VIDEO. Bogdan Enoiu, fondatorul agenţiei McCann Erickson, lansează, în aceste zile, un serviciu de închiriere de trotinete electrice - Flow, unde este şi acţionar.
Cât costă închirierea? Unde se găsesc? Cum funcţionează sistemul? Ce are diferit de alte servicii similare?
Publicitarul a dat mai multe detalii despre Flow la interviurile Paginademedia, unde a fost invitat alături de unul dintre asociaţi - Valentin Radu. Un al treilea asociat este Iulian Pădurariu, consultant de strategie de business.
Pe lângă zona de sharing (la serviciul Pony), Pădurariu are şi background în marketing şi advertising: lucra la Murfatlar, pe vremea celebrelor reclame Unirea cu Dorel.
Enoiu a investit în trotinete electrice 400.000 de euro până acum şi urmează - spune el - să se ajungă la un milion de euro.
De ce trotinete electrice?
Bogdan Enoiu: Latura mea de antreprenor m-a împins gravitaţional către vehicule electrice, nepoulante. Cu vârsta devii mai înţelept. Am avut maşină electrică cinci ani. Am început să mă gândesc serios după ce am văzut ce se întâmplă în lume, ce se întâmplă cu traficul în Bucureşti la o soluţie de mers în trafic mai lejer, mai nepoluant şi mai activ. E şi fun, are o viteză de 24 km/h şi poţi să parcurgi 25 de km cu o încărcare.
Am plecat de la ideea: cum facem să reducem traficul? Traficul vine de la aglomerările de birouri, de la corporatişti care duc copii la şcoală apoi se duc la birou. Când ajungi, în faţa biroului, ai dockingul. Nu te mai duce cu maşina pentru 15 km. Ideea e că mulţi o au în maşină. Se creează ambuteiajul, laşi maşina şi pleci cu trotineta.
Ce este Flow, cum va funcţiona şi ce preţuri are?
Flow este un serviciu de închiriere de trotinete electrice disponibil - deocamdată cu un număr mai mic de trotinete - începând cu 10 mai. Săptămâna viitoare, spune Enoiu, vor fi mai multe. Trotinetele se vor putea închiria din staţiile de încărcare (docking stations), care vor fi amplasate cu preponderenţă în zonele aglomerate.
De fapt, aceste staţii de încărcare sunt unul dintre punctele de diferenţiere faţă de concurenţă.
Valentin Radu: Vor fi nişte docking stations (staţii de încărcare) în care trotinetele se vor lăsa şi se vor prelua prin intermediul unei aplicaţii mobile, apoi ne vom extinde. Deocamdată, bateria nu ţine câteva zeci de km, e destul de demanding. În al doilea rând, este mult mai safe şi ne dorim să ajungem la o acoperire cât mai mare.
Am ales să lucrăm cu oameni din România pentru dezvoltarea aplicaţiei şi pentru dezvoltarea hardware. Există un device IOT (Internet of Things n. red) care comunică cu aplicaţia şi ia informaţii de la trotinetă.
Câte staţii or să fie şi unde?
Bogdan Enoiu: La început or să fie disponibile 100-150 de trotinete, urmând ca până la sfârşitul lunii să avem în jur de 300 de trotinete. Raportul se va păstra între 1 la trei sau 1 la patru (n.r. trotinete). Acoperim Sectorul 1, aglomerările de birouri, unde se creează ambuteiajele de trafic. Vom ajunge şi la 2000 de trotinete şi vom ajunge şi în Cluj, Timişoara.
Primele staţii vor fi amplasate în Piaţa Victoriei, Piaţa Romană, dar şi în nordul Bucureştiului. Harta completă va fi disponibilă pe aplicaţie.
Cât costă Flow?
Lansarea va fi foarte permisivă. Este o comunitate mare, oamenii sunt entuziaşti şi au tot întrebat. La lansare, vom merge pe a oferi tuturor celor care vor descărca aplicaţia 60 de minute gratuite. În luna mai, vom avea un pachet în care oamenii vor avea posibilitatea să-şi încarce un portofel electronic pentru numărul de minute.
După care, în iunie, vom avea 40 de bani/minut, iar deblocarea este 2 lei. În mai vor fi promoţii. Vor fi pachete pentru anumiţi clienţi, suntem flexibili.
VIDEO. Publicitarul Bogdan Enoiu, despre afacerea cu trotinete electrice
Citeşte şi: Enoiu, McCann: O să avem un spot cu Messi, Suarez, Pique făcut de români
Autor: Andreea Iordache andreea.iordachepaginademedia.ro
Comentarii
1. banii 400.000E sunt banii lui proprii si personali? sau vin prin fonduri?ca am tot vazut ca multi au avut latura asta antreprenoriala cu trotinete electrice.
2."Traficul vine de la aglomerările de birouri, de la corporatiști care duc copii la școală apoi se duc la birou" asa sa fie, dvs domnule antreprenor cati angajati aveti? 300-400? aveti minim 250 de locuri de parcare la sediul unde sunt angajati acestia? ca si lipsa locurilor de parcare este o problema....
3."Când ajungi, în fața biroului, ai dockingul" n-am inteles, am dus copilul la gradinita si am lasat masina pe strada la gradi(gradinita nu are parcare, fereasca sa mai fie si cu plata) dupa care m-am dus cu trotineta la serviciu si masina am lasat-o la gradi dupa care ma duc cu trotineta inapoi sa iau copilul..incepe ploaia nu am masina....si docking-ul e la birou?? nu deci n-am inteles chiar nu am inteles!!
4."E și fun, are o viteză de 24 km/h" e fun sa mergi la serviciu pe trotineta in traficul din bucuresti??? e fun in parc, dar nu in trafic, (nici in parc nu prea e fun daca e aglomerat ) 24km/h in ce conditii?greutatea pers care conduce trotineta e luata in calcul? vant din fata din spate?? astea sunt detalii care o sa le aflam sper in aplicatie.
5. cine se ocupa de intretinerea acestor trotinete? cine este raspunzator daca ea se strica... urc o bordura de 5cm prin salt si crapa trotineta.. cine o plateste? ca n-am folosit-o doar EU detalii care sper sa fie in aplicatie.
6. 40 de bani e promotie in mod normal o sa fie.... 60-70 de bani pe minut?daca o sa ma coste un drum pana la serviciu 15ron prefer sa iau un uber sau taxi, stau jos, nu sunt atent la trafic e atent soferul nu tu noxe de la alte masini sau si mai simplu iau masina mea personala cea pe care nu am lasat-o la gradinita...o trotineta o inchiriezi pentru 24 de ore cu 60 ron! cam ca aia din videoclip miijjaa 336655. e scump si la inchiriere pt 24 de ore si asta pt ca o miiijjjjaa 365 costa 1500de ron, in 3 luni am scos banii pe ea si imi ramane mie personal... in fine ce sa mai zici.....