Julius Meinl, compania furnizoare de cafea şi ceai cu sediul în Viena, a anunţat că renunţă la logo-ul reprezentând capul unui tânăr otoman cu fes din pânză roşie.
Motivul? Acest logo este considerat rasist, scrie Hotnews.
În noul logo se va o modificare majoră, în sensul că va apărea doar fesul otomanului, pe motiv că „logo-ul a evoluat de-a lungul anilor”.
"Acest simbol nu mai este în spiritul timpului", a spus Herbert Vlasaty, co-director al Julius Meinl, în faţa presei, la redeschiderea magazinului după mai multe luni de renovare.
Acest logo a fost creat în anii 1920 şi era reprezentant împreună cu o ceaşcă de cafea, o aluzie la faptul că boabele de cafea au ajuns la Viena prin intermediul turcilor.
Julius Meinl a fondat acest magazin de lux în 1862. În prezent, această companie este prezentă în 70 de ţări şi are peste 1.000 de angajaţi.
În 2007, mai mulţi militanţi antirasişti au lansat o campanie împotriva Meinl. Ei acuzau compania că „perpetuează imaginea de supunere a servitorilor de produse exotice, cum existau cândva la curtea imperială”, potrivit Hotnews.
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
Comentarii
@Didi
Pentru progresisti este doar inceputul, ei au planuri tot mai mari. Pun pariu, totusi, ca nu vor avea nimic împotriva Bunicii, cu uleiul si bulgarasii ei de branza. Si progresistii au nevoie sa manance, ca ei abia au bani de paine.