Bani pentru presă. Jurnaliştii locali propun criteriul mărimii oraşelor pentru alocarea banilor de la guvern.
„Trebuie făcută o distincţie între modul de stabilire a sumelor alocate presei online naţionale, faţă de cea locală”, susţine Asociaţia Profesioniştilor din Presă Cluj.
Aceştia propun, printre altele, ca sumele să fie ajustate la publicul unei publicaţii locale.
„Un site care abordează cu preponderenţă actualitatea locală nu poate ajunge nici pe departe la cifrele de audienţă ale unei publicaţii online care acoperă un public naţional”, spun aceştia.
Reamintim că Guvernul alocă aproximativ 40 de milioane de euro pentru presă, sub forma unei campanii de informare pe Covid-19.
Campania a început deja, iar principalul criteriu de alocare a banilor este audienţa sau traficul.
Ce propun, pe scurt, jurnaliştii din presa locală:
- O segmentare a publicaţiilor online locale pe mai multe paliere, în funcţie de localităţile unde îşi au sediul
- Ar putea fi vorba de oraşe sub 50.000 de locuitori, între 50 şi 100.000, peste 100.000 şi peste 200.000 de locuitori
- Site-urile care se consideră regionale, adică acoperă mai mult de un judeţ, ar urma să constituie un ultim nivel, în această segmentare, înaintea celui naţional.
Antenele, cea mai mare felie: 3,3 milioane de euro
Grupul Intact ar putea lua cea mai mare „felie": peste 3,3 milioane de euro buget maxim estimat pe durata celor patru luni de campanie, prin Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Radio ZU, dar şi prin Jurnalul Naţional şi site-urile grupului.
Grupul Pro TV (TV plus online) are un buget estimat aprobat în jur de 1,8 milioane.
Se vrea modificarea ordonanţie: USR propune ca banii pentru presă să meargă la bolnavi
De notat că se vrea vrea o modificare a ordonaţie, iar în acest sens s-au depus şi câteva amendamente din partea unor deputaţi USR. Pe scurt, partidul propune ca banii să se ducă nu către instituţiile media, ci către bolnavi.
De asemenea, reprezentanţii BRAT au propus mai multe idei de tipul scutiri de taxe - „TVA 0 pentru ziare, reviste şi cărţi” sau „faciţităţi pentru companiile care investesc în publicitate în perioada de criză”
Din informaţiile Paginademedia.ro, în urmă cu două săptămâni au avut loc discuţiile cu oamenii din televiziuni, dar posturile TV nu formulat propuneri de modificare. Cu alte cuvinte, televiziunile au considerat că forma actuală a ordonanţei este în regulă.
Vor schimbarea radicală. USR propune oficial: banii pentru presă să se ducă la bolnavi. Campania „E o mită mascată”
Citeşte şi: BANI PENTRU PRESĂ. Grupul Intact, cei mai mulţi bani de la Guvern: peste 3,2 milioane de euro. Grupul ProSport, Cancan şi Gândul, primul la online. Lista parţială a contractelor. Cine şi cât ia?
Citeşte şi: BANI PENTRU PRESĂ. Ce spun despre campania Guvernului Pătraru, Ciutacu, Tolontan, Dobrovolschi sau Alice Iacobescu
Citeşte şi: Dragoş Stanca: Cum se putea ajuta jurnalismul şi cum se putea evita ca banii să ajungă şi la site-uri care fac click-bait?
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Trimite un comentariu