EXCLUSIV. Cât va costa o reclamă pe Pro TV, la meciurile Euro 2016? Paginademedia.ro vă prezintă în exclusivitate oferta de preţuri a Pro TV pentru acest eveniment special.
Costul variază substanţial în funcţie de meciuri (mai scump la meciurile României), de poziţia în calup, dar şi de numărul de meciuri în care clientul doreşte să insereze reclame.
Din calculele Paginademedia.ro, o reclamă la Euro poate ajunge şi la 15.000 de euro. Aceleaşi calcule arată că, în ipoteza în care Pro TV vinde tot spaţiul publicitar pe meciurile de fotbal, îşi acoperă lejer cheltuielile şi poate avea chiar o marjă de profit considerabilă.
Pe meciurile României, încasările Pro TV s-ar putea ridica, potrivit estimărilor Paginademedia.ro, la 250.000-300.000 de euro.
Cât va costa meciul România - Franţa la TF1, AICI
Detalii, în continuare:
Campionatul European este poziţionat din start de Pro TV ca un produs premium. Astfel, preţul de pornire pentru un punct de audienţă din segmentul comercial este de 400 de euro. La această bază de calcul se adaugă procente în funcţie de mai mulţi factori.
De notat că, fiind un produs premium, preţul de pornire este cu 25-30% mai mare decât tarifele normale ale Pro TV.
Calculele estimative Paginademedia.ro: o reclamă, între 4.800 şi 15.000 de euro
Calculele Paginademedia.ro arată că Pro TV îşi poate acoperi suma dată pentru a cumpăra drepturile (aproximativ două milioane de euro) dacă îşi vinde chiar şi 60-70% din spaţiul publicitar de la Euro 2016. Condiţia de bază: audienţa.
Paginademedia.ro luat în calcul o audienţă comparabilă cu a unui derby difuzat de Pro TV sau cu a unei partide a Naţionalei de pe TVR.
Cifrele estimative, care pot fi însă mai mari, dacă audienţele meciurilor vor fi mai ridicate:
- o singură reclamă de 30 de secunde a unui client care cumpără spoturi în toate partidele va costa între 5.500 şi 6.300 de euro. Dacă e prima reclamă din calup, preţul se va duce spre 8.000 de euro.
- pentru clienţii care au reclame doar în parte din meciuri, preţurile sunt mai mari: peste 12.000 de euro o singură reclamă, tarif care poate ajunge la 15.000 de euro pentru o poziţie preferenţială.
Meciurile Naţionalei: magnet pentru audienţă, dar şi pentru bani
Partidele jucate de selecţionata României au un potenţial de audienţă mult peste media celorlalte meciuri de la Euro 2016.
- Calculele estimative Paginademedia.ro (bazate pe o plajă de rating) arată că o singură reclamă poate să ajungă şi la 18.000-20.000 de euro, iar dacă are prima poziţie, se poate duce spre 25.000 de euro.
- Estimările Paginademedia.ro arată încasări pentru meciurile României între 250.000 şi 300.000 de euro.
Condiţiile generale din oferta făcută de Pro TV agenţiilor de publicitate, luate în calcul în estimările Paginademedia.ro:
- Targetul luat în considerare este 18-49 de ani, din mediul urban.
- Cele mai scumpe meciuri sunt cele ale Naţionalei. Un punct de audienţă poate varia între 600 de euro (pentru clienţii care cumpără reclame în toate meciurile) şi 1.200 de euro (pentru cei "ocazionali"). În cazul în care echipa se califică în fazele superioare, preţurile vor fi mai mari.
- Pentru meciurile jucate de alte echipe decât selecţionata României, preţurile sunt între 480 de euro şi 600 de euro.
- Indiferent de cine va juca finala, preţurile pornesc de la 1.200 de euro pentru un singur punct de audienţă.
- La toate tarifele de mai sus se adaugă suprataxe în funcţie de poziţia reclamei în calup. De exemplu, primul spot este mai scump cu 25% faţă de preţul normal.
- Sponsorii oficiali UEFA Euro 2016 au prioritate în alocarea spaţiului publicitar.
- Dintre clienţii din România, au prioritate cei care cumpără reclame în fiecare meci (şi condiţiile de preţ sunt mai bune).
- Odată date, comenzile de publicitate nu pot fi anulate pe parcursul competiţiei.
Reamintim că Pro TV a achiziţionat opţiunea free-to-air la Euro 2016, pe lângă Dolce Sport, care are toate cele 52 de partide ale competiţiei. Pro TV va difuza toate meciurile României, cea mai importantă partidă a zilei, dar şi meciurile din sferturi, semifinalele şi finala. În total, la Pro TV vor fi 23 de partide.
FOTO. Cum variază preţul unei reclame în calupurile publicitare de la Euro 2016
Acum, daca tu vrei reclama ta sa fie vazuta de X numar de oameni, vei plati PUNCTE DE RATING pentru a fii sigur ca este vazuta de cineva. Platesti tu spot-uri de 30 de sec cate vrei pe Antena 3, dar doar 300.000 il vad. Asa, nu platesti numarul de spot-uri ci PUNCTELE DE AUDIENTA...