Skip to main content

ANTI CLICKBAIT. "A murit! Trebuie să vezi asta!" Facebook anunţă măsuri împotriva titlurilor înşelătoare

 
Clickbait şi fake live video, în aceeaşi postare
Clickbait şi fake live video, în aceeaşi postare

"Când a privit sub pernă de canapea şi avăzut asta..." "A murit! Un cunoscut actor..." ""WOW! Metoda este revoluţionară. TREBUIE să vezi asta!" Titlurile care bombardează Facebook zilnic în goana după click-uri vor fi limitate. Cel puţin asta spune Facebook.

Publicitate

Reţeaua socială care a permis ani de zile o astfel de practică anunţă că va lua măsuri împotriva ştirilor cu titluri bombastice care sunt lansate pe reţeaua socială. Cum va face exact? Anunţul vine la o zi după ce gigantul digital a anunţat măsuri împotriva clipurilor live false.

Gigantul digital a implementat trei noi actualizări prin care - anunţă ei - va putea depista şi retrograda în News Feed titlurile cu informaţii ascunse sau exagerate.

Facebook dă exemple pentru două forme de clickbait vizate:

Titlurile care ascund informaţiile interzic în mod intenţionat detalii cruciale sau induc în eroare pe oameni, forţându-i să dea click pentru a afla răspunsul. De exemplu, un titlu precum "Când a privit sub pernă de canapea şi a văzut asta..."

Titlurile care exagerează detaliile poveştii cu un limbaj senzaţional şi au tendinţa de a face povestea să pară un eveniment mai mare decât este într-adevăr. De exemplu, "WOW! Ceaiul de ghimbir este secretul tineretului veşnic. TREBUIE să vezi asta!"

Cum găseşte Facebook titlurile de tip clickbait?

  • Se face o listă cu sute de mii de titluri clasificate drept clickbait sau non-clickbait, pe două considerente separate: dacă titlul exagerează detaliile poveştii şi dacă titlul ascunde informaţiile.
  • O echipă de la Facebook revizuieşte mii de titluri folosind aceste criterii. Prin verificarea încrucişată a rezultatelor, sunt grupate seturi mari de titluri clickbait.
  • După acest proces, sunt identificate frazele utilizate frecvent în titlurile clickbait (şi care nu sunt utilizate în alte titluri). "Acest lucru este similar modul în care funcţionează multe filtre de spam de la e-mail”, se arată în comunicat.

Cum vor fi afectate ştirile cu titluri de clickbait?

Mesajele cu titluri clickbait vor apărea mai jos în News Feed. "Editorii care se bazează pe titlurile de tip clickbait ar trebui să se aştepte ca distribuţia lor să scadă", spune Facebook.

"Dacă o pagină întrerupe postarea ştirilor de clickbait şi a titlurilor senzaţionale, postările lor vor înceta să fie afectate de această modificare”, se mai arată în comunicat.

Va avea impact acest lucru asupra celorlalte pagini de facebook?

“Anticipăm că, în urma acestor actualizări, majoritatea paginilor nu vor vedea modificări semnificative în distribuţia lor în News Feed”, conchide reţeaua socială în comunicat.

Anunţul celor de la Facebook vine la o zi după ce gigantul digital a anunţat măsuri împotriva clipurilor live false, postate pe reţeaua socială cu scopul de a creşte vizibilitatea, într-un mod înşelător. Detalii, pe Paginademedia.ro.

“Oamenii ne spun că nu le plac poveştile care sunt înşelătoare, senzaţionale sau spam. Acestea includ titluri de tip clickbait care sunt concepute pentru a atrage atenţia şi a atrage vizitatorii să dea click pe link.

Într-un efort de a susţine o comunitate informată, lucrăm pentru a ne da seama ce poveşti ar putea avea titluri de tip clickbait şi să le afişăm mai rar pe newsfeed”, se arată în comunicatul publicat ieri pe Facebook Newsroom.

Actualizările completează măsura luată anul trecut împotriva titlurilor de tip clickbait de pe reţeaua socială. Ultimele îmbunătăţiri vor scadea şi mai mult şansele ca acest tip de informaţii să fie afişate pe paginile utilizatorilor.

Potrivit Facebook, actualizarea iniţială, realizată în august 2016, a generat informaţii preţioase despre modul în care reţeaua poate detecta mai bine diferite tipuri de titluri de tip clickbait, în mod individual mai degrabă, decât în comun.

Cu ce noutăţi vine Facebook pentru detectarea şi descurajarea titlurilor bombastice?

  • Prima vizată va fi postarea în sine (textul postării pus îlături de link-ul promovat).
  • În al doilea rând, pentru a face acest lucru mai eficient, eforturile vor fi împărţite în două acţiuni distincte: examinarea titlurilor care ascund informaţiile şi pe cele care exagerează informaţiile.
  • În al treilea rând, modificările vor fi testate în noi limbi. Facebook nu precizează însă despre ce limbi este vorba.
Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus