STUDIU. Cum a afectat pandemia de Covid-19 consumatorul român? Cât de mari sunt efectele? Răspunsurile sunt date de un scurt studiu al GroupM România, care a analizat comportamentul românilor după această pandemie globală.
Principala concluzie: consumatorul român adoptă un stil de viaţă ca în vestul Europei. Adică: se apropie mai mult de zona digitală, a început să cumpere diverse lucruri din online şi este preocupat mai mult pentru sănătatea sa.
Câteva concluzii ale studiului GroupM România cu privire la impactul pandemiei asupra comportamentului consumatorului român:
- Românii au cumpărat multe produse în online ca să reducă anxietatea provocată de pandemie
- Românii au încercat să scape de stresul pandemiei şi s-au refugiat în digital. Zona de gaming a crescut cu 41%, cea de social media cu 10% şi cea de video cu 10%
- Conform datelor GroupM România, aproape jumătate dintre români au declarat că au făcut exerciţii fizice pentru prima dată în 2020, iar 63% au declarat că au cumpărat un echipament sportiv în primele trei luni de la declanşarea pandemiei. Din acelaşi motiv, cu 11% mai mulţi oameni au cumparat medicamente fără reţetă;
- Pe de altă parte, stresul prelungit generat de pandemie va creşte incidenta bolilor cronice, atât in România cat şi in restul lumii;
- S-a creat şi în România o minoritate care a aderat la mişcarea globală de mental wellbeing (sănătate mintală).
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
Trimite un comentariu