Doru Buşcu, directorul editorial al săptămânalului de satiră Academia Caţavencu, nu a reuşit să strângă 1,6 mil. de euro, suma la care s-a ajuns în urma licitaţiei de săptămâna trecută.
Ca urmare a acestui fapt, Doru Buşcu a pierdut garanţia de 45.000 de euro pe care a plătit-o pentru a participa la licitaţie. Licitaţia se va relua. Chiar dacă nu a reuşit să strângă banii la prima licitaţie, Doru Buşcu va particita şi la următoarea.
Contactat de paginademedia.ro, Doru Buşcu a declarat:
“I-am trimis un comunicat de presă lichidatorului prin care l-am informat că nu am reuşit să strâng banii. Timpul a fost foarte scurt între licitaţie şi momentul în care trebuia să dăm banii. Vom participa, peste două săptămâni, la licitaţie şi sper ca data viitoare să fim mai pregătiţi”.
Doru Buşcu a avut la dispoziţie 5 zile lucrătoare pentru a face rost de bani.
Academia Caţavencu a fost adjudecată în urmă cu o săptămână de Doru Buşcu, directorul editorial al săptămânalului de satiră, pentru suma de 1,617 milioane de euro, cu tot cu TVA. Licitaţia s-a oprit după nu mai puţin de 154 de paşi a 7.500 de euro. Asta peste suma de pornire.
Singurii care s-au arătat interesaţi de marca revistei de satiră au fost Doru Buşcu (directorul editorial al Academia Caţavencu) şi Sabina Fati (jurnalistă la România liberă, din partea proprietarului ziarului, Dan Grigore Adamescu). Jurnalista a fost reprezentată la licitaţie de avocatul Radu Şoldănescu.
Citeşte şi:
- LA CALD DE LA LICITAŢIE: Marca Academia Caţavencu s-a vândut cu peste 1,5 milioane de euro! Doru Buşcu, noul proprietar
- Doru Buşcu: Nu puteam lăsa marca pe mâna unui personaj ca Adamescu
Sursa foto: Jurnalul Naţional
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii
Dacă s-ar rezolva simplu, prin ură, mai că mi-aș dori să urăsc pe cine mi-a stricat iubirea de Cațavencu. Dar e mai complicat. E o dezamăgire atît de mare, că ura nu-și mai găsește locul. Dezamăgire legată de un om pe care altădată îl veneram.
1. Cand s- a vandut Catavencu domnului SOV s- a vandut cu tot cu brand. Si pe brand onorabilii academicieni au incasat niste sute de mii . De euro.
2. Echipa de academicieni - cu niste sute de mii de euro prin buzunare - scapata de anatema SOV are sansa de a-si recuperat , pe bani brandul inapoi si de reinvia gloria trecutului. Buscu insusi liciteaza si castiga . Dupa care, sa vezi comedie , academicienii nu vor sa se desparta de banii pe care i-au luat odinioara pe procentele pe care le detineau la AC si sa-si cumpere banii inapoi. Banii luati pe procentele detinute de Buscu, Vulpe, Motoc, Mardale , etc sunt peste 2 milioane . Dar academicienii nostri vor sa cumpere ieftin ceea ce au vandut scump. Eventual sa faca ABA ( afaceri cu banii altora ).
3. Si atunci ma-ntreb si eu de ce e suparare la AC ? Daca tin de-adevaratelea la brand Buscu si gasca baga manuta in propriile buzunare si-l rascumpara. Daca , la fel ca mine , nu cred ca Adamescu sau X (oricare ar fi x) pot "recreia" spiritul autentic al publicatiei sa-i lase pe Adamescu sau pe Y sa -si franga gatul iar distinsii academicieni sa faca un brand nou , banii necheltuiti pe brand fiind suficienti pentru lansare... Cum va suna ?
