Investigaţie Recorder. 1.000 de euro bucata. Atât a plătit anul trecut Partidul Naţional Liberal, pentru o ştire pozitivă despre membri ai PNL, pe site-urile Romania TV şi Economica. Şi au fost mai bine de o sută de astfel de articole. Niciunul care să fie marcat ca publicitate.
Informaţiile au fost dezvăluite de Recorder, care a intrat în posesia unui contract în care sunt tranzacţionate ştiri pozitive pentru PNL.
Printre documentele intrate în posesia Recorder se află inclusiv un tabel de monitorizare în care au fost trecute ştirile plătite conform contractului.
Au existat situaţii în care pe site-ul RTV s-au publicat chiar şi opt ştiri plătite într-o singură zi. Sunt în special articole care conţin declaraţii ale unor lideri PNL de la acel moment (iunie 2021): Florin Cîţu, Ludovic Orban, Nicolae Ciucă, Rareş Bogdan, Ciprian Ciucu.
Toate îi pun pe liberali într-o lumină bună, conţinând promisiuni măreţe, atacuri la adresa duşmanilor politici sau afirmaţii despre cât de bine merg lucrurile în România guvernată de PNL, notează sursa citată.
În contract apare o sumă de 120.000 de euro + TVA pe care firma din holdingul România TV urma să o primească în schimbul advertorialelor nemarcate despre liderii PNL. De asemenea, într-o anexă a contractului se precizează că preţul achitat pentru fiecare articol este de 1.000 de euro +TVA, de unde se poate deduce că, numai în baza acestui contract, PNL a plătit, prin intermediarul Stalex, 120 de ştiri pozitive.
Dezvăluirile Recorder vine la o săptămână după investigaţia „Preţul tăcerii” în care dezvălui cum televiziuni de ştiri, ziare şi site-uri de ştiri au primit mii de euro de la PNL şi de la PSD în ultimii ani.
Investigaţia video a avut deja peste 700.000 de vizualizări pe YouTube şi este în continuare în trending, în topul celor mai urmărite materiale video.
În lista televiziunilor care au primit bani de la partide, numai PSD a vărsat sute de mii de euro la toate cele cinci mari posturi de ştiri, plus Aleph News al lui Adrian Sârbu.
Iată sumele facturate în ultimii trei ani de societeta Vertigo, care intermediază banii dintre PSD şi televiziuni.
- Antena 3 şi Antena Group - 3,1 milioane de euro
- RTV - 3 milioane de euro
- B1 TV - 850.000 de euro
- DBV Media House pentru Realitatea TV - 830.000 de euro
- Outsmart Media, pentru Aleph TV - 470.000 de euro
- Digi24 - 230.000 de euro
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Cele mai noi episoade din Adela – Ce-i al tău e şi al meu, au șters pe jos cu concurența, la nivelul tuturor targeturilor!
#dacăejoieAdela! Telespectatorii au urmărit aseară în număr foarte mare continuarea ultimului capitol al poveştii Adela – Ce-i al tău e şi al meu. Cele mai noi episoade ale serialului s-au impus ca lider de audienţă la nivelul tuturor categoriilor de public. Aproape 1.5 milioane de telespectatori, la nivel naţional, urmăreau aseară, în minutul de aur, 22:33, evoluţia personajelor în cel mai nou sezon al serialului de la Antena 1.
Conform datelor oferite de Kantar Media, în intervalul 20:26-23:00 serialul Adela a condus clasamentul audienţelor la nivelul publicului comercial cu vârste cuprinse între 18-54 de ani, cu un rating mediu de 6.3 puncte de rating și 21.3% cotă de piață, în timp ce pe locul al doilea s-a clasat Pro TV, cu o medie de 5.7 puncte de rating şi 19.4% cotă de piaţă. Şi la nivelul publicului urban, serialul Adela a fost prima opţiune a telespectatorilor, înregistrând un rating mediu 5.7 puncte şi 15.4% cota de piaţă, poziţia secundă fiind ocupată tot de Pro TV, cu 5.5 puncte de rating şi 14.9% cota de piată. Ierarhia se păstrează şi pe publicul naţional, acolo unde Adela a condus clasamentul audienţelor cu 6.8 puncte de rating şi 17.1% cotă de piaţă, poziţia secundă fiind ocupată de Pro TV cu 6.7 puncte de rating şi 16.9% cota de piaţă.
Oricum,la situatia actuala,pro PNL se mai poate citi si anti USR PLUS,argument deosebit pentru Romania TV
Dacă cei de la România TV sunt pro-PNL (în special pro-Orban și pro-Cîțu mai precis), eu sunt "pește" în Brăila!!!
E doar o SIMPLĂ strategie! Promovezi promisiuni nerealiste in rândul populației, astfel încât să ai cu ce să-i ataci în momentul alegerilor!!!
Ce e așa "filozofic" pentru cei de la Recorder?!?!?
Cei proști din povestea asta sunt cei din PNL, care spun prostii din tribună/etc!!!