Skip to main content

Naumovici şi Mircea Toma, discuţii aprinse pe tema Roşia Montană

 

Discuţii aprinse între publicitarul Bogdan Naumovici şi Mircea Toma, preşedintele Agenţiei de Monitorizare a Presei-Active Watch, pe tema comunicării proiectului Roşia Montană Gold Corporation în emisiunea Judecă Tu de la TVR.

Publicitate

Mircea Toma susţine că Roşia Montană Gold Corporation dezinformează şi că au fost blocate toate informaţiile alternative prin cumpărarea de reclamă în toate publicaţiile româneşti, cu excepţia ziarului Adevărul. De cealaltă parte, Naumovici vine cu statistici: "Din 12.472 de articole şi apariţii în presă în tot anul 2011, 34% au fost pozitive, 30% neutre, 36% au fost negative".

Schimbul de replici, în continuare: Mircea Toma a vorbit despre "manipularea care se comite cu prilejul acestui proiect":

"În România sunt 78% din cetăţeni care cred că este important ca proiectul RMGC să fie lansat pentru a rezolva problemele de muncă de acolo. Aceşti cetăţeni au înfulecat timp de doi ani o campanie în care au fost convinşi cu ajutorul doamnei Sanda Lungu şi a altor cetăţeni trişti din zonă să povestească cât e de greu acolo fără locuri de muncă".

"Campania de care vorbesc a fost foarte profesionistă, impactul este după cum spuneam la început, fără precedent, dar are o mare calitate care o face aproape penală din punctul de vedere al codului deontologic. Ea a fost însoţită de blocarea tuturor informaţiilor alternative".

Mai am ceva de adăugat. Campania este mincinoasă, nu doar că informaţia alternativă este blocată. Au fost mai multe spoturi publicitare care au fost blocate de noi şi de alte organizaţii care au fost blocate prin CNA sau prin RAC.

La rândul său, Bogdan Naumovici, şeful 23 Communication Ideas, agenţia care se ocupă de publicitatea pentru Roşia Montană Gold Corporation, a contraatacat:

"Am toate deciziile CNA din 2009 până în 2011. Niciuna, nici măcar una singură nu a interzis vreun spot de la Roşia Montana. Niciuna. Deciziile sunt publice pe site-ul CNA."

"Susţineţi că este o campanie care manipulează şi că s-a pus pumnul în gura presei. Din 12.472 de articole şi apariţii în presă în tot anul 2011, 34% au fost pozitive, 30% neutre, 36% au fost negative".

"Haideţi să vă arăt cam de câtă credibilitate vă bucuraţi dumneavoastră. Aceasta este revista 24 Fun, un ghid în care domnul Toma scria. E o opinie în care domnul Toma vorbeşte despre manipularea presei, despre faptul că nu se poate spune niciodată adevărul în orice publicaţie în care există reclamă de la Roşia Montană. Pe această pagină este reclama de la Roşia Montană şi tot acolo este şi articolul scris de domnul Toma împotriva Roşia Montană."

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Radu Radu
    A renuntat la colaborare dupa acel incident.
  • Mitza Baston Mitza Baston
    @Florin Mircea Toma nu stia, iar in momentul in care a vazut a incetate colaborarea cu 24FUN. S-ar putea sa o fi reluat intre timp daca s-a terminat contractul dintre RMGC si 24FUN.
  • paul cristian stefanescu paul cristian stefanescu
    Eu am trait 14 ani fara banane si fara ciocolata si cu curentul taiat si fara caldura, ca sa faca Ceasca Metroul, Casa Poporului, sa regularizeze Dambovita, sa construiasca Canalul Dunare-Marea Neagra, etc, etc, etc.

    Si nu-mi pare rau!

    Aurul ala nu e al participantilor la castingurile lui Naumovici.
    Ori al locuitorilor din Rosia Montana!

    In cele doua razboaie mondiale si-au dat viata sute de mii de eroi, ca sa nu fie tara asta facuta terci.

    Si acum se incearca impunerea celui mai mare jaf, motivatia fiind ca n-au cabotinii lui Naumovici.... loc de munca!!!!

    Sa moara de foame! E aurul tarii.
    Merita sa isi dea viata toti Rosienii si motii din Apuseni pentru a impiedica asemenea jaf.

    Eu vreau ca aurul ala sa fie scos peste 35 de ani, cand o sa aiba fiica-mea copii.
    Si Basescu o sa fie mort!
    Sa profite nepotii mei de acel aur.

    Sta bine aurul ala in pamant, sa-l pastram pentru nepoti!
    Si in niciun caz nu trebuie extras de-acolo de o firma privata!

    Si in niciun caz nu mai trebuie sa devina accesibila vreo resursa a acestei tari, cat timp mai misca Basescu!

    Si mare atentie si la hidrocentrale!

    Chiar credeti ca au devenit toti romanii niste legume cu creier spalat?

    Naumovici, sunt foarte bine lucrate spoturile, dar raspunsul va fi NU!
  • Florin Florin
    Sunt sigur că Mircea Toma știa ce publicitate pică pe pagina alăturată editorialului din 24FUN. :)) Urâtă treabă. Sunt curios cum a ajuns reclama aceea tocmai pe acea pagină. Cred că Mircea Toma ar trebui să renunțe la această colaborare, deși 24FUN este cel mai bun ghid distribuit gratuit. Dar lucruri din astea nu se fac.
  • Calin Calin
    am vazut live "discutia aprinsa", se pare ca domnul Toma ignora cu buna stiinta realitatea doar ca sa isi faca jocul. ignora sondajele, ignora statisticile, dar cel mai mult mi-a placut faza cu articolul din 24Fun, aia a fost ipocrizie la maximum..
  • robert robert
    Am incercat sa postez articolul pe Facebook, dar este gresit link-uit, cu altul (cel cu raduleasca).

Trimite un comentariu

sus