YouTube a generat venituri de peste 15 miliarde de dolari din publicitate, în 2019. Suma este nouă ori mai mare decât cea pe care Google a plătit-o acum 14 ani, când a cumpărat platforma de video-sharing, scrie publicaţia Business Insider.
Este pentru prima dată când Google publică un astfel de raport cu privire veniturile pe care le aduce YouTube din publicitate.
Suma generată de reclamele pe clipurile YouTube reprezintă 9% din veniturile totale alea Alphabet (compania mamă a Google). Acestea au ajuns anul trecut la valoarea de 162 de miliarde de dolari, menţionează sursa citată.
YouTube a devenit cea mai populară platformă pentru distribuire şi creare de conţinut. Peste două miliarde de utilizatori intră pe platformă lunar.
Google a cumpărat YouTube în octombrie 2006, când platforma număra doar 65 de angajaţi.
Eric Schmidt, CEO-ul Google la acea vreme, vorbea despre YouTube ca despre „următoarea etapă în evoluţia internetului”, adaugă Business Insider.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Trimite un comentariu