VIDEO. Din seria ce mai reclamă românii la CNA. O mostră din ce-i deranjează pe consumatorii de televiziune din România, mai jos. Mai multe mostre, de fapt.
Un român s-a simţit insultat de reclama Food Panda, cea în care telefonul e folosit "pentru a-ţi potoli foamea, dar nu aşa cum ţi-ai imaginat". "Eu nu-s atât de prost!", spune el. Implică faptul ca ascultatorul sufera de un un retard mental, continuă în reclamaţie.
O secvenţă de „o secundă” care prezinta un tată şi pe fiul să „care îşi fac nevoile în natură” a fost motiv de reclamaţie la CNA. Asta pentru că „instiga la comportament indecent in public, dar dupa mine duce si la pornografie, incest, pedofilie.”
Alt telespectator a fost intrigat de reclama Kinder, cu copilul peltic şi cu sloganul "Părinţii ăştia! Cum ţi-i creşti, aşa îi ai." Un altul a fost atent şi la modelul de cască purtată de un soldat într-o reclamă. Ţine şi o "mică" lecţie de istorie vestimentară militară: "În Războiul de Reîntregire, casca militară a armatei Române este Aliată de tip Adrian, comună armatei franceze"
Vă prezentăm în continuare plângerile telespectatorilor.
SPOILER ALERT: CNA a analizat toate spoturile pe care le prezentăm în continuare şi nu a găsit încălcări ale legislaţiei.
1. Petrom - aveţi grijă un de vă faceţi nevoile prin reclame
"Instigă la comportament indecent". Ba. mai mult, "duce şi la pornografie", a scri un român în reclamaţie. Şi asta doar pentru că un tată şi copilul lui nu s-au mai putut ţine până la următoarea benzinărie.
VIDEO - Campanie “Un plin de emotii” - Statiile Petrom
2. Food Panda - "Eu nu sunt atât de prost"
Insultă inteligenţa. Acesta a fost, pe scurt, motivul pentru care reclama Food Panda a fost reclamată:
„Practic, reclama spune ca eu sunt atat de prost incat sa folosesc telefonul in modurile expuse de ei.
Aceasta implica faptul ca ascultatorul sufera de un un retard mental, deoarece telefonul mobil este folosit ca instrument de lucru sau chiar mancare in unele secvente.”
Video - Reclama Foodpanda
3. Zacusca horror
Un cetăţean a considerat că un spot publicitar la zacuscă promovează violenţa împotriva minorilor. Cum sună o reclamaţia trimisă către Consiliul Naţional al Audiovizualului pentru respectivul spot:
„Eu privitor deduc ca dorea sa-l loveasca pe copil cu satârul” - Nu, nu este o scenă dintr-un film horror, ci textul unei reclamaţii împotriva unei reclame... la zacuscă.
Video - Capricii si Delicii - Zacusca
4. Cu cască, fără cască! Casca noastră, nu a lor!
Un privitor s-a declarat „stupefiat” de o scenă care apare în reclama Untdelemn de la Bunica. Respectivul clip prezintă un soldat român care lasă o cască militară pe masă. Ce l-a deranjat pe telespectatorul nostru?
Casca militară era germană, iar argumentul acestuia este că: „În Războiul de Reîntregire, casca militară a armatei Române este Aliată de tip Adrian, comună armatei franceze, în nici un caz cea a inamicilor noştri germani din cadrul Puterile Centrale”.
Video - Untdelemn de la bunica-Sarbatorim impreuna 100 de ani!
5. Steagul nostru, dar pe invers
Un alt telespectator rezvoltat a transmis un mesaj care reclama faptul că într-un spot la berea Timişoreana un steag al României avea culorile dispuse orizontal.
Clipurile de promovare ale unor aparate de ras se regăsesc de asemenea pe lista de spoturi reclamate:
„Un copil care foloseste un aparat de ras electric, acelasi aparat pe care mulţi il avem in casa si nu as vrea ca si copii nostri sa ne foloseasca aparatele de ras pentru ca asa au vazut la televizor”, spune telespectatorul.
6. Părinţii noştri, cum ţi-i creşti, aşa îi ai! Ce educaţie, ce educaţie...
Campania la ciocolată Kinder a fost reclamată pentru că mesajul acesteia ar interveni în educaţia copiilor. Ce spune reclamaţia:
„Foloseşte sintagma „Părinţii ăştia, cum ţi-i creşti aşa îi ai”. Ce educaţie dăm copiilor folosind astfel de mesaje?”
Video - Kinder Chocolate
7. Titanicul croissant. "Ruşinoasă reclamă"
Un alt reclamant a avut o problemă cu spotul la croissantul 7Days Giga. „Ruşinoasă această reclamă care se face pe baza uneia dintre cele mai mari tragedii din istoria omenirii.”
„Reclama este sinistră, deoarece face referire la celebra tragedie de pe vasul Titanic. Îi arată pe căpitan, marinari şi pe mecanicii din sala motoarelor cum se agită, cum încearcă să evite o coliziune şi să reducă viteza pentru că în faţa vaporului apare în mijlocul oceanului un corn cu ciocolată uriaş!
Ruşinoasă această reclamă care se face pe baza uneia dintre cele mai mari tragedii din istoria omenirii.”
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii