Conţinut înşelător, instigator la ură sau de slabă calitate. Au fost câteva (pentru că sunt mult mai multe) dintre motivele pentru care Google a eliminat, într-un singur an, miliarde de reclame. Zilnic, şase milioane de reclame au fost scoase de gigantul american, din diverse cauze.
Google a publicat un raport al publicităţii din anul 2018, din care reiese faptul că aproximativ 2,3 miliarde de reclame au fost eliminate pentru încălcarea politicilor. Zilnic, peste 6 milioane de reclame care au fost considerate dăunătoare au fost eliminate din publicitatea online, spune Google.
Care au fost acţiunile Google în 2018?
Cele 2,3 miliarde de reclame care au fost eliminate încălcau politici noi sau vechi care guvernează publicitatea online, în medie mai mult de 6 milioane de reclame în fiecare zi.
În total, anul trecut Google a introdus 31 de noi politici pentru publicitate pentru a proteja utilizatorii de înşelătoare şi abuzive şi pentru a oferi agenţiilor de publicitate un mod facil de a verifica dacă reclamele lor respectă politicile de publicitate.
Cu tehnologia „machine learning”, au fost identificate aproape un milion de conturi ale unor „advertiseri” rău intenţionaţi, de două ori mai mult ca în 2017. Anul trecut, Google a eliminat 734.000 de editori şi dezvoltatori de aplicaţii din reţeaua de publicitate, şi a exclus complet reclamele din 1,5 milioane de aplicaţii.
Câte au fost de slabă calitate, înşelătoare şi instigatoare la ură?
Google a scos 2,3 miliarde de reclame care încălcau politicile, dar pentru ce exact?
Pentru o parte dintre ele, Google a oferit explicaţii. Mai exact, câte reclame din numărul total aveau conţinut înşelător, instigator la ură sau de slabă calitate.
În 2018, au fost retrase reclamele de pe 1,2 milioane de pagini, din peste 22.000 de aplicaţii şi 15.000 de site-uri din întreaga reţea de publicitate a Google, care aveau conţinut înşelător, instigator la ură sau de slabă calitate.
Mai mult, au fost excluse reclamele din aproape 74.000 de pagini care au încălcat politicile referitoare la conţinut periculos şi jignitor, şi au fost eliminate 190.000 de reclame care nu respectau aceste reguli.
Acţiunile Google în 2018, în cifre
- 2,3 miliarde de reclame eliminate, mai mult de 6 milioane de reclame zilnic
- 58,8 milioane de reclame de tip phishing blocate (înainte de a fi afişate)
- Aproape 1 milion de conturi închise ale unor „advertiseri” rău intenţionaţi
- 734.000 de editori şi dezvoltatori de aplicaţii eliminaţi din reţeaua de publicitate Google
- Aproape 1,5 milioane de aplicaţii din care au fost eliminate reclamele complet
- 28 milioane de pagini de pe care au fost eliminate reclamele pentru încălcarea politicilor privind editorii
- 1,2 milioane de pagini, peste 22.000 de aplicaţii şi aproape 15.000 de site-uri din reţeaua de publicitate Google de pe care au fost retrase reclamele pentru că aveau conţinut înşelător, instigator la ură sau de slabă calitate
- 74.000 de pagini de pe care au fost eliminate reclamele şi 190.000 de reclame retrase pentru încălcarea politicilor referitoare la conţinut periculos şi jignitor
Autor: Andreea Iordache andreea.iordachepaginademedia.ro
Trimite un comentariu