CNA a decis oprirea campaniei ce promovează mineritul la Roşia Montană până la intrarea în legalitate. Membrii CNA au considerat că spoturile încalcă, printre altele, articolul din lege care spune că spoturile nu trebuie „să stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţie".
Propunerea de intrare în legalitate a spotului echivalează cu interzicerea difuzării lui pe TV.
În perioada monitorizată de CNA, 1 septembrie - 6 octombrie, posturile au difuzat 11 spoturi diferite ce promovează mineritul la Roşia Montană.
Trei membri CNA au refuzat să participe la discuţii
La discuţiile pe acest subiect, a fost prezent şi un avocat al RMGC, care s-a limitat la spune că nu poate răspunde la nicio întrebare legat de subiectul RMGC, dar că membrii pot formula întrebări la care pot primi răspuns într-o zi sau două.
Trei dintre membrii CNA, Narcisa Iorga, Valentin Jucan şi Florin Gabrea, au decis să părăsească sala pe timpul dezbaterii subiectului Roşia Montană întrucât nu au fost de acord cu prezenţa lui Christian Mititelu la discuţii. Florin Gabrea, membru CNA, i-a cerut lui Christian Mititelu să se recuze la discutarea acestui subiect întrucât acesta a ocupat funcţia de vicepreşedinte al Alianţei Civice, o organizaţie care a avut puncte de vedere pe tema Roşia Montană. Mititelu a spus ca nu are motive sa părăsească şedinţa, deoarece la CNA nu este discutat proiectul minier, ci felul cum este reflectat subiectul de către televiziuni
Lorand Turoş:
„Care este scopul acestei campanii. Că este o publicitate interesantă. Eu nu am mai întâlnit aşa ceva. Nu se vinde un produs sau un serviciu. Această companie dă bani la grămadă pentru a promova ce?”
Reprezentant RMGC: Nu pot să vă dau un răspuns.
Lorand Turoş:
E vorba de o problemă care stă acum pe masa parlamentului. E o problemă politică deja. Necesită o decizie politică. Părerea mea e că această companie are interesul bine stabilit de a obţine un vot pozitiv la parlament. Şi ca atare promovează un interes politic. Locurile de muncă pentru Roşia Montană sunt bune pentru România, în percepţia mea este un mesaj politic. Iar mesajele politice, sau promovarea mesajelor politice prin spoturi publicitare este interzisă în afara campaniei electorale.
Roxana Niculescu, reprezentant România TV: Un mesaj politic trebuie să fie al unui partid politic. Nu văd aici niciun partid politic. Aici este vorba despre un proiect minier.
Adrian Păpureanu, reprezentant Pro TV: Publicitatea nu trebuie să fie doar la un produs, poate fi şi de imagine pentru o companie. Un testimonial nu trebuie judecat ca având valoare de informaţie pură. Nu am niciun fel de instrument să contest informaţia pe care o aduce un spot. Pot să folosesc doar instrumentele pe care le aduce codul.
Christian Mititelu, membru CNA:
În primul rând nu e o campanie comercială, poate e o campanie politică, cum a spus domnul Turoş, sau o campanie socială. Ni se vorbeşte de crearea de locuri de muncă, dar nu ni se spune cum vor fi create acele locuri de muncă. Cred că aici e vorba de publicitate înşelătoare. (...) Acum suntem în situaţia în care unele posturi de televiziune practic trăiesc din promovarea acestui proiect.
Lorand Turoş, membru CNA:
Cred că o problemă este conţinutul acestor spoturi. Mie îmi pare rău că nu avem cu cine să lămurim. Ar fi fost ideal să avem compania aici.
Laura Georgescu, preşedintele CNA: "Propun o decizie de intrare in legalitate si oprirea, până atunci, a campaniei.
Câteva dintre spoturile interzise de CNA
Citeşte şi:
- Mihai Bendeac rupe tăcerea: Ni s-a interzis invitarea lui Radu Banciu la iComedy. Ni s-a spus că parodiile noastre nu trebuie să conţină nimic despre Antena 3.
- INEDIT. HotNews a vândut butonul de HOME pentru un proiect cu operatorul Cosmote
- După ce au început protestele, a plouat cu reclame la Roşia Montană. Mitingurile, reflectate cu întârziere de unele posturi
Comentarii
Oare cat timp ii tine independenta ?