Dle Stan, Va raspuns pentru ca ati avut onoarea sa va spuneti aici numele. Sper ca e cel adevarat. Numele domnului caruia ii voi pastra ura eterna - desi poate ma razgindesc - este Mirel, zis si Bleen, lucrator la Madame Blogary. Acest domn cu aparenta de domn timid si bun simt a venit acum niste ani, adus de mina de IT Morar in redactia Catavencu ca sa contribuie cu umor. Era curtenitor, rezervat, politicos. Mai apoi, ca orice viteaz cu coaiele in buzunarul de la slip, pardon sleeep, a ajuns mare blogar si om de dreapta, care se ocupa personal de sprijinul modernizarii Romaniei. Bun, era optiunea lui, dar asta nu l-a impiedicat sa inceapa sa imprumute toate temele discursului cu "tonomate" la adrea celor din redactia unde nu cu mult timp inainte fusese primit civilizat si prietenos si unde si-ar fi dorit sa contribuie cu umorul sau. Prin urmare, nea Mirel a inceput sa ma considere in textele dumnealui un tip platit sa ma opun moernizarii tarii, aflat in solda mogulului si alte vrajeli din astea. Chestii pe care chiar m-am saturat sa le aud de la toti idiotii. E marxism ieftin, pentru cretinii care cred ca daca te plateste un patron inseamna ca ti-a cumparat si constiinta. Cu masura asta poti judeca pe oricine in functie de patronul lui, ceea ce e aberant. In plus, nu poti fi chiar atit de imbecil incit sa crezi ca daca lucrezi sub Basescu nu e tot ca si cum ai fi sub patron. Si inca unul foarte al dracu si cu casa in Mihaileanu. Deci asta e povestea cu Banica. Aaaa, si ne si stim personal de la o masa la care am stat si am baut o bere, parca, asa ca-mi permit sa-l urasc. Sau aveti impresia ca ura e interzisa in societate? Aaaa, poti sa-l adaugi pe lista si pe nedormitul, care mi-a furat identitatea si a facut un cont de facebook cu ironii neplacute la adresa mea. A trebuit sa-l sun si sa-l rog sa stearga contul si, da, la telefon avea o voce foarte scazuta.
PS Acesti Bleeeni si nedormiti sint fani mari si vechi ai revistei Catavencu si ai multor oameni care lucreaza acolo. Cu multi dintre ei s-au cunoscut personal. La un moment dat, muuuuult dupa preluarea revistei de catre Vintu, s-au hotarit brusc ca Vintu e mogul si ca cei care lucreaza la el nu mai sint niste oameni de treaba, pe care-i cunosteau personal si cu care, uneori ieseau chiar si la bere si povesteau vrute si nevrute, ci niste draci criptocomunisti, tonomate, slugi, minjiti...
Deci nu ca-i urasc, dar daca ii prind neatenti le voi da si cite-o bastirca peste nasuc acestor simpatici fosti admiratori ai revistei noastre.
@TOTI CEILALTI
Cit despre ce e in acest subsol de post de la domnu' Obae, chiar nu merita sa cititi, voi, cei care n-aveti nici o treaba cu problema. Eu am intrat ca sa vad ce injuraturi noi au aparut de la colegii de la Kamikaze si a apropiatilor portocalii, care roiesc pe-aci ca mustele. E o poveste mult prea lunga si cu multe date excesiv de personale. Judecata in logica asta simplista, falsa si stupida cu mogulul versus statul modernizat va intaritati sa credeti ca e un cacat de discutie despre libertatea presei, despre adevaratii patrioti retrasi in muntii Japoniei sa se arunce cu avioanele asupra redutei libertatii de exprimare, ajunsa acum in mainile dusmanilor. Hai, pe bune, nu fiti idioti! Macar nu atit de idioti pe cit de smecheri sint ei! Ginditi-va doar ca cei care au lucrat sub mogul pina anul trecut. Si cine le-a platit lor salariile in toti acesti ani? Evident, Vintu, ca doar nu Bleen sau Nedormitul.
@Florineeee te salut daca tot ne vazuram pe-aici si lasa-i in pace pe baieti ca e tirziu si ei au multe dureri.
PSSSS Buscu e chiar un tip misto. Pacat ca nu-l cunoasteti.
@Mantoage, treci luni pe la ora 12 pe la redactie sa-ti dau banii aia, stii tu.
de fapt, fac pe prostul. am înțeles. cel mai mare creditor este realitatea, după suma care trebuie recuperată, chit că nu au prioritate în recuperarea banilor. avînd peste 50% din voturi la întîlnirea creditorilor, a putut fi strecurată și mizeria asta. anaf-ul a fost lăsat cumva cu buza umflată.
2. Sînt mizerabile atacurile la adresa lui Adamescu. Dacă stau să mă uit bine, între articolul cu anunțurile anaf de la RL de ieri și orice articol din românia mare nu e nici o diferență.
3. Se citește în atitudinea cîtorva oameni din caţavencu furia - furia lui buşcu împotriva oricui i-ar lua jucăria din editorialul de alaltăieri, furia ăluia care promitea sex oral pe fb, furia lui alin ionescu de ieri, la adresa lui bleen, pe stradă:
bleen: salut
alin ionescu: cum îţi permiţi să mă saluţi? între noi nu poate exista decît ură eternă, auzi? ură eternă!!!
1. Care patroni au băgat Cațavencu în faliment? Concret! Cârciog? Sorin Marin? Vântu? Senatul? Poate că Vântu da, are o vină, că a crezut că a dat peste profesioniștii profesiniștilor și că poate să le dea pe mână zeci de milioane să- dezvolte trustul. Spune-mi te rog și cum anume au greșit patronii. Concret.
2. Recunoști că managemnentul a pus Cațavencu pe butuci. Cine a formulat managementul, pe final de 2006? Cine era președinte? Cine domina acest management din umbră? Te rog...
3. Cine sunt promotorii vânzării către Vântu? Unu, doi!
__________
Acum să-ți spun de ce jubilez. În august 2006, la Sfântu Gheorghe, TL, când încă nu se parafase nimic cu Vântu, sau nu știam noi, i-am prezis lui Sorin Vulpe acest tablou - tinerii plecați la un nou ziar și Cațavencu în faliment. Asta în timp ce prietenul nostru Liviu Mihaiu se ruga de el să se meargă pe celelalte variante de investiție – Fond de investiții britanic sau Adrian Sârbu. Pe mult mai puțini bani. Vulpe se făcea că nu înțelege. Mie îmi răspundea cu "Crezi?" (de fapt, formula lui magică cu care conducea afacerea)
Și mai jubilez dintr-un motiv. În primăvara lui 2007 am convocat personal adunarea publisherilor din vechiul grup Cațavencu (fără managerii veniți din Pro) care vroiau să-și spună păsul Preșdintelui Vulpe Sorin și Directorului Editorial Doru Bușcu. I-am convocat pe cei doi ca să reclamăm nesăbuința noului management FORMULAT DE CEI DOI. Costurile inutile (care de-abea începeau să se umfle), neprofesionalismul (care se vedea cu ochiul liber), uciderea proiectelor noastre ținute la sertar de ani (amânate din cauza flămânzeniei Cotidianului), ascunderea realității și raportările mincinoase (care-l mențineau pe Vântu optimist ca pe Ceaușescu). Nouă, publisherilor, ni se părea absolut aberantă construcția managerială și organizatorică. Falimentară. Era totul atât de evident! Absolut toți publisherii am căzut de acord că la modul ăla ne vom duce dracului. Cei doi top-manageri se uitau la noi ca pe fereastră. (Nu-ți spun ce a ajuns la urechile lui Vântu, ce crime am săvârșit eu mai ales!) Mai multe nu pot să-ți spun aici pentru că nu vreau să mă duc să dau și eu subiecte pe la DNA. Nici măcar în calitate de martor. Dar dacă nu mă crezi, întreabă-i pe următorii responsabili pe atunci: Liviu Mihaiu (Tabu, Guerrilla), Tana Pazara (SuperBebe), Alex Săndulescu (24FUN), Marius Borțea (Cațavencu, Investiții și Profit), H.R. Patapievici (Idei în Dialog)
Pe tine te doare acum acest deznodământ dar pe mine m-a durut atunci. Vreo câțiva ani! Acum dă-mi voie și mie să jubilez!
Nu, nu vreau să ajungi șomer (deși tu ți-ai găsi cel mai repede un job - și mai bine plătit) vreau doar să îți atrag atenția că nu Adamescu este cel mai mare pericol pentru Cațavencu.
