (întregul pachet de 51 de meciuri) şi de Pro TV (23 de partide). Cele două pachete însumează aproximativ 7 milioane de euro, notează ZF. Din informaţiile Paginademedia.ro, Pro TV a plătit pentru meciuri în jur de două milioane de euro.

“Telekom va depune plângere la CNA în condiţiile în care meciurile sunt difuzate fără licenţă, afectând investiţiile companiei în difuzarea meciurilor”, a declarat pentru ZF o sursă familiară cu situaţia. Afirmaţiile sunt susţinute de sursa menţionată cu o serie de capturi foto / video după transmisiunea live a unor meciuri de la Euro 2016 de pe posturile Das Erste şi ZDF, care par a fi difuzate de compania de cablu UPC România.

Situaţia are precedent în România

Astfel de situaţii nu sunt o premieră în România.

În luna martie a acestui an RCS&RDS a introdus în grila sa postul unguresc M4 Sport care difuza meciuri de la UEFA Champions Legue, competiţie pentru care drepturile de difuzare au fost cumpărate în exclusivitate de Dolce Sport şi, pentru o opţiune, de Pro TV, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

La momentul respectiv, reprezentanţii RCS au spus că televiziunea de sport a intrat în pachetul digital al cablistului, oferit minorităţilor şi că era disponibil în zonele precum Braşov, Harghita sau Covasna.

Un caz asemănător s-a întâmplat tot cablistului RCS&RDS în 2013, când difuza pe teritoriul României varianta ungurească a canalului Digi Sport, care avea drepturi pentru Premier League pentru ţări din regiune, dar nu şi pentru România. În aceeaşi perioadă, drepturile exclusive pentru România ale campionatului englezesc erau la Eurosport. Ulterior, postul a fost codat.

Citeşte şi:

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Doru Doru
    Interesant... 2 milioane de euro ? Vine cam 90.000 de euro pe meci pentru Pro TV. In primul meci aproape 450.000 de euro. Si la celelalte, daca Pro TV face cate 150.000-200.000 euro. Bravo !
  • alintimis alintimis
    ZDF si 1 sunt de ani de zile in grila upc. Iar abonatii platesc pentru a primi pachetul de programe din acea grila. N-au cum sa scoata acele programe
  • Iuli Iuli
    2 milioane de euro a dat PRO? WOW! Ei fac cu 4-6 meciuri acesti bani, iar cei de la Dolce nu isi vor scoate banii, mai ales ca pe Comercial abia daca ating 50.000 telespectatori.

    Primul meci - 400.000-450.000
    http://www.paginademedia.ro/2016/06/audiente-mari-bani-pe-masura-pro-tv-sute-de-mii-de-euro-din-reclamele-de-la-franta---romania
  • Ionut Ionut
    Bravo, UPC!

Trimite un comentariu

sus