Proiectele de Centenar dezvoltate de instituţiile statului nu s-au văzut foarte mult, însă până acum s-au remarcat câteva în zona brandurilor. În urmă cu câteva luni, Penny lansa campania 100 de ani de România, cu poveşti ale unor români "de-o vârstă" cu România. BRD ieşea, la început de ani, cu un spot cinematografic despre povestea fotografului Unirii.
De curând, Auchan a lansat documentarul România neîmblânzită, cu vocea lui Victor Rebengiuc, un proiect poziţionat, de asemnea, în legătură cu cei 100 de ani de la Marea Unire. Un "cadou" de Centenar.
Cum s-a născut proiectul România neîmblânzită? Reprezentanţi ai Graffiti BBDO - agenţia care s-a ocupat de proiect şi ai Auchan au vorbit pentru Paginademedia.ro despre unul dintre cele mai ample proiecte de CSR.
Înainte de răspunsuri, câteva informaţii despre documentar:
Filmul, lansat la jumătatea lunii în cinematografe, a atras deja 33.000 de telespectatori în doar două weekenduri.
Buget total: 2,5 milioane de euro, potrivit reprezentanţilor Auchan, din care 1,5 milioane de dolari a fost producţia propiu-zisă, la care se adaugă şi cheltuieli colaterale, proiectul fiind unul mai amplu. Mare partea a cheltuielilor a fost acoperită de Auchan, dar a avut şi parteneri.
Un proiect cu o mobilizare specială: 20 de cameramani au făcut 400 de ore de filmare. Au călătorit cu automobilul, avionul, barca, elicopterul, snowmobile-ul sau cu maşinuţe de golf în zone precum Parcul Naţional Piatra Craiului, Munţii Făgăraş, Parcul Naţional Cozia, Delta Dunării, Histria, Parcul Naţional Văcăreşti, Peştera Urşilor, Porţile de Fier şi Munţii Apuseni.
Ce a vrut clientul?
„Ceea ce ne-am dorit a fost să nutrim interesul oamenilor faţă de natură. Filmul este un îndemn la cunoaştere şi responsabilitate. Vrem să hrănim sensibilitatea ecologică a noii generaţii”, spun reprezentanţii Auchan, despre gândul care a stat la baza acestui proiect.
Povestea proiectului a început în 2016. Graffiti BBDO, care s-a implicat încă de la început, s-a ocupat de toate etapele pe partea de comunicare, de la naming, cercetare de piaţă, grafică, vizualul de promovare al filmului, comunicarea în ATL, comunicarea internă, lansarea de gală până la comunicarea „comercială” a filmului în magazinele Auchan.
Andreea Sandu, Managing Director Graffiti BBDO:
„Proiectul a apărut în agenţie în toamna lui 2016, când lucram deja pentru Auchan proiectele de CSR. La momentul respectiv ne-au spus doar„ vrem să facem un proiect special” si e drept că eu mă gândeam atunci: ce proiect poate fi aşa de special să mă mai suprindă după 18 ani de comunicare. Uite că poţi să mai ai suprize, atunci când auzi „Noi in 2018 vrem să lansăm un documentar lung-metraj pentru şi despre natura din România.”
Despre numele producţiei - România neîmblânzită - şefa Graffiti spune că era important să fie folosit România în titlu. „Titlul a apărut destul de firesc după ce am cunoscut mai bine produsul, am văzut ceva cadre, am participat la niste filmări. A fost din primul set de propuneri, deşi am avut mai multe seturi de căutări, acesta a părut cel mai „acasă” din prima, tuturor. Era important să avem România în titlu.”
Despre promovare:
Pe lângă prezenţa în social media a filmului, documentarul are o campanie de outdoor naţională, comunicare în cinematografe şi în magazinele Auchan.
Ce se va întâmpla mai departe:
Filmul rulează in 70 de cinematografe,în toată ţara şi va exista o caravană care va organiza proiecţii în oraşe care nu beneficiază de cinematograf.
România neîmblânzită va fi şi pe DVD, dar va ajunge şi la nivel internaţional, într-o versiune narată de actorul englez Mark Strong.
Câteva date tehnice despre România neîmblânzită:
- Documentarul a fost realizat pe parcursul unui an, timp în care s-au parcurs mii de kilometri şi s-a filmat în 18 locuri emblematice pentru România.
- 20 de cameramani au făcut 400 de ore de filmare. Au călătorit cu automobilul, avionul, barca, elicopterul, snowmobile-ul sau cu maşinuţe de golf în zone precum Parcul Naţional Piatra Craiului, Munţii Făgăraş, Parcul Naţional Cozia, Delta Dunării, Histria, Parcul Naţional Văcăreşti, Peştera Urşilor, Porţile de Fier şi Munţii Apuseni.
- Realizat cu sprijinul casei de producţie britanică Off the Fence, care semnează numeroase filme pentru BBC, National Geographic şi Discovery Channel, şi în colaborare cu ONG-ul The European Nature Trust.
- „O contribuţie substanţială, în timpul filmărilor, au avut chiar localnicii din aceste zone. De la pădurari la oameni obişnuiţi, sute de persoane au ajutat, într-un fel sau altul, la crearea documentarului”, a menţionat Alex Păun.
- Alături de aceştia, pe teren, s-au mai aflat şi documentarişti şi oameni de ştiinţă, reprezentanţi locali ai ONG-ului The European Nature Trust, precum şi o serie de experţi în viaţă sălbatică, pentru a oferi consiliere echipei de filmare. Mai mult, producţia este expertizată din punct de vedere ştiinţific de către universitarul clujean Ioan Coroiu.
- Auchan intenţionează să extindă proiectul Romania neimblanzita
- Potrivit companiei, conţinutul filmului de lung metraj „România neîmblânzită” poate fi adaptat pentru a fi utilizat în şcoli, ca material didactic complementar. În acest sens, Auchan îşi propune să colaboreze cu instituţiile din învăţământ pentru a dezvolta proiectul în această direcţie.
- Distribuţia în cinematografe va fi asigurată de Transilvania Film, companie fondată şi condusă de regizorul Tudor Giurgiu, care va organiza ulterior şi o serie de proiecţii în mai multe oraşe în care nu există săli de cinema.
- Având şi o versiune internaţională narată de actorul englez Mark Strong, filmul documentar va fi distribuit şi pe plan internaţional, atât în cadrul unor renumite festivaluri de film, cât şi pe canale televizate, specializate în film documentar.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Trimite un comentariu