Mai mulţi francezi cu spirit mercantil au exploatat spiritul tragic al recentelor evenimente de la Paris. Mai bine de 50 de cereri de înregistrare a mărcii Je suis Charlie au fost depuse la Institutul naţional de proprietate intelectuală din Franţa (omologul OSIM din România), după atentatul asupra sediului jurnalului de satiră Charlie Hebdo, notează Le Figaro.
Logo-ul "Je suis Charlie" - trei cuvinte în alb şi gri, pe un fond negru, care reproduc desing-ul titlului săptămânalului de satiră şi care au făcut înconjurul lumii în aceste zile - a devenit ţinta mai multor încercări de exploatare comercială.
Prima încercare de înregistrare a acestei mărci a fost făcută duminică. Imaginea ei a fost distribuită pe Twitter. Autorul solicitării de înregistrare a mărcii "Je suis Charlie" a făcut această cerere pentru clasa de produse "aparate şi instrumente ştiinţifice", dar şi cântare, extinctoare şi tocuri pentru ochelari.
200 de euro pentru o cerere online
Procedura de înregistrare a unei mărci la Institutul naţional de proprietate intelectuală din Franţa (INPI) costă 200 de euro pentru o cerere online (225 de euro pentru o cerere tipărită) şi include până la trei clase de produse sau servicii. Fiecare clasă suplimentară costă 40 de euro.
Contactat de AFP, OSIM-ul francez a declarat luni că deocamdată nu este în măsură să confirme numărul cererilor de înregistrare pentru marca "Je suis Charlie", dar a subliniat faptuă că mai multe detalii despre aceste solicitări vor fi publicate pe site-ul insituţiei în patru săptămâni de la depunerea formularului.
În mod obişnuit, înregistrarea unei mărci la INPI durează mai multe luni şi poate fi realizată doar dacă nu sunt depuse opoziţii.
Produse inscripţionate cu "Je suis Charlie" sunt deja la vânzare
Numeroase produse (tricouri, autocolante, insigne), care afişează celebrul logo marcat de tristele evenimente petrecute săptămâna trecută, sunt deja la vânzare pe internet.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roUnii, cum ar fi eBay şi Amazon, au fost de acord să doneze comisioanele pentru săptămânalul de satiră, în timp ce alţii au eliminat astfel de produse din magazinele lor online, mai relatează Le Figaro.
Trimite un comentariu