The Guardian a retras temporar toată publicitatea online din Google şi Youtube, după ce a descoperit că anunţurile sale erau plasate lângă material cu caracter extremist, potrivit The Guardian.
Situaţia a fost descoperită de o agenţie care acţionează pentru grupul de media britanic, după ce a verificat situaţia anunţurilor The Guardian în Google şi Youtube, prin intermedul serviciului Google AdX. Potrivit sursei citate, ar fi vorba de anunţurile prin care se prezenta oferta de abonare la publicaţia britanică.
Oferta de abonare a publicaţiei The Guardian ar fi fost plasată alături de materiale video de pe Youtube care prezentau naţionalişti rasişti americani, un predicator interzis în Marea Britanie care instiga la ură sau un preot islamist controversat.
Davin Pemsel, directorul executiv al publicaţiei The Guardian, a trimis o scrisoare către Google, în care a scris că este "complet inacceptabil" ca serviciile sale de publicitate să fie utilizate în acest fel, mai scrie sursa citată.
Acesta a spus că The Guardian îşi va retrage publicitatea până când Google poate "oferi garanţii că această eroare pe cele două platforme, Google şi Youtube, nu se va mai întâmpla în viitor”.
Davin Pemsel, director executiv The Guardian:
"Decizia luată de publicaţia The Guardian, de a pune YouTube pe lista neagră, va avea implicaţii financiare pentru Guardian în ceea ce priveşte convingerea membrilor să finanţeze activitatea noastră jurnalistică.
Având în vedere poziţia dominantă a Google, DoubleClick şi a platformei YouTube în economia digitală, multe branduri simt că este esenţial să plaseze publicitate pe platforma dumneavoastră. Prin urmare, este vital ca Google, DoubleClick şi YouTube să menţină cele mai înalte standarde în materie de deschidere, transparenţă şi măsuri pentru evitarea fraudei de publicitate şi plasarea greşită în viitor. Este foarte clar că nu este cazul de aceste lucruri în acest moment."
Ca urmare a deciziei luate de publicaţia The Guardian, Google a promis să facă modificări semnificative la politicile sale pentru a face faţă problemei:
Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro"Avem reguli stricte care definesc cazurile în care ar trebui să apară anunţurile Google, iar în marea majoritate a cazurilor, politicile noastre funcţionează aşa cum trebuie, protejând utilizatorii şi agenţiile de publicitate de conţinutul dăunător sau inadecvat. Noi acceptăm că nu avem întotdeauna dreptate şi că, uneori, anunţurile apar unde nu ar trebui. Ne angajăm să îmbunătăţim lucrurile, şi vom face modificări la politicile noastre”, a declarat un purtător de cuvânt al Google, citat de The Guardian.
Trimite un comentariu