Skip to main content

Lăzescu: Fiecare meci de Champions League dat pe TVR face o gaură de jumătate de milion de euro

 

Pagubă de proporţii dată de contractul TVR pentru meciurile din UEFA Champions League.

Publicitate

Alexandru Lăzescu, pentru HotNews, despre dimensiunea pierderilor:

Fiecare meci din UEFA Champions League pe care îl dăm ne aduce o gaură de aproape jumătate de milion de euro, ţinând cont şi de costurile de transmisie, nu doar de contract.”

Cât se acoperă din contract?

Suma pe care o scot din reclamă e infimă - e 4-5% din cât mă costă un meci”, spune Lăzescu.

Lăzescu:

“Realitatea e că ratingurile, aşa cum se obţin pentru aceste meciuri, nu sunt spectaculoase şi banii pe care îi iei sunt undeva la 4%. Altfel spus, la fiecare meci am 96% gaură. Şi pe măsură ce se desfăşoară contractul, gaura mea se măreşte.”

De altfel, contractul pentru meciurile din Liga Campionilor este cea mai mare problemă a TVR:

Cea mai mare dificulate financiară este de departe cea legat de fotbal”, admite preşedintele televiziunii publice.

Despre cheltuielile de la sport?

Lăzescu:

“Dacă în 2009 s-au plătit, în total, pentru sport (toate transmisiunile sportive ale TVR - n.r.) cam opt milioane de euro, în 2010 sunt aproape 20 de milioane, iar în 2011 puţin peste 20 de milioane”.

Bilanţul total al TVR?

Potrivit lui Alexandru Lăzescu, pe primul semestru din 2011, deficitul TVR s-a ridicat la 53 de milioane de lei.

Deficitul pentru primul semestru al anului trecut, când în funcţie se afla Alexandru Sassu, se ridica la 77 de milioane de lei, dar Televiziunea publică a încheiat 2010 cu un deficit total de 162 de milioane de lei.

Citeşte interviul integral, pe HotNews.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Gicu Gicu
    In seara asta s-a vazut de ce a fost in stare TVR la Liga Campionilor: tripleta penibila si anacronica Cernat-Graur-Mitran a batut campii despre un meci Otelul - Benfica care nu interesa pe nimeni, cu totii vorbind mult fara sa spuna nimic, iar in studio Furdui si cu un taranoi plin de gel aka Niculescu se dadeu specialisti ingaimand aceleasi refrene obosite. Vai de mama voastra, bugetofagilor!
  • kool mogul kool mogul
    Maimutoiul asta vorbeste despre bugetul TVR ca despre banii de buzunar de la ma-sa de acasa.
  • kool mogul kool mogul
    Nu cred ca PROTV isi permitea ambele competitii europene asa ca a mers la sigur cu Europa League unde audientele sunt mult mai mari datorita echipelor romanesti inscrise in competitie.
  • geo geo
    te bagi in seama cu dolcesportul tau...te uiti acolo la 7 meciuri pe etapa din liga 1?, la cele mai tari meciuri din Italia, Anglia, Franta si Spania?, la Motogp si F1?, la campionate mondiale gen rugby si alte zeci de transmisii de la competitii importante? cite ore de transmisii live are dolcesportul...iti zic eu: f. putin in comparatie cu digisport 1, sa zicem, comparatie unu la unu...
  • Baiat bun Baiat bun
    Nu doar Mitran e in situatia asta, ci cam toti comentatorii de la Sport. De pilda, la JO Iarna de la Vancouver au mers 12 insi pentru niste audiente penibile. Competitia asta nu intereseaza pe nimeni la noi si putea fi comentata f bine din studio.
  • c.carnat c.carnat
    Mitran e angajat la TVR (cu salariu pentru care nu presteza mai nimic), apare ca "invitat" la acelasi TVR (de unde suge alti bani!!!) si face prezenta si la Digi (de unde ia alti bani). Baiat destept. Prosti sunt aia care-l lasa sa faca asta.
  • adi adi
    Ai dreptate.Mitran a ajuns acolo pentru ca e pila lui Igas, ministru de interne.S-a dat un telefon si a fost angajat!Pe asta nu o stiai nu?
  • Relu Relu
    @scorpyo
    Ai baut apa de la flori?
    1. Digiare drepturile pentru majoritatea competitiilor transmise pana in 2013.
    2. Digi investit in ultimii 3-4 ani in infrastructura cel putin 80 de milioane de euro.
    Si lista continua.

    Dolcesport e un fel de chinezarie a DigiSport.
  • jackson jackson
    Mitran stie sport cat doua redactii la un loc. de aia e invitat si la digi si in multe alte locuri. daca era leguma nu ajungea acolo...problema e ca in tvr nu ia Mitran deciziile... hotararile sunt luate de C.A si PDG. restu sunt spectatori.
  • scorpyo scorpyo
    dolcesport incepe incet-incet sa creasca. Digi se duce la fund,o sa vedeti in 2-3 ani ;)
  • adi adi
    E foarte bun si exemplul cu Dolce Sport.A crescut intr-un foarte mult iar TVR sport arata jalnic.La studiourile de la Dolce moderatorii sunt figuri cunoscute si apreciate iar la TVR Marius Mitran.Nici nu poti sa te uiti!
  • Catalin Catalin
    Este foarte bine cum ai punctat, se vede ca este "de pe acolo" cat despre TVR atata timp cat este in administratie 100% de stat o sa fie un post de pilosi in care nepotismul este la el acasa.
    Daca ei nu stiu sa faca treaba de ce nu vand drepturile altora care isi doresc asta, in modul ala domnul Lazescu poate sa reduca cheltuielile.
  • Autholycus Autholycus
    ai dreptate tyo , la banul public se fac niste manareli de te doare mintea . apreciez sinceritatea lui lazescu , dar atunci cand tvr-ul va inceta sa fie o institutie unde nepotismul e in floare , abia atunci vor indeparta eticheta de televiziune prafuita . TVR , cu toate rahaturile de televiziuni din jur ,gen tvr 3 , tvr info sunt total nerentabile pe criza asta si nimeni nu se intreaba cum dreaq pe criza asta ei se extind si maresc gaura in loc sa o micsoreze . oare chiar nimeni nu e tras la raspundere ?
  • tyo tyo
    Din cate am auzit atunci, PRO TV a licitat. Dar TVR a mers pe ideea "50.000 peste cea mai mare oferta", asa ca nimeni nu a avut nicio sansa.
    Dar, cand e pe bani publici, ce mai conteaza, nu? :)
  • tvtrist tvtrist
    ai punctat f bine. total de acord cu tine. un semn de intrebare a fost atunci cand pro tv a renuntat la liga. a renuntat, nu ca nu si-ar fi permis. nu mai era profitabil. atunci, tvr-ul s-a aruncat ca rata la muci. ca nu o facea pe banii vreunui patron, si managerii nu plateau cu postul. aici, notiunea de ban public e abstracta. si-au permis. altfel, liga asta e supraevaluata la conditiile economice de azi. nicio televiziune nu cred ca face profit. nici pro-ul nu ar fi facut. sumele de achizitie trebuie adaptate pietii, altfel, televiziunile vor fugi, la fel cum au facut cu meciurile din liga I

Trimite un comentariu

sus