Skip to main content

Facebook, încă o strategie în lupta contra ştirilor false: recomandarea articolelor cu unghiuri diferite de abordare

 
Facebook, încă o strategie în lupta contra ştirilor false: recomandarea articolelor cu unghiuri diferite de abordare

Pentru a nu deveni „arbitrul adevărului”, Facebook va sugera noi perspective, spune presa străină despre noua metodă de luptă a Facebook contra ştirilor false. Concret, va promova opţiunea „Related Article”, sugestii de articole, cu unghiuri de abordare diferite, ce apar imediat sub anumite link-uri cu ştirile postate de oameni pe reţeaua de socializare sau ştiri care sunt suspectate că ar fi false şi au fost verificate de parteneri ai Facebook, scrie TechCrunch.com.

Publicitate

„Related Articles” (articole pe acelaşi subiect) va prezenta ştiri pe acelaşi subiect pentru a prezenta diferite puncte de vedere.

Noile măsuri ar putea reduce răspândirea şi impactul ştirilor false fără ca Facebook să devină „Poliţia adevărului”, mai spune sursa citată.

„Related Articles”, în noua variantă, au apărut de astăzi în SUA, Germania, Franţa şi Olanda, ţările în care Facebook are deja parteneriate pentru verificarea ştirilor.

„Nu suntem şi nici nu vrem să fim arbitrul adevărului. Cei care verifică informaţiile (fact checkers) pot să atragă atenţia dacă o ştire este adevărată sau falsă”, spune Tessa Lyons, reprezentant al reţelei de socializare.

Totodată, algoritmul Facebook a fost îmbunătăţit şi poate trimite mai rapid ştirile potenţial false.

Related Articles este folosit de Facebook încă din 2014, însă abia anul acesta, în aprilie, a început să testeze o nouă versiune „pre-click”, ca parte din programul său de luptă contra răspândirii ştirilor false.

Alte măsuri sunt scăderea ratringului pentru paginile de pomovează înşelătoriile sau click bait-ul, reducerea traficului pentru site-urile pline de reclame-spam.

Mai mult, a făcut parteneriate cu Snopes, AP, PolitiFact şi alte agenţii de presă pentru a putea adăuga etichete atunci când se dovedesc a fi false.

„Văzând articole verificate în Recomandări chiar îi ajută pe oameni să-şi dea seama dacă ceea ce citesc este înşelător sau fals”, a mai spus reprezentanta Facebook.

Cum va evita Facebook să pună şi mai multe ştiri false în „Related Articles”? Reprezentanţii Facebook le-a spus celor de la TechCrunch că algoritmul funcţionează în acest caz după modelul „Trending”, şi că vor fi descalificate postările comentate de mulţi utilizatori sau care sun raportate ca false.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Afi Afi
    Bravo!
  • Adi Chirila din Neamt Adi Chirila din Neamt
    Doamne ajuta, foarte bine fac cei de la facebook, bravo lor sunt de apreciat!!! Sper sa ia de exemplu toate retele de socializare
    Exista cateva bloguri ce se dau site de stiri insalubre cu fake news si poate asa vor disparea, hope!!!

Trimite un comentariu

sus