PREŢURI. Televiziunile de ştiri au intrat în campanie cu tarifele de publicitate la vedere, aşa cum cere legislaţia audiovizuală. Ce au în„ofertă”? Spoturi electorale, filmări la evenimente sau emisiuni electorale în care candidaţii îşi pot prezenta programele fără a fi deranjaţi de întrebări. Toate cele trei cazuri sunt permise de legislaţia audiovizuală privind aceste alegeri, cu o singură condiţie: tarifele să fie publice.
Cam cât costă un clip electoral la posturile de ştiri. Preţurile variază: cele mai mari sunt la Antena 3 şi România TV. Cele mai mici tarife au fost stabilite de B1 şi Realitatea TV, preţuri apropiate de cele practicate în mod normal în cazul reclamelor comerciale. Digi 24 nu se bagă.
Un amănunt important. Toţi trebuie să plătească înainte. Înainte de difuzarea spoturilor.
Publicitatea electorală are un statut special. Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, la cele mai scumpe posturi - Antena 3 şi România TV - costul unui clip electoral este de câteva ori mai mare decât preţul pentru un clip comercial.
30 de secunde de spot electoral la televiziunea de ştiri a trustului Intact porneşte de la 900 de euro şi ajunge la 1.400 de euro în prime-time. La România TV variază între 800 şi 1.000 de euro. Potrivit calculelor Paginademedia.ro, preţul pentru campania electorală la cele două posturi este comparabil cu costul unei reclame, comerciale, ce-i drept, la Pro TV la Vocea României.
Digi 24 nu acceptă spoturi electorale şi nici emisiuni.
B1 TV cere 150 de euro pentru un spot electoral.
Paginademedia.ro prezintă în continuare tarifele televiziunilor de ştiri pentru campania care a debutat astăzi şi se va desfăşura până luna viitoare.
Antena 3 şi Antena International
Plata se face în avans, se menţionează în documentele Antenei 3, depuse la CNA, aşa cum cere legislaţia.
SPOTURI
1.400 de euro pentru un spot de 30 de secunde difuzat între 21.00 şi 00.00
1.100 de euro pentru un spot de 30 de secunde difuzat între 18.00 şi 21.00
900 de euro pe spot, între 6.00 şi 18.00, respectiv 00.00 - 2.00
Emisiuni electorale în care competitorii îşi prot prezenta programele politice şi activităţile de campanie, ce pot fi difuzate de luni până vineri (conform legislaţiei) cost 1.250 de euro pe minut.
Transmisiuni în direct de la mitinguri electorale, conferinşe de presă, activităţi şi program de campanie - 750 de euro pe minut, respectiv 15.000 de euro pentru 20 de minute. (acestea pot fi difuzate zilnic, de luni până vienri, doar în intervalul 6.00 - 16.00)
Materiale de campanie de maximum 5 minute, realizate de candidaţi, ce pot conţine programe de campanie, întâlniri cu alegătorii, mitinguri - 1.400 de euro pe minut sau 7.000 de euro pentru cinci minute.
Preţurile nu conţin TVA, potrivit menţiunilor din documentaţia pe care Antena 3 a depus-o la CNA.
B1 TV
SPOTURI -
un clip de 30 de secunde 150 de euro pentru o difuzare
Emisiuni de promovare electorală în direct, cu prezenţia unuia sau mai multor candidaţi ai unui partid, „cu moderator şi resurse de producţia de la B1 TV dar fără intervenţie editorială din partea B1” - 1.500 de euro pentru un segment de 20 de minute.
Transmisiuni în direct sau înregistrate cu mitinguri, conferinţe sau activităţi de campanie: 250 de euro pe minut, dacă activitatea are loc în Bucureşti. Dacă este în afara Capitalei, la preţul de 250 de euro pe minut se adaugă şi cheltuielile de deplasare ale echipei de producţie.
Digi24
Postul din grupul RCS&RDS a anunţat CNA că nu va difuza emisiuni electorale sau spoturi electorale, va avea doar emisiuni de dezbateri.
Romania TV
SPOTURI
1.000 de euro în intervalul 18.00 - 24.00, pentru clipul de 30 de secunde
800 de euro între 6 şi 18.00
Emisiuni electorale
5 minute - 5.000 de euro
10 minute - 10.000 de euro
15 minute - 15.000 de euro
*Preţurile sunt fără TVA, iar plata se solicită în avans
Realitatea TV
SPOTURI - 700 de euro pe minut
Emisiunile electorale - 41,66 de euro pe minut, pentru prezenţa live în emisiune. Preţul creşte cu 50% dacă emisiunea este în prime-time.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Trimite un comentariu