Nume importante din presa românească şi din publicitate vin la ...muzeu. La un muzeu al publicităţii unde, pe lângă reclame, vor fi şi o serie de conferinţe.
Robert Tiderle (creativul din spatele unor campanii precum eMag cu Mihai Şora şi Copii referendumului), Şerban Alexandrescu, Claudiu Pândaru, Lucian Georgescu, Florin Dumitrescu şi Horia Ghibuţiu sunt doar câteva dintre numele care vor veni la conferinţele de la muzeu.
Detalii, în continuare:
Artefacte ale brandurilor iconice, ziare şi reviste cu reclame ambalaje, afişe sau clipuri cu reclame TV şi Radio vor fi expuse într-un muzeu temporar de publicitate şi branduri româneşti.
Sub titlul - Made in RO - evenimentul este organizat de Asociaţia ESCU şi va fi găzduit de ARCUB, în perioada 8-24 noiembrie. Expoziţia poate fi vizitată în intervalul orar 14.00-20.00, iar intrarea este liberă.
„Proiectul fiind o oglindă retrovizoare către ultimii 150 de ani, văzuţi prin prisma creaţiei publicitare, a obiectelor de larg consum şi a antreprenoriatului 100% Made in RO”, notează reprezentanţii proiectului.
Alături de expoziţie, evenimentul va avea şi o parte conferinţe, tururi ghidate şi ateliere creative.
De asemenea, din proiect mai face parte şi AntiManual de publicitate românească - un workshop intensiv de branding românesc susţiut în trei licee de profil economic, tehnologic şi artistic din Bucureşti – de la teorie la practică, de la idee, la ambalaj şi poziţionare pe piaţă.
Atelierele de branding şi grafică publicitară vor fi susţinute de Cosmin Chiriţă şi Adrian Ierulescu, sub forma unor incubatoare de idei şi practici.
„Ambiţia expoziţiei este să expună o radiografie onestă mărcilor autohtone şi a publicităţii româneşti cuprinsă în obiecte autentice de memorabilia şi artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afişe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare şi reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice şi electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV cu reclame sau transmise la Radio, studii de caz pe campanii de promovare/agenţii de publicitate premiate şi antreprenori români”, completează sursa citată.
Programul conferinţelor, cu publicitari, jurnalişti sau creativi din agenţii
Printre speakerii conferinţelor se numără specialişti şi pionieri din industriile creative, publicitari, jurnalişti, reprezentanţi instituţionali, ai societăţii civile, mediul academic şi universitar, artişti, sociologi şi antropologi.
1. Luni, 11 noiembrie, ora 19.00, Sala Cafenea (Arcub):
Să ne imaginăm viaţa fără publicitate. Exerciţiu de expunere a rolului publicităţii în societate. Invitaţi:
- Dragoş Vasile, Producător al emisiunii Apropo TV, moderator
- Şerban Alexandrescu, Fondator al agenţiei Headvertising
- Robert Tiderle, Fondator Papaya Advertising
- Lucian Georgescu, Fondator al agenţiei GAV
- Vlad Tăuşance, Strateg Creativ Fitness Studio
2. Marţi, 12 noiembrie, ora 18.00, Sala Cafenea (Arcub)
Oamenii nevăzuţi: graficianul şi regizorul reclamelor. Despre afişul şi grafica românească înainte de anii '90, dar şi după anii 2000 // Reclame de arhivă. Invitaţi:
- Marius Constantinescu, jurnalist şi prezentator TVR - moderator
- Puiu Manu, Grafician şi realizator de benzi desenate
- Alexandru Maftei, scenarist şi regizor de reclame publicitare
- Ciprian Isac, Cofondator Atelierul de Grafică şi cooperator GraphicFront.ro
- Mihai Tudoroiu, documentarist, specialist în marketing şi comunicare (*în curs de confirmare)
3. Miercuri, 13 noiembrie, ora 19.00, Sala Cafenea (Arcub):
Mărci vechi, branduri noi: poveşti de antreprenoriat 100% Made in RO. Invitaţi:
- Claudiu Pândaru, jurnalist Digi24, fondator Republica.ro – moderator (*în curs de confirmare)
- Codruţ Nicolau, Director General Adjunct Patria Bank
- Răzvan Orbulescu, Director Marketing FrieslandCampina, brandul Napolact
- Mihai Simiuc, Director General Fru Fru (*în curs de confirmare)
- Andrei Botescu, antreprenor Pegas (*în curs de confirmare)
4. Joi, 14 noiembrie, ora 19.00, Sala Cafenea (Arcub)
Publicitatea trece mai întâi prin stomac. Antropologie culinară prin campanii publicitare. Invitaţi:
- Florin Dumitrescu, publicitar, autor şi antropolog – moderator
- Florin Dumitrescu, chef şi autor, prezentator emisiunea Chefi la Cuţite
- Mihai Costache, Group Creative Director MullenLowe România
- Silviu Antohe, Group Creative Director MullenLowe România
- Horia Ghibuţiu, jurnalist
Andreea Dănescu (Preşedinte Asociaţia ESCU şi iniţiator al proiectului), despre muzeul temporar de publicitate şi branduri româneşti:
„Proiectul propus de noi este o călătorie de (re)descoperire a brandurilor naţionale, dar şi a tipologiei publicităţii româneşti. Muzeul temporar de publicitate şi branduri româneşti ne testează receptivitatea de a fi atenţi, curioşi şi răbdători cu un mesaj comercial venit din alte timpuri, care era compus de multe ori dintr-un raport interzis în prezent în manualele de publicitate: 25% imagine şi 75% text.
Ne dorim ca această iniţiativă să devină în viitorul apropiat un proiect de sine stătător, cu o “casă” a lui, care să aducă împreună, printr-un efort pe termen lung, colecţionari, documentarişti, practicieni şi pasionaţi deopotrivă, dar şi trenduri şi asemănări ale acestui domeniu cu manifestările din alte ţări din Europa Centrala şi de Est, cu un parcurs comun cu al nostru.
Iată o iniţiativă care ar merita cel puţin dezbătută, pentru că publicitatea poate fi un microcosmos cultural, o istorie în miniatură, iar o incursiune în această lume colorată şi plină de imagini, sloganuri, contururi, logorame şi personaje felurite ne poate face să ne reîndrăgostim de tot ceea ce înseamnă cu adevărat Made in RO.”
O parte din exponate vor putea fi găsite pe site-ul Muzeulpublicitatii.ro.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Trimite un comentariu