Postul de radio Pro FM (din grupul Digi) a difuzat anul trecut cele mai multe hituri dintre toate staţiile radio. A depăşit Kiss FM şi Radio ZU şi a fost decemnat "Trendsetterul anului 2020" de către MediaForest, platformă care se ocupă cu topurile săptămânale ale hiturilor româneşti şi internaţionale care ajung pe radio.
Dar cum se face acest top, unde Pro FM a ieşit pe primul loc al doilea an la rând, ca "Tredsetterul anului"?
Titlul de „Trendsetter” se acordă staţiei de radio care a difuzat de cele mai multe ori, timp de 10 săptămâni de la momentul lansării, piesele care au ajuns numărul 1 în MediaForest Weekly Charts în cursul anului 2020.
PROFM a avut 2.438 de difuzări ale celor mai noi hituri din România. Pe locul secund s-a clasat Kiss FM - 2.419 difuzări, în timp ce pe trei se află Radio ZU - 1.563 de difuzări.
Sursa: MediaForest
Pro FM este Trendsetter în materie de număr de hituri difuzate, dar este departe, ca audienţă, faţă de următoarele clasate. De exemplu, la ultimul val de măsurare, în toamna anului trecut, numai în Bucureşti Pro FM număra 75.000 de ascultători, în timp ce Kiss FM avea 170.000 de ascultători, iar Radio ZU - 240.000.
Concluziile celor de la MediaForest:
- Şi în 2020, bătălia între prima poziţie şi a doua este dusă de 2 posturi de radio mainstream, KISS FM şi PRO FM. PRO FM difuzează mai intens piesele în primele 6 săptămâni de la lansare, iar KISS FM o face mai intens în ultimele 3 săptămâni.
- Lupta pentru titlul de Trendsetter este decisă de o diferenţă infimă, sub 1%, Kiss FM fiind pentru al 2-lea an consecutiv finalist la o diferenţă foarte mică, de data aceasta având cu doar 19 difuzări mai puţin decât câştigătorul titlului de TRENDSETTER 2020, PRO FM
- Unele posturi de radio şi-au păstrat formatul în proporţie de 100%, iar unele au deviat, încercând să acceseze un nou tip de public. Magic FM, Radio România Actualităţi şi Europa FM continuă cu strategia generalistă, Digi FM merge balansat între mainstream şi generalist, iar KISS FM, Radio ZU şi PRO FM sunt tot în sfera mainstream (cu foarte multe hituri).
- Ce este interesant în 2020 faţă de 2019 este schimbarea de strategie Virgin FM care rezultă într-un număr mai mic de difuzări comparativ cu liderul clasamentului.
Despre Media Forest
Conform site-ului oficial, Media Forest a fost fondată de un grup de specialişti şi a dezvoltat un sistem prin care monitorizează canalele media (staţii radio, canale TV, Internet) şi indentifică conţinutul transmis.
Sistemul lor monitorizează conţinutul media transmis (cântece, reclame, video clip-uri, etc) independent de canalul de transmisie. Pune la dispozitie informaţii imediate cu privire la momentele şi durata de difuzare şi emite rapoarte de difuzare, 24 de ore din 24, 7 zile pe săptamană.
Media Forest Weekly Charts realizează topuri săptămânale cu piesele româneşti şi internaţionale care ajung hituri şi sunt difuzate la radio. Se publică câte un top 10 al pieselor.
Trimite un comentariu