Televiziunile şi radiourile, mai atente la reclamele pe care le difuzează. Consiliul Naţional al Audiovizualului a emis astăzi o recomandare către televiziuni şi radiouri prin care le transmite că trebuie să "asigure respectarea normelor ortografice, ortoepice, de punctuaţie, morfologice şi sintactice ale limbii române, în cadrul comunicărilor comerciale difuzate în programele lor".
"Comunicările comerciale audiovizuale sunt parte a programelor audiovizuale şi nu sunt exceptate de la respectarea normelor de folosire corectă a limbii române stabilite de Academia Română", se arată în recomandarea votată astăzi de membrii Consiliului.
Forul audiovizualului consideră că folosirea incorectă a limbii române în reclame are un impact negativ asupra copiilor.
"Difuzarea de comunicări comerciale audiovizuale cu greşeli de ortografie, ortoepie, morfologie şi sintactică a limbii române ar putea exercita un puternic impact negativ asupra publicului, în special asupra minorilor prin caracterul repetitiv al difuzării, respectiv 12 minute din timpul oricărei ore date şi de 8 minute pe oră în cazul televiziunii publice", se mai spune în recomandare.
Paginademedia.ro prezintă, în continuare, textul complet al recomandării votate astăzi de CNA.
Având dubla calitate a Consiliului Naţional al Audiovizualului, de garant al interesului public şi de unică autoritate de reglementare în domeniul serviciilor media audiovizuale, luând în considerare prevederile art. (1) lit. e) privind competenţa Consiliului Naţional al Audiovizualului de a elabora instrucţiuni şi de a emite recomandări pentru desfăşurarea activităţilor în domeniul comunicării audiovizuale, ţinând seama de prevederile art. 5 alin. (1)-(5) şi ale art. 17 alin. 1 lit. d) pct.2 din Legea nr. 504 din 11 iulie 2002, Legea audiovizualului, de cele ale art. 83 şi ale art. 102 alin. (1) din Decizia CNA nr. 202 din 24 februarie 2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului, întruniţi în şedinţa publlică din data de 2 februarie 2016, în urma anallizării unor spoturi publicitare difuzate în perioada noiembrie – decembrie 2015 au decis să adopte următoarea recomandare.
Consiliul Naţional al Audiovizulaului recomandă furnizorilor de servicii media audiovizuale să asigure respectarea normelor ortografice, ortoepice, de punctuaţie, morfologice şi sintactice ale limbii române, în cadrul comunicărilor comerciale difuzate în programele lor.
Comunicările comerciale audiovizuale sunt parte a programelor audiovizuale şi nu sunt exceptate de la respectarea normelor de folosire corectă a limbii române stabilite de Academia Română.
Difuzarea de comunicări comerciale audiovizuale cu greşeli de ortografie, ortoepie, morfologie şi sintactică a limbii române ar putea exercita un puternic impact negativ asupra publicului, în special asupra minorilor prin caracterul repetitiv al difuzării, respectiv 12 minute din timpul oricărei ore date şi de 8 minute pe oră în cazul televiziunii publice.
Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte dispoziţiile art. 83 şi ale art. 102 alin. (1) din Decizia nr. 220 din 24 februarie 2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu