Un nou filtru pentru postări pe Facebook. Postări pentru Likeri, de tipul "Dă like dacă eşti berbec" sau "Share şi poţi câştiga o maşină" vor fi "vânate" şi oprite şi în România.
Începând de astăzi, Facebook implementează o politica de filtrare a postărilor "engagement bait" şi în România.
Exemple de engagement bait sunt postările de tipul: „Dă LIKE acestei postări dacă eşti berbec!”, „Distribuie această postare împreună cu 10 prieteni pentru a câştiga o decapotabilă” sau „Comentează cu „DA” dacă îţi place muzica rock”.
Facebook urmează să aplice reguli mai stricte de sancţionare a postărilor folosite ca momeală pe parcursul câtorva săptămâni, pentru a da editorilor mai mult timp de adaptare şi a evita utilizarea, din neatenţie, a practicii de engagement bait în postările lor.
Este menţionat faptul că postările prin care se solicită ajutorul, sfatul sau recomandările oamenilor, precum distribuirea unui anunţ despre dispariţia unui copil, strângerea de fonduri pentru o cauză sau sfaturi de călătorie nu vor fi afectate de această actualizare.
Fenomenul de „engagement bait” reprezintă de fapt o metodă de profitare de pe urma algoritmului News Feed, prin care aceste postări căutau să îşi mărească reach-ul.
Dacă înainte Facebook sancţiona postări individuale, acum politica de combatere a „engagement bait” se aplică şi postărilor în limba bengali, bulgară, olandeză, greacă, maghiară, coreeană, malaieză, poloneză şi română.
Autor: Andreea Iordache andreea.iordachepaginademedia.ro
Comentarii