TOP. Care au fost agenţiile de media ale anului 2019? Ce agenţie de media a avut cea mai mare cifră de afacer anul trecut? Au avut profit sau au fost pe minus?
Agenţiile media au ieşit pe plus din punct de vedere financiar după anul 2019, în urma unui top financiar întocmit de Forbes România.
Cine a terminat pe primul loc? Ce cifre de afaceri au îregistrat agenţiile de media? Pe larg, în cele ce urmează.
Conform Forbes, cele 18 agenţii de media monitorizate au depăşit pragul financiar de 501,4 milioane de euro, având o creştere de 11,4% la faţă de anul 2018. Totul s-a datorat şi creşterii bugetelor pentru achiziţia spaţiilor de publicitate (la TV, radio, online şi outdoor).
În ceea ce priveşte profitul net al companiilor, acesta a fost de 14,54 milioane de euro, cu 17,7% mai mare decât în 2018. Doar Straton Media a înregistrat pierderi, celelalte agenţii fiind pe plus.
Şi numărul angaţilor a crescut în 2019. De la 661 (în 2018) s-a ajuns la 684 (în 2019). McCann-Erickson s-a clasat pe prima poziţie în rândul angajaţilor - 141.
Fosta Zenith Media, prima în topul agenţiilor de media în 2019
MMMS Comunications (fosta Zenith Media Communications) a avut, de departe, cele mai bune cifre la final de 2019. Cifra de afaceri s-a ridicat la 64,1 milioane de euro, cu o creştere de 9,1% în comparaţie cu 2018. Profitul net a fost de 1,37 milioane de euro.
În clasament a urmat Publicis Groupe Media, cu o cifră de afaceri de 59,7 milioane de euro, ceea ce înseamnă o creştere de 3,7% faţă de 2018. Profitul însă este unul uşor ridicat faţă de MMS. Cei de la Publicis au avut 1,98 milioane de euro.
MMS Communications şi Publicis Groupe Media sunt deţinute de grupul internaţional Publicis, ambele având o cifră de afaceri de 123,8 milioane de euro.
Podiumul este completat de McCann-Erickson, la fel ca şi în 2018. Cifra lor de afaceri a ajuns la 57,5 milioane de euro, creşterea fiind de 14,8%. Profit este cel mai ridicat: 2,01 milioane de euro.
În top 10 au fost şi două surprize. Prima este MediaCom România, care a urcat în 2019 pe locul patru, cu o cifră de afaceri de 46,3 milioane de euro. A doua este agenţia OMD, clasată pe locul 6, cu o cifră de afaceri de 38,8 milioane de euro.
Topul celor mai bune agenţii de media în 2019, potrivit Forbes:
1. MMMS Comunications - Cifră de afaceri (64,134,866) - Profit: 1,379,674 de euro
2. Publicis Groupe Media - Cifră de afaceri (59,723,038) - Profit: 1,981,578
3. McCann-Erikson - Cifră de afaceri (57,559,334) - Profit: 2,016,266 de euro
4. MediaCom România - Cifră de afaceri (46,301,605) - Profit: 1,541,378
5. Media Investment - Cifră de afaceri (45,894,078) - Profit: 1,285,878
6. OMD - Cifră de afaceri (38,876,977) - Profit: 643,894
7. Initiative Media - Cifră de afaceri (38,382,611) - Profit: 1,101,722
8. Wavemaker România - Cifră de afaceri (33,794,137) - Profit: 694,425
9. United Media Services - Cifră de afaceri (29,045,359) - Profit: 895,461
10. Mindshare Media - Cifră de afaceri (23,860,269) - Profit: 1,028,839
Citeşte şi: TOP. Cele mai bune agenţii de Relaţii Publice în 2019. McCann PR a fost detronată. De cine?
Trimite un comentariu