Atragerea unui investitor strategic figurează în ultimul plan de reorganizare a Adevărul Holding, actualizat la sfârşitul lunii octombrie. Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, fragmente din document.
Documentul punctează propunerile prin care compania lui Cristian Burci ar putea ieşi din insolvenţă, dar şi măsurile alternative.
“Obţinerea de resurse financiare pentru susţinerea realizării planului prin atragerea unui investitor strategic care să realizeze recapitalizarea debitoarei, ce ar avea ca efect achitarea în totalitate a obligaţiilor asumate de debitor prin programul de plăţi şi încetarea stării de insolvenţă”.
Sunt păstrate în planul de reorganizarea posibilitatea de vânzare a unor active, precum mărcile Dilema şi Click.
În următorii trei ani, Adevărul Holding vrea să dezvolte şi un site de lifestyle feminin, potrivit planului (grupul a avut o tentativă eşuată în trecut, voux.ro). Sifetul de lifestyle feminin va fi dezvoltat din zona clickpentrufemei.ro, clicksanatate.ro, clickpoftabuna.ro.
Potrivit planului “compania a ajuns de la pierderi semnificative la pragul de rentabilitate în mai puţin de doi ani, ceea ce înseamnă că există potenţial în redresarea şi includerea companiei în circuitul comercial în viitor.”
Ce prevede planul, care este situaţia la zi a Adevărul Holding, care sunt direcţiile propuse şi câţi bani ar obţine în cazul vânzării mărcilor Dilema şi Click, în continuare:
Insolvenţa Adevărul Holding a fost pronunţată pe 9 noiembrie 2012.
Creanţe totale Adevărul Holding: 79 milioane de euro (peste 360 de milioane de lei). Planul merge pe varianta reorganizării, nu a falimentului: 14 milioane de euro s-ar obţine prin vânzarea activelor Adevărul, dacă s-ar intra în faliment.
Număr angajaţi: 262
Proiecţia financiară, conform planului de reorganizare:
-Perioada de executare a planului de reorganizare este de trei ani, dar ar putea fi extinsă cu cel mult un an
Strategia de reorganizare:
-reeşalonarea datoriilor pe o perioadă de trei ani
-prestarea de servicii de tip barter pentru acoperirea creanţelor curente şi compensarea creanţelor reciproce
Măsuri:
-păstrarea în întregime a conducerii activităţii, inclusiv dreptul de dispoziţie asupra bunurilor din avere, cu supravegherea activităţii de către administratorul judiciar
-obţinerea de resurse financiare pentru susţinerea realizării planului prin atragerea unui investitor strategic care să realizeze recapitalizarea debitoarei, ce ar avea ca efect achitarea în totalitate a obligaţiilor asumate de debitor prin programul de plăţi şi încetarea stării de insolvenţă
-valorificarea participaţiilor majoritare deţinute de către debitoare la societăţile din grup, care în prezent se află la sfârşitul perioadei de reorganizare, cu şanse viabile de reinserţie în activitatea economică: Tipomedia Prod, Garamond Tipografie
Obiectivele pe trei ani:
-toate produsele online să fie în top 3 pe categoria în care activează
-creşterea click.ro la nivelul competitorilor tematici
-construcţia unui produs de liestyle feminin, ţinând cont că piaţa de ;ifestyle feminin est în acest moment lider în ceea ce priveşte bugetele investite, depăşind telecomul. Scopul principal: un produs care să intre în top 5 pe acest segment, “urmând ca în anii următori să ajungem în top 3 şi să ne propunem să devenim liderii categoriei.”
Strategia de dezvoltare online:
-se va pune accent pe dezvoltarea părţii tehnologice, îndeosebi pe experienţa utilizatorului şi pe producţia ştirilor într-un mod eficient.
-Un CMS comun care să permită modificări scalabile asupra tuturor produselor din grup
-Dezvoltarea se va axa pe timpul de încărcare a site-urilor, pe personalizarea content-ului şi motoarele de recomandare a conţinutului.
-Creşterea producţiei de conţinut video, ţinând cont că piaţa de televiziune este debalansată în acest moment (crererea este mult mai mare decât oferta grupurilor din piaţă).
-“Există mulţi clienţi car nu reuşesc să îşi atingă obiectivele, în special în perioadele de vârf (martie-mai şi octombrie-decembrie), iar în următorii ani audienţele TV vor scădea în timp ce preţul per punct de audienţă va creşte, creând astfel o oportunitate pe care Adevărul Holding o va fructifica”
-clickpentrufemei.ro, clicksanatate.ro şi clickpoftabuna.ro vor trece printr-un proces de rebranding, cu scopul de a avea cel puţin un produs în top 5 din categoria de lifestyle feminin.
Strategia de vânzări pe print:
- faţă de sistemul de vânzare anterior, când fiecare agent era dedicat unui anumit produs, începând cu anul 2018, strategia se va schimba – toţi agenţii de publicitate print vor vinde toate produsele grupului.
Vânzarea Dilema şi Click
Planul de reorganizare prevede şi posibilitatea ca mărcile Click şi Dilema să fie vândute. În acest caz, numai din vânzarea mărcii Click se estimează trei milioane de euro.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
După ce au golit redacția de oameni capabili și pricepuți (plecarea celor doi, Voinea și Delcea fiind cea mai grea pierdere pt un trust care vrea să crească producția „de conținut video, ținând cont că piața de televiziune este debalansată în acest moment”) și au început să acopere subiectele tot mai greu și cu tot mai puțini oameni, șefii de la Adevărul ar trebui să se gândească la faptul că un ziar nu se face cu știri de pe agenții și nici cu studenței care își fac CV-ul la „site-ul numărul 1”... Păcat, Adevărul era un ziar pe care chiar îl citeam până nu demult, când s-a subțiat la propriu și la figurat. (serios, 8 pagini??)