FOTO-VIDEO. Serialul Game of Thrones – Urzeala tronurilor a reuşit aproape să dubleze brandul de ţară al Islandei. Într-un singur an.
Anul trecut, brandul de ţară al Islandei era evaluat de studiul Brand Finance la 14 miliarde de dolari. Anul acesta face 26 de miliarde.
De ce?
Mai multe locuri din Islanda au fost alese de producători pentru acţiunea serialului de pe HBO. Rezultatul: o creştere spectaculoasă a turismului (cu oferte speciale tematice ale agenţiilor pentru vizitarea locurilor respective).
Numai anul acesta, un număr record de 1,8 milioane de turişti au vizitat Islanda, cu 40% mai mulţi decât în 2015.
GALERIE FOTO. Locuri de filmare Game of Thrones – Urzeala Tronurilor în Islanda
Sursa foto: effitimonholiday.com
VIDEO. Urzeala tronurilor în Islanda
Cum au stat alte ţări. Brandul SUA, afectat de Trump. China, în creştere
Statele Unite ale Americii este cel mai valoros brand de naţiune – 21.100 miliarde de dolari, dar unul influenţat de administraţia Trump.
Potrivit studiului Brand Finance:
“- stagnarea valorii brandului USA poate fi atribuită unor încercări macroeconomice, cum ar fi pensionarea generaţiei “baby boomers”, care a contribuit la o creştere mai scăzută a PIB-ului decât în precedentele reveniri din criză.”
“- pe de altă parte, percepţia asupra preşedinţiei Donald Trump nu ajută nici ea Brand America. Administraţia Trump este văzută ca impredictibilă, şi chiar dacă promisiunile de facilităţi fiscale pot creşte investiţiile străine pe termen scurt, dificultăţile de implementare legislativă vor face să dispară încrederea investitorilor.”
“- imaginea Americii în lume este de asemenea diminuată. Politica militară în orientul Mijlociu şi Asia, închiderea graniţelor pentru imigranţi şi refugiaţi, şi retragerea din angajamentele privind contracararea schimbărilor climatice au fost de natură să submineze profilul de lider global al Statelor Unite. Recuperarea acestei influenţe în viitorul imediat este improbabilă. “
China, cea mai mare creştere
China este brandul de naţiune cu cea mai rapidă creştere în 2017 în cifre absolute, conform studiului Brand Finance Nation Brands.
Valoarea brandului Chinei ajunge la 10.200 miliarde de dolari, cu 3.100 de miliarde de dolari peste anul trecut.
Brand Finance Nation Brands:
“În termeni relativi, valoarea brandului China a crescut cu 44% în ultimul an, cu un ritm de 20 de ori mai rapid decât brandul USA – care încă valorează dublu, dar o creştere susţinută a Chinei ar putea să micşoreze semnificativ diferenţa.
Politica iniţiată de preşedintele Xi Jinping, conform căreia China nu mai trebuie să fie locul unde se produc componente ieftine pentru produsele Occidentale, ci să-şi construiască propriile branduri globale, dă roade, astfel că în 2017, 50 de branduri chinezeşti figurează în top 500 cele mai valoroase branduri globale, după ce în 2008 erau numai 8.
Într-un cerc virtuos, brandurile chinezeşti şi imaginea transformată a Chinei ca o putere emergentă globală se susţin reciproc şi cresc atractivitatea ţării pentru investitori şi turişti.”
Asia câştigă teren
Branduri de naţiune europene solide precum Germania, Olanda, Belgia, Elveţia, Suedia, Austria, au înregistrat fie scăderi fie creşteri neglijabile, pe când naţiunile asiatice cresc cu rate record.
Vietnam, Filipine, Tailanda şi Coreea de Sud au adăugat fiecare între 37% şi 43% la valoarea brandului lor de naţiune, mai arată studiul Brand Finance Nationa Brands 2017.
Brand Finance este o companie internaţională specializată în evaluarea de brand. În România, este reprezentată de Mihai Bogdan, unul dintre fondatorii companiei de branding Brandient.
Vezi clasamentul celor mai valoroase branduri de ţară din lume, AICI
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii