Ruptură în compania care editează revista Biz. Dragoş Bălan iese din compania în care era partener cu Marta Uşurelu, după aproape 12 ani.
Dragoş Bălan deţinea aproape 40% din Biz Agency, prin Compania Grafică şi Tipar, iar restul de acţiuni erau la Marta Uşurelu.
De ce această despărţire? Cine a luat decizia, Marta Uşurelu sau Dragoş Bălan?
"S-au întâmplat lucruri care m-au făcut să plec", spune Dragoş Bălan, pentru Paginademedia.ro. Nu detaliază ce fel de "lucruri".
Dragoş Bălan, pentru Paginademedia.ro:
"Este şi voinţa mea să părăsesc compania. Dacă o iau cronologic, eu am fost cel care, la un moment dat, am dorit să plec de acolo.
Anumite acţiuni m-au determinat să iau decizia de a părăsi compania. Ulterior, s-a transformat într-un act de comun acord", spune el, fără a preciza ce fel de acţiuni.
Cum s-a produs despărţirea?
"Din punct de vedere juridic, este o formă inedită pentru mine, în cei 20 de ani de antreprenoriat. O formă pe care nu o pot detalia, dat fiind contractul de tranzacţie."
Ce spune Marta Uşurelu?
"Nu am avut divergenţe foarte mari, sunt mai degrabă neînţelegeri din orgoliu", a declarat Marta Uşurelu pentru Paginademedia.ro. "O nepotrivire de caracter."
El avea proiectele lui, nu era implicat în companie, şi s-a dus pe drumul lui", continuă ea.
"Dragoş era oricum un acţionar minoritar, care nu se implica", punctează Marta Uşurelu.
Marta Uşurelu: "A fost o despărţire de comun acord. Ne-am dat seama că avem păreri diferite. A fost firesc şi normal, dacă nu ne înţelegem şi nu avem aceeaşi părere, să ne despărţim".
Modul de ieşire din acţionariat: "Am cumpărat părţile pe care el le deţine", explică Marta Uşurelu.
Revista Biz era editată, din 2014, de compania Biz Agency, în care Dragoş Bălan avea 36% iar Marta Uşurelu 64%. Între 2012 şi 2014, revista apărea pe Biz Revolution, iar înainte, de Biz Age.
De ce s-au schimbat firmele? "Făceam proiecte diferite si eram împărţiţi pe multe companii. Din 2015, am trecut toate activităţile pe o singură companie", spune Marta Uşurelu.
Dragoş Bălan a intrat în acţionariatul Biz în 2011. La vremea respectivă Rachad El Jisr a decis să lase jumătate din firmă Martei Uşurelu (redactor-şef Biz din 2003), iar el să rămână acţionar, fără altă implicare.
Dragoş Bălan a intract cu 32% în firmă, iar investiţia lui a acoperit plată către Rachad El Jisr, care a ieşit astfel din revistă.
Bălan deţine, de 20 de ani, compania de producţie publicitară Grafică şi Tipar. În ultimii doi ani, a dezvoltat proiectul Marcom Hub, un concept care îmbină tehnologiile moderne (precum VR sau realitate augmentată) pentru campanii de marketing.
În pandemie, Marcom Hub a funcţionat ca un studio video dedicat companiilor care organizează evenimente online.
Comentarii