PARTENERIAT. Festivalul vloggerilor vine şi în România. Tubecon, festivalul internaţional al creatorilor independenţi de conţinut de pe Youtube, Facebook, Instagram şi TikTok se pregăteşte de lansarea din România.
Va avea loc la Romexpo în 4 şi 5 aprilie 2020. Formatul a fost lansat în Finlanda şi a fost preluat de mai multe ţări
Dragoş Stanca, deţinătorul licenţei pentru Europa de Est:
„Este un fenomen similar festivalurilor de muzică – doar că locul formaţiilor şi DJ-ilor a fost luat de vloggeri, creatori de conţinut şi influenceri. Tonul a fost lansat în SUA, de Vidcon. În Europa, Tubecon a preluat acest rol”
Mai mulţi oameni din industria de vlogging, video content şi influential marketing au fost la Helsinki, unde a avut loc deja a 6-a ediţie.
Cum e Tubecon văzut live, la el „acasă"? Cine a participat?
Trei creatori de conţinut din românia: Bianca Adam – aka Tequila, Sînziana Iacob – aka Sînziana Sooper, Radu Constantin – aka Radu.
De asemenea, au fost şi reprezentanţi ai celor mai mari companii din România care reprezintă creatorii: Ingrid Mihai de la Global Records, Adriana Popescu de la CAT Music şi Florin Grozea de la HIT Yourself)
Au mai fost şi partenerii media de la ProTV: Alexandra Dinu şi Dana Iordache şi două reprezentante de la Universum Events - Alexandra Ciobanu şi Sabina Popârlan.
Tubecon e un format care aduce la un loc, într-un show care se va întinde pe durata a două zile, la complexul Romexpo, cei mai populari creatori de conţinut Youtube, Instagram, Facebook ori TikTok cu comunităţile pe care le-au adunat. Sunt aşteptaţi peste 20.000 de participanţi, conform primelor estimări.
Radu Constatin, creator Youtube:
„Festivalul mi se pare un veritabil UNTOLD al vloggerilor!”
Sînziana „Sooper” Iacob:
„Imens! Tubecon e cât Drumul Taberei, cartierul unde m-am născut eu!”
Bianca „Tequila” Adam:
„Mi se pare super-aplicabil în România, unde nu avem un format de genul – şi avem mare, mare nevoie "
Florin Grozea, de la HIT Yourself, care joacă şi rolul de director de comunitate al creatorilor
„Nu ştim cât de mare va fi impactul, dar judecând după răspunsul entuziast al creatorilor precum şi din ce spun fanii, cred că ne putem aştepta la un eveniment major încă de la prima ediţie”.
Ingrid Mihai, Global Records:
„Formatul Tubecon dă acces la tot publicul care urmăreşte vloguri. Pentru branduri mi se pare o şansă ideală să fie acolo”
Adriana Popescu, Cat Music:
„Tubecon e un format care extinde canalele de comunicare folosite până acum în relaţia creatorilor cu publicul şi brandurile”
VIDEO. Ce cred specialiştii care lucrează zi de zi cu vloggeri?
Unul dintre panelurile din Helsinki a găzduit o discuţie cu reprezentanţii celor mai importante companii care gestionează relaţia brandurilor cu creatorii de conţinut: Global Records (Ingrid Mihai), CAT Music (Adriana Popescu) şi HIT Yourself (Florin Grozea).
De alfel, inclusiv companiile de acest tip sunt relativ noi în peisajul media şi răspund nevoii brandurilor de a discuta unitar şi a accesa dintr-un singur punct de contact mase mari de creatori şi de fani.
- Global Talent este compania dedicată marketingului prin influenceri, desprinsă din casa de discuri Global Records. Reprezintă peste 400 de canale create de artişti, vloggeri, creatori de conţinut, care totalizează 36 milioane de fani pe Facebook, 24 de milioane de followeri pe Instagram şi 23 de milioane de abonaţi pe Youtube.
- CAT Music operează pe lângă business-ul muzical şi o reţea de peste 90 de creatori şi artişti care adună cca. 12 milioane de abonaţi Youtube şi cca. 60 de milioane de vizualizări/lunar.
- HIT Yourself companie lansată de Florin Grozea, fost component al formaţiei HI-Q, are o reţea de 15 artişti / creatori care adună cca. 6 milioane de abonaţi.
Trimite un comentariu