P.S. Eu te iubesc ca-n vremurile în care ne dădea Doina Bâscă afară.
Pina una-alta, Doru Buscu a licitat la cacealma. Poate si Sabina Fati a jucat poker, dar Buscu e sigur in offside. Sper ca data viitoare, ca sa nu mai asistam la spectacole de prost gust, organizatorii sa solicite participantilor SCRISORI DE GARANTIE.
In felul acesta, licitatorii poznasi ajunsi la limita garantie pot continua licitatia, pe bune, la modul "Plus o pereche de sireturi, pantofi barbatesti, maron, 90 cm. Cu sec!"
Cam care considerati, dumneavoastra personal sau in numele redactiei, ca e valoarea "normala" a brandului Catavencu?
Brandul NU valorează suma aceea. Valorează o sumă normală. Ceea ce mă intrigă e faptul că vă întrebaţi cum de n-a strîns Buşcu banii, dar vi se pare normal ca Sabina Fati să-i aibă. Vedeţi de ce nu vă înţeleg? E normal ca un om să liciteze pe un bun care nu-i aduce nici un avantaj? Ce explicaţie îmi daţi – un om care nu poate să achite salariile în companie!
Şi da, Caţavencu încăput pe mîna unui partid politic e o contradicţie în termeni. Nu vă doare - fizic - cînd emiteţi o astfel de sentinţă?
Deci marca va fi la Adamescu. Ce urmeaza ? Am informatii ca nu inchide. Dar asta nu-i o veste buna pentru Buscu, Iaru etc:))))))))))))))))))))))
Hai s-o luăm pe rînd:
1. Caţavencu e mort. Atunci, Adamescu e nebun că vrea să cumpere la sume astronomice. Buşcu e nebun că aruncă banii pe un cal mort, în loc să petreacă cu banii rămaşi. OK, e logic pînă aici ce zic?
2. Caţavencu nu e mort, dar e un biznis. Ok, atunci, orice biznis are un preţ şi o valoare de întrebuinţare. O fi tîmpit patronul Adamescu să liciteze 1.600.000 pentru ceva care, acum e doar în echilibru? Ce fel de om de afaceri o fi? Caţavencu era o afacere dacă brandul costa 2-300.000 şi cu restul banilor făceai afacerea. N-a fost aşa.
3. Caţavencu nu e mort, dar trebuie să moară. Ei, acum parcă mai venim de acasă. Parcă mai are o logică – deşi n-are, dacă ne uităm mai sus. Ne-am lămurit că 1. nu-i mort şi 2. nu valorează atît ca marcă. Atunci de ce? Şi te rog să răspunzi singur. Poate că un cetăţean, un om, un şef, un patron, un zeu, un erou are o dambla. Să calce pe cap Caţavencu sau să i se aducă acelaşi cap pe tavă. Pentru că nu numai că nu-i mort Caţavencu, dar e şi influent!
Ce păcat că, atunci cînd ţi-a fost greu ţi-am stat alături şi am "compătimit" împreună, iar acum tu îmi doreşti şomajul cu orice preţ. Un preţ nedrept. Căci vînzarea nu-i corectă şi nici dreaptă. E comandată. Se vede cu ochiul liber. Nu te condamn. Dar pe acel Cucui pe care îl cunoşteam încep să-l uit. Am în faţă un om care spune: "Nu contează cine dă banu' – să-l dea. E umorist? Să schimbe, domne, direcţia umorului. Slugă păcătoasă!" Hm.
Nu, Răzvan, nu mă rîd. Am avut şansa să ne luăm Caţavencu înapoi. Caţavencul pe care NU eu l-am vîndut şi nici NU l-am îndatorat. Am acceptat că am fost un fraier – dar m-am săturat de băieţii deştepţi. Nu-s decît nişte imbecili cei care cred că Vîntu mai poa' să mişte ceva. Poa' să mişte din celulă la tinetă. Şi ştii asta. Dar, în cunoştinţă de cauză, ai dat o mînă de ajutor la izgonirea unor jurnalişti foarte OK. Somn uşor, Răzvan. Şi vise plăcute!