"O spun din capul locului că traficul este important şi pentru noi ca pentru orice altă publicaţie online din lume, nu numai din România", spune într-un material Valentin Vioreanu, noul redactor-şef Capital.ro.
Şi continuă:
"Ar fi ipocrit din partea noastră să spunem că nu ne interesează să facem trafic. (...) Dar nu ţinem neapărat să facem trafic cu orice preţ."
Editorialul şefului redacţiei vine într-o perioadă în care titrarea multor materiale de pe Capital.ro a mers pe exagerări şi chiar pe titluri cu legături foarte puţine cu textul. Articole cu titluri cu "probleme la graniţă" şi cu "unguri" au mers pe abordări care să genereze click-uri.
Cum arată realitatea? Fotografia care ilustrează acest articol, cu doi pumni de culorile steagurilor Ungariei şi României, nu are nicio legătură cu conflictele dintre români şi unguri. Nu este vorba de un conflict, dar a fost publicat în zilele tensionate în care se vorbea de autonomia Ţinutului Secuiesc.
Articolul cu pumnii româneşti şi ungureşti încleştaţi - "Ungurii au decis! Ce se întâmplă la graniţa României" - este despre faptul că în Ungaria erau 2.800 de infectări, iar autorităţile de acolo au luat măsuri. Dar la graniţă nu se întâmpla nimic.
"Putem avea un vector de trafic şi în materiale de analiză, pe un conţinut premium"
Vioreanu spune că "un mic experiment editorial pe care l-am pus în aplicare în ultimele 10 zile ne-a demonstrat faptul că putem avea un vector de trafic şi în materiale de analiză, pe un conţinut premium".
"Sigur, nu lipsesc subiectele clasice de trafic, însă faptul că am scos în faţă şi am pus mai mult accent pe materialele mai consistente ne-a adus o creştere importantă de trafic în ultimele 10 zile, ceea ce ne demonstrează, cumva, că suntem pe un drum bun şi că, în final, toată lumea are de câştigat", scrie şeful redacţiei Capital.ro.
Un mic exemplu din ultimele zece zile
Serial: Klaus Iohannis, "umilit" în serial
Preşedintele Klaus Iohannis apare, în mai puţin de două săptămâni, în câteva titluri aproape identice. Ce legătură au cu cu textele articolelor?
Reţeta este aceeaşi: păreri şi opinii ale unor politicieni sau ziarişti sunt transformate în enunţuri în titlu:
29 aprilie: Klaus Iohannis e făcut praf! A tăcut complice. Ce greşeală a făcut preşedintele (un articol despre poziţia preşedintelui interimar al PSD Marcel Ciolacu)
29 aprilie: Klaus Iohannis minte! Război total din cauza ungurilor. Ce se va întâmpla cu Ţinutul Secuiesc (un text despre poziţia unui deputat PSD)
9 mai: Umilinţa supremă pentru Iohannis! Greşeală imensă a preşedintelui. A vorbit ca un puşcăriaş (de fapt, este vorba despre o interpretare a ceea ce a zis Cristian Tudor Popescu)
10 mai: Umilinţă maximă pentru Iohannis! Asta a fost greşeala fatală a preşedintelui: I se va întoarce exact în cap (un text despre ce a zis Călin Popescu Tăriceanu)
GALERIE FOTO.
Vezi mai multe exemple de titluri de pe Capital.ro din ultimele două săptămâni, AICI.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Aahahhahahahaha
Titlurile materialelor aduc a România TV și nu reflectă nici pe departe adevărul dintr-o știre, iar conținutul este de cele mai multe ori vag.
Această metodă este practicată de multe publicații, dar se vede limpede că nu le mai merge.
Am fost noi mai cu ciungă-n păr anii trecuți, dar ne-am mai deșteptat...
Mă refer la cititori, nu la ”redactorii” acestor publicații...:)
@Adi :
Din ce inteleg de la Petrisor, omul din poza e redactor sef doar la site (daca o exista asa ceva, ca site-urile parca au alta structura). Asa cred, poate ne explica cineva).